V prosincové monitorovací zprávě přinášíme výsledky kontroly pošt Partner, kde jsme zjistili pochybení zejména v souvislosti s přijímáním reklamací. Dále představujeme aplikaci NetTest, která zaznamenala už více než 18 000 stažení. Kromě jednoduchého testu nabízí i certifikované měření. Spotřebitelům připomínáme rady týkající se odesílání a přijímání balíků.
Na základě zkušeností z namátkových kontrol z minulých let provedl Úřad systematickou kontrolu provozoven „pošta Partner“ se zaměřením na přijímání reklamací. Na 59 kontrolovaných provozovnách, tedy v 70 %, jsme nezjistili pochybení. U 25 provozoven byly zjištěny nedostatky, v pěti z nich více než jeden. Nejčastěji vykázaným pochybením bylo odmítnutí přijmout reklamaci (13 případů) či jiné problémy s tím spojené (nevystavení potvrzení o přijetí reklamace – 2 případy), následované absencí informace o změnách poštovních podmínek (9 případů). Méně často se vyskytovaly problémy s uložením zásilek (4 případy) a uveřejněním informace o otevírací době provozovny (3 případy).
Český telekomunikační úřad po roce od uvedení měřicího nástroje NetTest spustil 1. prosince i mobilní aplikaci. Ke stažení je zatím pouze pro zařízení s operačním systémem Android. Kromě běžného měření v podobě jednoduchého testu aplikace nabízí i možnost měřit certifikovaně, což usnadní uživateli případnou reklamaci – v aplikaci je rovněž možnost uložit výsledky certifikovaného měření v podobě PDF dokumentu a ten pak případně rovnou použít jako podklad k reklamaci.
Předvánoční období je spjato s vyšším počtem odesílaných i přijímaných poštovních balíků. V článku pro spotřebitele upozorňujeme například na to, že poštovní podmínky většiny služeb neobsahují garanci doby dodání. Počítat je třeba i s prodlevami při příchodu zásilek ze zahraničí – celní řízení, které se od loňského roku vztahuje na všechny zásilky ze zemí mimo evropský celní prostor, může okamžik dodání výrazně oddálit. Podáváme-li reklamaci, je třeba rovněž do poštovních podmínek nahlédnout – určují totiž příslušné lhůty. V případě poškození obsahu zásilky bývají velice krátké, často v řádu několika dnů.
Český telekomunikační úřad a NejBusiness.cz
24. prosince 2022
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...