Pojištění spotřebičů i po uplynutí zákonné záruky a pojištění mobilních zařízení se stávají u klientů stále oblíbenější. Lidé by na ně neměli zapomínat při nakupování vánočních dárků ani v povánočních výprodejích.
Data BNP Paribas Cardif Pojišťovny ukazují, že zájem o novou generaci pojištění prodloužené záruky domácích elektrospotřebičů, kterou spustila minulý rok společně s prodejcem Datart, zaměřeným na spotřební elektroniku, vzrostl meziročně o třetinu.
„Zákazníci si nejčastěji pojišťují velké elektrospotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky, televize, sporáky a kávovary apod. Ve většině případů volí variantu 2+3 roky nebo 2+5 let. Průměrná výše škody se pohybuje okolo pěti tisíc korun a poškozený spotřebič je v průměru opraven či vyměněn do 10 dnů od nahlášení poruchy,“ říká Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny a pokračuje: „Zákazník neplatí žádnou spoluúčast a BNP Paribas Cardif Pojišťovna nesnižuje hodnotu spotřebiče o opotřebení. V případě bezeškodního průběhu u variant 2+3 roky a 2+5 let je standardem také vrácení peněz ve výši pojistného ve formě slevy na nový spotřebič, a to až do 15 procent z jeho ceny.“
Z dat pojišťovny dále vyplynulo, že mezi zákazníky – opět u Datartu – skokově narostla také obliba jejího pojištění mobilních zařízení, kam se řadí např. mobilní telefony, chytré hodinky a tablety, a to o 80 procent oproti roku 2021. Zde dávají zákazníci přednost pojištění na dva roky. „Průměrná výše škody u pojištění mobilních zařízení, které pomáhá při jejich poškození i z nešikovnosti a nedbalosti či odcizení, je 6 105 korun, tedy 60 procent průměrné pořizovací ceny přístroje,“ říká Pavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům společnosti Datart. Například u telefonu za 4 000 Kč tak oprava stojí průměrně 2 559 Kč, u telefonu za 30 000 Kč pak 17 204 Kč. Telefon či tablet je opraven v průměru do 3 pracovních dnů od odevzdání kurýrovi. Naprostá většina poškození spočívá v rozbitém displeji. „Nejčastěji řešíme situace, kdy přístroj někomu jen tak vypadne z ruky či kapsy, upadne na zem při zakopnutí nebo uklouznutí, případně ho dotyčný rozsedne v kapse, někdo do něj omylem strčí a přístroj mu spadne, nechtěně přístroj utopí ve vaně či ho rozbije či polije dítě, poškodí domácí zvíře nebo dojde k jeho odcizení kapsářem,“ říká Pavel Mikoška.
Lze předpokládat, že obliba obou variant pojištění bude ke konci roku gradovat. Zákazníci svým chováním dávají najevo, že při nákupech elektrospotřebičů a mobilních zařízení myslí do budoucna a pojištění se stává běžnou součástí nákupu.
BNP Paribas Cardif Pojišťovna a NejBusiness.cz
19. prosince 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...