Hlučná kancelář zásadně prodražuje provoz firem

Hlučná kancelář zásadně prodražuje provoz firem

Úspěch firmy závisí na tom, jak dobře její zaměstnanci pracují. A na jejich výkon má zásadní vliv akustika. Vysoká míra hluku má dopad na celou řadu faktorů – produktivitu i přesnost práce, psychiku, a dokonce i nemocnost. Naopak dobré akustické a světelné podmínky na pracovišti dokážou zvýšit pracovní produktivitu i o dvouciferné hodnoty procent. Pokud tedy u vás v kanceláři existuje problém s hlukem, získejte inspiraci k jeho vyřešení, a to třeba hned v příštím roce!

K tomu, aby pracovníci splnili své každodenní úkoly, je třeba, aby se v průměru 60 % svého času koncentrovali. Každé vyrušení má tak vliv na naši výkonnost, stojí čas, a tedy i peníze. Podle kalifornských vědců trvá pracovníkovi v průměru 33 minut, než se po přerušení dokáže vrátit na původní úroveň koncentrace.

Špatná akustika stojí nemalé peníze

Při akustickém komfortu nejde jen o to, aby se lidé cítili dobře. Je klíčovou součástí struktury nákladů a udržitelnosti firmy. Náklady na zaměstnance tvoří až 90 % celkových výdajů na chod firmy. Dobré akustické a světelné podmínky na pracovišti dokážou podle zkušeností společnosti Ecophon zvýšit produktivitu práce i o dvouciferné hodnoty procent.

„Pokud byste však docílili byť jen 3% nárůstu, znamenalo by to pět hodin k dobru měsíčně u každého pracovníka,“ přibližuje matematiku ticha Iveta Králová, Key Segments Managerka z Ecophonu, který bezmála 40 let vyvíjí a prodává akustické systémy na absorpci hluku. Pokud je tedy ve firmě zaměstnáno například padesát lidí, je možné takto navýšit výkon společnosti až o 250 hodin měsíčně.

Vyšší decibely = vyšší nemocnost

Méně hluku přitom zvyšuje nejen výkonnost, ale zlepšuje fyzické i psychické zdraví, a přispívá tak k menší míře absence na pracovišti. Vědci dokázali, že expozice hluku má významnou souvislost s absencí v důsledku nemoci. Čím složitější pracovní úkoly, tím je souvislost výraznější. Hluk způsobuje somatické problémy, poruchy spánku i zvýšený krevní tlak.

Jak zařídit dobré zvukové podmínky?

Předtím, než se do tvorby optimálních zvukových podmínek pustíte, nezaškodí důkladně zmapovat zdroje a úroveň hluku. Dále je nutné znát detailně povahu pracovní činnosti či úkoly, které se v daném prostoru vykonávají, a v neposlední řadě typy pracovníků, jež máte v týmu. Někteří jsou totiž na hluk citlivější, ale stejně rozhoduje i momentální nálada.

„Se zmapováním hluku vám pomůže akustik, do ostatních činností raději zapojte HR oddělení a samotné zaměstnance. Vnímání zvuku je totiž vysoce subjektivní. Pouze 25 % dopadu hluku je skutečnost, zatímco 75 % je otázka pocitu! Proto je zpětná vazba a názor zaměstnanců naprosto zásadní,“ objasňuje Iveta Králová.

Řešení nabízí i norma

Je evidentní, že hluk v kancelářích představuje reálný problém. Až do loňského roku ovšem neexistoval přesný nástroj, který by definoval, jaké akustické podmínky by měly v různých typech kanceláří panovat. Toto mění nová ISO norma 22955. Určuje celkem šest různých typů kancelářských prostor a jasně definuje, jaké akustické podmínky by v nich měly panovat. I jak těchto podmínek dosáhnout.

„Zkrátka není kancelář jako kancelář. V call centru budou jiné akustické podmínky než na účetním oddělení a jiné zase v pobočce banky. Norma jasně definuje, jak by se měl zvuk v různých prostředích šířit, jaké materiály je vhodné v kanceláři používat, aby se nežádoucí zvuk šířil co nejméně,“ vysvětluje Iveta Králová a doplňuje: „Navíc norma obsahuje detailní dotazník, který může management rozdat svým zaměstnancům. Na základě odpovědí může vedení lépe pochopit, jaké zvuky nebo prostory jsou z pohledu akustiky pro pracující problematické.“

Zdroj informací

Ecophon a NejBusiness.cz

Datum

12. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.2938 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál