SFG investuje do potravinového diskontu Freš

SFG investuje do potravinového diskontu Freš

Investor a zakladatel skupiny SFG Michal Dědek se rozhodl investovat do startupu Freš. Potravinový online diskont chce zákazníkům na internetu nabídnout bezkonkurečně nejnižší ceny včetně dovozu až domů. Freš v současnosti cílí především na obecnou českou populaci, které ve skutečnosti nezáleží na rychlosti doručení a na levnější nákup si raději počká. Startup aktuálně na svůj rozvoj získal 650 tisíc eur (v přepočtu zhruba 16 milionů korun), SFG přispělo částkou 200 tisíc eur. To má pomoci potravinovému diskontu posílit svou pozici na trhu a postupně se rozšířit i do dalších zemí, což je dlouhodobý cíl Freše. Rozvoj a růst podpořil mimo jiné maďarský fond Oktagon a několik dalších andělských investorů.

„Čerstvou investici v tuto chvíli využijeme na rozšíření skladu a zvětšení operativní kapacity, na což se nyní soustředíme především. Zatím dovážíme jen v Praze,“ říká Elisey Sviridov, spoluzakladatel a CEO startupu. „Freš chce dále růst a také zajistit, aby mohl do pěti let pokrýt další země v regionu střední a východní Evropy. Právě tady, na rozdíl od západní Evropy, totiž běžní lidé pořád v obchodech sledují hlavně ceny. A my víme, že máme recept na to, jak uspět,“ dodává.

Napřed Česko, pak zbytek Evropy

V příštích 12 měsících má dojít k rozšíření doručovací oblasti Freše po celém hlavním městě a jeho okolí, na další lokality po republice má přijít řada až následně. Služba mujfresh.cz byla spuštěna loni v květnu, následně v září její rozvoj mentoringem i financemi podpořil startupový akcelerátor StartupYard.

„V SFG vždy vyhledáváme projekty, které mají dlouhodobý přínos pro společnost, ať už z jakéhokoli hlediska. V době finanční krize, inflace a nestabilního období ve světě jako nikdy dříve uvítáme každý způsob, jak ušetřit, a přitom stále dostávat vysoce kvalitní produkty. Do potravinového online diskontu Freš jsem investoval, protože se vize zakladatelů shoduje s tou naší. Chceme obyvatelům nejen České republiky zjednodušit život a levné kvalitní potraviny rozhodně patří k naprostému základu každé domácnosti. V platformě vidíme dlouhodobý potenciál, který rádi pomůžeme rozvíjet,“ říká Michal Dědek.

Potravinový trh v České republice se v současnosti drží na hodnotě 30 miliard eur, z toho diskontový segment zabírá něco přes 13 miliard. V následujících pěti letech by pak mělo také jít o nejrychleji rostoucí trh potravinového průmyslu a Freš chce tento prostor na trhu zaplnit.

Po České republice, kde se připravuje expanze do dalších českých měst včetně Olomouce, Českých Budějovic a Ústí nad Labem, se plánují také další státy střední a východní Evropy. Česká republika, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Maďarsko, Německo a Slovensko totiž tvoří kus potravinového koláče o velikosti 400 miliard eur, z toho si online potraviny ukously 22 miliard. Jakožto diskontový online obchod tak Freš myslí i ve více globálním měřítku.

Zdroj informací

SFG a NejBusiness.cz

Datum

24. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.2349 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál