Lidé chystají své domácnosti na Vánoce již od října, přípravy vrcholí na konci listopadu. Vyplývá to z dat tržiště s nábytkem a dekoracemi Biano. Při předvánočních nákupech nového vybavení domácností kromě vánoční výzdoby stoupá i obliba některých „nevánočních“ kategorií. Větší popularitě se v tomto období těší také křesla, rohové sedací soupravy a konferenční stolky. Biano pozoruje rok od roku větší zájem také o umělé stromky, který je letošní vánoční sezonu o čtvrtinu vyšší než loni. O bezmála čtvrtinu vzrostl meziročně zájem také o dekorativní osvětlení, a to navzdory rostoucím cenám energií. Růst cen Biano pozoruje u nejžádanějších vánočních produktů. Ty meziročně vzrostly o 22 % v říjnu, v listopadu pak o 16 %.
Dle technologické společnosti Biano vánoční sezona v segmentu home & decor letos odstartovala již v říjnu a je nyní v plném proudu. Sezona tradičně vrcholí na přelomu listopadu a prosince, poté pozvolna klesá až k vánočním svátkům. Po celou dobu se přitom mění rozložení toho, jaké vybavení domácnosti lidé vyhledávají.
„Podzim tradičně bývá silnou sezonou pro segment home and decor. S chladným počasím se lidé po létě opět stahují do svých domácností a zútulňují je. Během listopadu se k tomu přidává chystání domácností na vánoční svátky. Během podzimu tak tradičně bývají nejsilnější kategorie křesel, sedacích souprav, povlečení a následně dekorativní osvětlení a vánoční stromky. Po útlumu vánoční sezony zhruba v polovině prosince očekáváme snížený zájem až do začátku lednových povánočních slev a výprodejů,“ komentuje data Michal Zelinka, CEO Biana.
Mezi nejpopulárnější kategorie podzimní a vánoční sezony patří podle dat z minulého roku povlečení, křesla, sedací soupravy. Například zájem o povlečení minulý rok v rámci hlavní sezony vystřelil o 100 % oproti září a říjnu. Letošní čísla naznačují, že tento trend pokračuje a poptávka po těchto kategoriích roste i meziročně. Oproti číslům z roku 2021 Biano zaznamenalo také 15% nárůst zájmu o jídelní židle a 4% růst v kategorii křesel.
„Navzdory horší ekonomické situaci a dražšímu zboží zájem o některé kategorie překoná loňský rok. Nejlépe prodávané produkty na našem tržišti byly v říjnu v průměru o 22 % dražší než minulý rok,“ popisuje Zelinka letošní nárůst cen.
Podle dat Biana v posledních letech nebývale roste poptávka po umělých vánočních stromcích. Jen letos poptávka po nich asi o čtvrtinu překonala říjnovou poptávku v loňském roce. Přitom už loni byl trend v této kategorii rostoucí. „Segment umělých vánočních stromků stále významně roste, přestože umělé stromky bývají násobně dražší než jejich přírodní protějšky. Lidé vidí výhodu v tom, že stromek mohou využívat opakovaně a nemusí každý rok řešit nákup živého stromku. Během pár let se jim tak umělý stromek vyplatí,“ vysvětluje možné motivace zákazníků Zelinka.
Zvyšuje se také zájem o dekorativní osvětlení, který oproti minulému roku vzrostl téměř o čtvrtinu. „I přes rostoucí ceny energií nepozorujeme, že by lidé v tomto směru šetřili. Ba naopak. Například popularita dekorativního osvětlení oproti loňskému roku vzrostla o 21 %. Lidé tak ani přes nepříznivou situaci neslevili ze svých požadavků na výzdobu svých bytů,“ uzavírá Zelinka.
Biano a NejBusiness.cz
23. prosince 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....