Placení bankovkami a mincemi v budoucnu zcela vymizí a nahradí ho bezhotovostní platby, ať už prostřednictvím platebních karet nebo digitálních nástrojů jako jsou digitální peněženky. Myslí si to tři čtvrtiny Čechů (74,6 %), které prostřednictvím agentury STEM/MARK oslovila společnost Barion, provozovatel chytrých platebních bran a digitálních peněženek. Průzkumu se ve dnech 26. až 30. října 2022 zúčastnilo 505 respondentů z internetové populace České republiky ve věku 18 až 64 let.
Bezhotovostní platby považuje už nyní za standard 35,4 % procenta dotazovaných, zejména pak v mladších cílových skupinách (u zákazníků ve věku 18 až 29 let je o tom přesvědčeno dokonce 40,8 % respondentů) a středně velkých městech s 5 až 20 tisíci obyvateli, kde si to myslí 45,1 % uživatelů. Naopak méně přesvědčeni jsou o tom lidé s nižšími příjmy (u 25 až 40 tisíc Kč měsíčně na domácnost je to 31,3 % procenta respondentů) a ti, kteří žijí pouze v dvoučlenné domácnosti (27,9 %). Placení bez bankovek a mincí se považuje za běžné zejména v českých krajích, méně již na Moravě a překvapivě nejméně v Praze, kde ho za standard považuje 29 % dotázaných.
„Pouze čtvrtina dotazovaných věří, že hotovost bude vždy relevantní platební metodou a žádná jiná technologie ji nepřekoná. To koresponduje s našim dalším zjištěním, že podíl uživatelů, kteří pro placení používají digitální peněženky, oproti roku 2021 vzrostl o 75 %, a dnes tak činí již každý osmý Čech. Dá se předpokládat, že nejen že tento podíl nadále poroste, ale tento růst bude strmější,“ říká Balázs Judik, marketingový ředitel společnosti Barion, jejíž řešení platebních bran a digitálních peněženek používá na 13 tisíc e-shopů po celé Evropě.
Důvěru v zachování hotovosti jako jedné z hlavních platebních metod mají zejména starší uživatelé ve věku 60 a 54 let. Z této věkové kategorie se tak domnívá takřka polovina dotázaných (47,4 %). Naopak nejmladší respondenti si to myslí jen ve 14,6 % případů. Hotovost jako nezpochybnitelnou hlavní platební metodu uvádí zejména lidé, kteří žijí sami (35,8 %) anebo ti, jejichž domácnost má průměrný měsíční příjem mezi 25 a 40 tisíci korunami (32,1 %). Naopak digitální peněženku jako hlavní platební metodu používá více než pětina mladých (21,4 %) ve věku 18 až 29 let.
Společnost Barion vytvořila vlastní digitální peněženku Barion Wallet, do které se dá nahrát platební karta a veškeré online nákupy se poté obejdou bez opakovaného vypisování dat z karty. Digitální peněženku Barion lze dobít bankovním příkazem a poté s ní platit více než ve 13 000 internetových obchodech po celé Evropě, včetně služeb takových společností, jako je O2 Czech Republic. Barion peněženka je také osobním finančním asistentem. Jejím prostřednictvím lze zkontrolovat útratu, poslat peníze a uložit si do ní bezpečně i několik bankovních karet.
Barion Payment Inc. a NejBusiness.cz
17. prosince 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...