DODO slaví úspěchy v zahraničí

DODO slaví úspěchy v zahraničí

Technologicko-logistické společnosti DODO se po úspěchu na domácí půdě daří své služby rozšiřovat také do řady evropských zemí, přičemž jednou z dosud nejúspěšnějších expanzí je ta maďarská. Během dvou let fungování se společnosti podařilo oslovit nejsilnější značky napříč segmenty – od maďarských poboček sportovního řetězce Hervis, sítě drogerií Rossmann a lékáren BENU, až po KFC. Po 35 maďarských městech k dnešnímu dni jezdí na dvě stovky zeleně označených aut a denně zde kurýři při rozvozu najezdí až 20 000 kilometrů. Obliba DODO v Maďarsku navíc stále roste – jen za poslední rok narostl objem uskutečněných objednávek o 150 %.

Vozový park DODO na maďarském trhu čítá již téměř dvě stovky aut a kurýři dnes rozváží zboží či potraviny nejen v hlavním městě Budapešti, ale prakticky ve všech větších maďarských městech. Logistická společnost dnes v Maďarsku zajišťuje logistiku největším hráčům v oblasti teplého jídla, drogerie, nebo také sportovního zboží. Nejsilnějším segmentem v Maďarsku zůstává, podobně jako v České republice, rozvoz čerstvých potravin do domácností.

„Maďarští zákazníci jsou si s těmi českými v mnohém podobní, i proto se nám podařilo se v Maďarsku etablovat poměrně rychle. Velmi nám pomohlo také to, že mnoho našich klientů jsou značky, které působí mezinárodně, a po našem příchodu na maďarský trh jsme se pro ně stali jasnou volbou, protože naše spolupráce již výborně funguje v jiné zemi. Takovým případem je i KFC, jeden z našich největších klientů v oblasti rozvozu teplého jídla,“ komentuje Peter Menky, komerční ředitel DODO Group.

O 150 % vyšší objem objednávek a rostoucí význam franšízového programu

Významná jména se ale mezi klienty DODO objevují také v jiných segmentech. DODO rozváží například pro drogérie Rossmann, které mají i na maďarském trhu velmi silné postavení, a mezi nejvýznamnější klienty v segmentu sportovního vybavení se řadí například Hervis. Počet objednávek přitom od začátku působení na maďarském trhu kontinuálně narůstá a jen za poslední dva roky vzrostl o 150 %. Narůstající množství zákazníků se daří obsluhovat mimo jiné také díky úspěšnému zavedení franšízového programu DODO Partner.

„DODO napříč Evropou dynamicky roste a franšíza je pro nás skvělým způsobem, jak naši expanzi efektivně a dynamicky řídit. Náš franšízový program dává malým dopravcům i jednotlivým kurýrům možnost začít podnikat se zázemím našeho technologicko-logistického know-how, technologické platformy i již nasmlouvaných klientů. My na oplátku získáváme kvalitní lidi se znalostí lokálního prostředí, kteří jsou podnikatelsky motivovaní řídit kvalitní poskytování služby s maximální efektivitou. Tito franšízoví partneři jsou pro stavění kvalitní služby se špičkovou zákaznickou zkušeností naprosto zásadní,“ popisuje expanzi s pomocí franšízového programu Peter Menky.

Růst i přes náročné ekonomicko-politické podmínky

Společnost DODO se dlouhodobě snaží své kompetence a služby přizpůsobovat aktuálním trendům. Vlivem rostoucí konkurence v e-commerce i vyšších nároků ze strany zákazníků, se tak soustředí především na zlepšení rychlosti a přesnosti v doručování a na snižování uhlíkové stopy městské logistiky. V současné době tak DODO intenzivně pracuje zejména na konceptu zónové logistiky. Ta spočívá v koncentraci zakázek napříč jednotlivými streamy do mikrozón po městech, která se pak daří ekologicky a efektivně obsloužit s výrazně nižším počtem aut a najetých kilometrů. Efektivita je přitom v aktuálních ekonomických i politických podmínkách pro přežití a šanci růst ještě důležitější než kdy dříve.

„Z našeho meziročního růstu na maďarském trhu mám o to větší radost, když vidím, jak těžký uplynulý rok byl. Museli jsme bojovat nejen s poklesem e-commerce a ekonomickou nejistotou mezi spotřebiteli, ale také s dramatickými nárůsty cen paliv, jejich omezenou dostupností, nárustem cen aut a v neposlední řadě také legislativními změnami upravující zdanění práce kurýrů. Ověřili jsme si ale, že naše podnikání stojí na pevných základech,“ uzavírá Peter Menky.

Cílem DODO v následujícím období je na maďarském trhu dále posilovat, etablovat se ale chce také na dalších. V současnosti se intenzivně věnuje zejména expanzi na německý a rakouský trh, kde firma aktivně buduje lokální management. Firma pak úspěšně působí také na sousedním Slovensku, v Polsku či Bulharsku.

Zdroj informací

DODO a NejBusiness.cz

Datum

6. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 2.0595 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál