V prosincové monitorovací zprávě přinášíme výsledky kontroly pošt Partner, kde jsme zjistili pochybení zejména v souvislosti s přijímáním reklamací. Dále představujeme aplikaci NetTest, která zaznamenala už více než 18 000 stažení. Kromě jednoduchého testu nabízí i certifikované měření. Spotřebitelům připomínáme rady týkající se odesílání a přijímání balíků.
Na základě zkušeností z namátkových kontrol z minulých let provedl Úřad systematickou kontrolu provozoven „pošta Partner“ se zaměřením na přijímání reklamací. Na 59 kontrolovaných provozovnách, tedy v 70 %, jsme nezjistili pochybení. U 25 provozoven byly zjištěny nedostatky, v pěti z nich více než jeden. Nejčastěji vykázaným pochybením bylo odmítnutí přijmout reklamaci (13 případů) či jiné problémy s tím spojené (nevystavení potvrzení o přijetí reklamace – 2 případy), následované absencí informace o změnách poštovních podmínek (9 případů). Méně často se vyskytovaly problémy s uložením zásilek (4 případy) a uveřejněním informace o otevírací době provozovny (3 případy).
Český telekomunikační úřad po roce od uvedení měřicího nástroje NetTest spustil 1. prosince i mobilní aplikaci. Ke stažení je zatím pouze pro zařízení s operačním systémem Android. Kromě běžného měření v podobě jednoduchého testu aplikace nabízí i možnost měřit certifikovaně, což usnadní uživateli případnou reklamaci – v aplikaci je rovněž možnost uložit výsledky certifikovaného měření v podobě PDF dokumentu a ten pak případně rovnou použít jako podklad k reklamaci.
Předvánoční období je spjato s vyšším počtem odesílaných i přijímaných poštovních balíků. V článku pro spotřebitele upozorňujeme například na to, že poštovní podmínky většiny služeb neobsahují garanci doby dodání. Počítat je třeba i s prodlevami při příchodu zásilek ze zahraničí – celní řízení, které se od loňského roku vztahuje na všechny zásilky ze zemí mimo evropský celní prostor, může okamžik dodání výrazně oddálit. Podáváme-li reklamaci, je třeba rovněž do poštovních podmínek nahlédnout – určují totiž příslušné lhůty. V případě poškození obsahu zásilky bývají velice krátké, často v řádu několika dnů.
Český telekomunikační úřad a NejBusiness.cz
24. prosince 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...