Investor a zakladatel skupiny SFG Michal Dědek se rozhodl investovat do startupu Freš. Potravinový online diskont chce zákazníkům na internetu nabídnout bezkonkurečně nejnižší ceny včetně dovozu až domů. Freš v současnosti cílí především na obecnou českou populaci, které ve skutečnosti nezáleží na rychlosti doručení a na levnější nákup si raději počká. Startup aktuálně na svůj rozvoj získal 650 tisíc eur (v přepočtu zhruba 16 milionů korun), SFG přispělo částkou 200 tisíc eur. To má pomoci potravinovému diskontu posílit svou pozici na trhu a postupně se rozšířit i do dalších zemí, což je dlouhodobý cíl Freše. Rozvoj a růst podpořil mimo jiné maďarský fond Oktagon a několik dalších andělských investorů.
„Čerstvou investici v tuto chvíli využijeme na rozšíření skladu a zvětšení operativní kapacity, na což se nyní soustředíme především. Zatím dovážíme jen v Praze,“ říká Elisey Sviridov, spoluzakladatel a CEO startupu. „Freš chce dále růst a také zajistit, aby mohl do pěti let pokrýt další země v regionu střední a východní Evropy. Právě tady, na rozdíl od západní Evropy, totiž běžní lidé pořád v obchodech sledují hlavně ceny. A my víme, že máme recept na to, jak uspět,“ dodává.
V příštích 12 měsících má dojít k rozšíření doručovací oblasti Freše po celém hlavním městě a jeho okolí, na další lokality po republice má přijít řada až následně. Služba mujfresh.cz byla spuštěna loni v květnu, následně v září její rozvoj mentoringem i financemi podpořil startupový akcelerátor StartupYard.
„V SFG vždy vyhledáváme projekty, které mají dlouhodobý přínos pro společnost, ať už z jakéhokoli hlediska. V době finanční krize, inflace a nestabilního období ve světě jako nikdy dříve uvítáme každý způsob, jak ušetřit, a přitom stále dostávat vysoce kvalitní produkty. Do potravinového online diskontu Freš jsem investoval, protože se vize zakladatelů shoduje s tou naší. Chceme obyvatelům nejen České republiky zjednodušit život a levné kvalitní potraviny rozhodně patří k naprostému základu každé domácnosti. V platformě vidíme dlouhodobý potenciál, který rádi pomůžeme rozvíjet,“ říká Michal Dědek.
Potravinový trh v České republice se v současnosti drží na hodnotě 30 miliard eur, z toho diskontový segment zabírá něco přes 13 miliard. V následujících pěti letech by pak mělo také jít o nejrychleji rostoucí trh potravinového průmyslu a Freš chce tento prostor na trhu zaplnit.
Po České republice, kde se připravuje expanze do dalších českých měst včetně Olomouce, Českých Budějovic a Ústí nad Labem, se plánují také další státy střední a východní Evropy. Česká republika, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Maďarsko, Německo a Slovensko totiž tvoří kus potravinového koláče o velikosti 400 miliard eur, z toho si online potraviny ukously 22 miliard. Jakožto diskontový online obchod tak Freš myslí i ve více globálním měřítku.
SFG a NejBusiness.cz
24. prosince 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....