Brněnský Smartlook chce konkurovat Googlu

Brněnský Smartlook chce konkurovat Googlu

S novým rokem Smartlook spustí novinku, která má ambici nabourat dominantní postavení Googlu na trhu s nástroji pro hlášení pádů. Pokročilý crash reporting umožní vývojářům a testerům snadněji identifikovat problémy s pády mobilních aplikací. Díky kombinaci crash reportingu s vizuálními nahrávkami chyb nebudou muset složitě hledat příčiny pádů jen na základě výpisu chyb (stack trace). To posouvá Smartlook na novou úroveň, neboť obdobné nástroje jako Firebase od Googlu nebo Bugsnag vizuální kontext při hlášení chyb neposkytují. Nová funkce vývojářům ušetří až desítky hodin práce měsíčně a urychlí tak vývoj aplikací, pro nějž je hlášení chyb zásadní. Pokročilé hlášení chyb tak má nalákat nové klienty, zážitek ale nakonec zpříjemní i koncovým uživatelům.

„Crash reporting je pro vývoj mobilních aplikací naprosto zásadní, protože jejich stabilita má výrazný vliv na to, zda je Google a Apple ve svých online obchodech doporučují. Naše funkce díky záznamům umožní vidět, co se stalo těsně před pádem aplikace, na co uživatel klikl a jak se dostal do bodu, kdy k pádu došlo. Místo hledání příčiny ve výpisu chyb tak vývojář hned uvidí, co se stalo, a může ušetřit až desítky hodin práce měsíčně. Nová funkce je tak pokročilejší než třeba populární Firebase od Googlu,“ vysvětluje Petr Janošík, CEO Smartlooku.

Aplikací pro Android a iOS jsou miliony a řešení, které by vývojářům zjednodušilo práci, má tak velký poptávkový potenciál. Efektivita vývoje je pro vývojářské týmy důležitá, protože má přímý vliv na uživatelský zážitek, a tedy i na hodnocení aplikace. Navíc pokud aplikace často „padá“, může ji Appstore nebo Google Play dokonce úplně stáhnout ze svých platforem. I proto crash reporting představuje určitou formu prevence. Zároveň ale Smartlook chce dát klientům do rukou způsob, jak zajistit pokročilou ochranu uživatele.

Ochrana uživatele s minimální zátěží

„Výhodou nové funkce není jen to, že umožňuje něco, co nedovede ani Google, ale že při tom dovoluje zachovat maximální anonymitu uživatele. Díky tzv. wireframe módu lze na záznamu uživatelského chování vidět pouze obrysy jednotlivých prvků, nikoli však další data či citlivé údaje. Analyzujeme zkrátka uživatelovo chování, nikoli uživatele samotného, protože všechny záznamy jsou anonymizované. Jdeme tak nad rámec požadavků GDPR, a jelikož nástroj dělá jen to nezbytně nutné, nedochází navíc ani ke zpomalení aplikace, na které je analytika spuštěna,“ komentuje Ondřej Machek, CTO Smartlooku.

Malou náročnost na výkon umožňuje efektivní kód, který lze do dané aplikace snadno implementovat. Díky jednoduchému SDK (software development kit) se nástroj napojí na danou aplikaci a vývojář pak bude moci sledovat záznamy dle toho, jak si nastavení v nástroji nakonfiguruje. K tomu Smartlook umožní integraci funkce se Slackem a se softwary pro sledování chyb, jako jsou Jira nebo Youtrack.

Zdroj informací

Smartlook a NejBusiness.cz

Datum

18. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.9841 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál