Předpovědi katastrofických Vánoc se nenaplňují

Předpovědi katastrofických Vánoc se nenaplňují

Sektor e-commerce a BNPL se navzdory současné ekonomické situaci nepropadá. To naznačují data fintechu Twisto, podle kterých je využívání služeb BNPL mezi zákazníky v předvánočním čase stále populárnější. V aktuálním období meziročně vzrostla hodnota zboží (GMV) zaplaceného skrze Twisto o 32 %. Nárůst zaznamenala i průměrná hodnota objednávky, která je oproti loňské sezoně o 13 % vyšší. Větší popularitu služeb BNPL potvrzuje i počet uskutečněných transakcí, který od loňské předvánoční sezony vzrostl o 12 %.

„Vánoční sezona je pro celý segment e-commerce tradičně tím nejdůležitějším obdobím v roce a letos tomu nebude jinak. Aktuální situace sice zpomalila raketový růst e-commerce z posledních dvou let, ale nezastavila. Češi mají o nakupování na internetu stále zájem a chtějí si užít Vánoce stejně jako každý jiný rok. To se projevuje například právě vyšší poptávkou po platebních službách, jaké poskytuje Twisto,“ hodnotí dosavadní předvánoční trendy Jan Hanzlík, country manager společnosti Twisto pro Českou republiku.

Zkraje letošního roku zaznamenal segment e-commerce značné ochlazení. Například společnost Heureka evidovala za první kvartál meziroční propad online nákupů o 25 %. Podle aktuálních dat Twista však letos oproti loňské vánoční sezoně vzrostla hodnota prodaného zboží o 32 %. Od roku 2020 už je to o celých 75 %. Růsty Twisto vidí i v ostatních metrikách: průměrná hodnota objednávky se zvýšila o 13 % a počet transakcí vzrostl o 12 %. Vloni Twisto zprostředkovalo celkem osm milionů transakcí v Česku a Polsku, letos atakuje více než deset milionů.

Závěry Twista o překvapivě pozitivním stavu české e-commerce potvrzuje i Jakub Ouhrabka, CEO platební brány Comgate: „Nárůst objemu plateb po jednotlivých týdnech je shodný s loňskem, který byl rekordní. Loni i letos začala sezona o něco později než v předchozích letech. První nárůst v poptávce jsme zaznamenali v prvním listopadovém týdnu. Roky předtím to bylo pozvolnější už od začátku října. Teď asi lidé více váhali a čekali, co bude, loni se stále řešil covid. Celkem vidíme meziroční nárůst transakcí kolem 30 %, ačkoli částečně je to vyšším množstvím obchodníků využívajících naši bránu.“

Horší ekonomika učí Čechy nakládat s financemi chytřeji

Dalším důvodem pro neustále rostoucí poptávku po službách BNPL je podle Twista také skutečnost, že lidé v období horší ekonomiky více hledají nástroje, které jim pomáhají využívat měsíční rozpočet chytřeji. Například bezplatný nákup na třetiny může být pro řadu lidí výrazně přitažlivějším řešením pro nákup vánočních dárků než nevýhodné předvánoční půjčky, které v letošní sezoně podle České bankovní asociace stále zvažují 3 % Čechů.

„Aktuální ekonomická situace není pro Čechy důvod, aby si kazili vánoční svátky, proto hledají chytřejší způsoby, jak své finance využívat. Služby BNPL dlouho lidé házeli do jednoho pytle s půjčkami, nyní však zjišťují, že pro ně mohou být užitečným platebním nástrojem. Umožňují jim totiž vánoční výdaje rozložit do více měsíců, ale na rozdíl od půjček zcela bezplatně a transparentně,“ vysvětluje Hanzlík.

„Například nákup na třetiny umožňuje bezplatně rozložit placení větších dárků na tři měsíce a odlehčit tak prosincovému rozpočtu. Takto můžete nadělit pod stromeček například lístky na letní festival Rock for People, které jsou teď v předprodeji za dobrou cenu. Odložená platba po vyzkoušení je zase skvělým způsobem, jak s placením počkat až do té doby, kdy se přesvědčíte, že nebudete muset nevhodný dárek vracet. Lze to přirovnat k platbě faktury se třicetidenní splatností,“ ilustruje využití BNPL na vánoční nákupy Hanzlík.

Zdroj informací

Twisto a NejBusiness.cz

Datum

8. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8683 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál