Trendy v nakupování nábytku online během Vánoc

Trendy v nakupování nábytku online během Vánoc

Lidé chystají své domácnosti na Vánoce již od října, přípravy vrcholí na konci listopadu. Vyplývá to z dat tržiště s nábytkem a dekoracemi Biano. Při předvánočních nákupech nového vybavení domácností kromě vánoční výzdoby stoupá i obliba některých „nevánočních“ kategorií. Větší popularitě se v tomto období těší také křesla, rohové sedací soupravy a konferenční stolky. Biano pozoruje rok od roku větší zájem také o umělé stromky, který je letošní vánoční sezonu o čtvrtinu vyšší než loni. O bezmála čtvrtinu vzrostl meziročně zájem také o dekorativní osvětlení, a to navzdory rostoucím cenám energií. Růst cen Biano pozoruje u nejžádanějších vánočních produktů. Ty meziročně vzrostly o 22 % v říjnu, v listopadu pak o 16 %.

Dle technologické společnosti Biano vánoční sezona v segmentu home & decor letos odstartovala již v říjnu a je nyní v plném proudu. Sezona tradičně vrcholí na přelomu listopadu a prosince, poté pozvolna klesá až k vánočním svátkům. Po celou dobu se přitom mění rozložení toho, jaké vybavení domácnosti lidé vyhledávají.

„Podzim tradičně bývá silnou sezonou pro segment home and decor. S chladným počasím se lidé po létě opět stahují do svých domácností a zútulňují je. Během listopadu se k tomu přidává chystání domácností na vánoční svátky. Během podzimu tak tradičně bývají nejsilnější kategorie křesel, sedacích souprav, povlečení a následně dekorativní osvětlení a vánoční stromky. Po útlumu vánoční sezony zhruba v polovině prosince očekáváme snížený zájem až do začátku lednových povánočních slev a výprodejů,“ komentuje data Michal Zelinka, CEO Biana.

Zájem překonává loňskou sezonu i přes vyšší ceny

Mezi nejpopulárnější kategorie podzimní a vánoční sezony patří podle dat z minulého roku povlečení, křesla, sedací soupravy. Například zájem o povlečení minulý rok v rámci hlavní sezony vystřelil o 100 % oproti září a říjnu. Letošní čísla naznačují, že tento trend pokračuje a poptávka po těchto kategoriích roste i meziročně. Oproti číslům z roku 2021 Biano zaznamenalo také 15% nárůst zájmu o jídelní židle a 4% růst v kategorii křesel.

„Navzdory horší ekonomické situaci a dražšímu zboží zájem o některé kategorie překoná loňský rok. Nejlépe prodávané produkty na našem tržišti byly v říjnu v průměru o 22 % dražší než minulý rok,“ popisuje Zelinka letošní nárůst cen.

Vánoce s umělým stromkem a více světýlky

Podle dat Biana v posledních letech nebývale roste poptávka po umělých vánočních stromcích. Jen letos poptávka po nich asi o čtvrtinu překonala říjnovou poptávku v loňském roce. Přitom už loni byl trend v této kategorii rostoucí. „Segment umělých vánočních stromků stále významně roste, přestože umělé stromky bývají násobně dražší než jejich přírodní protějšky. Lidé vidí výhodu v tom, že stromek mohou využívat opakovaně a nemusí každý rok řešit nákup živého stromku. Během pár let se jim tak umělý stromek vyplatí,“ vysvětluje možné motivace zákazníků Zelinka.

Zvyšuje se také zájem o dekorativní osvětlení, který oproti minulému roku vzrostl téměř o čtvrtinu. „I přes rostoucí ceny energií nepozorujeme, že by lidé v tomto směru šetřili. Ba naopak. Například popularita dekorativního osvětlení oproti loňskému roku vzrostla o 21 %. Lidé tak ani přes nepříznivou situaci neslevili ze svých požadavků na výzdobu svých bytů,“ uzavírá Zelinka.

Zdroj informací

Biano a NejBusiness.cz

Datum

23. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.1253 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál