Český startup NutritionPro nabízející krabičkovou dietu podle potřeb zákazníků získal investici téměř 74 milionů korun. Na investici se podílejí český venture kapitálový fond Nation 1, investiční skupina Leverage a americký investor William Jarvis. Nově nabyté prostředky plánuje NutritionPro ještě letos využít k rozšíření své distribuce po celé České republice, k podpoře plánované a již rozjeté expanze do Německa nebo také k přípravě vstupu na další trhy.
„Před třemi lety jsme založili NutritionPro s cílem zlepšit stravovací návyky v Česku. Od té doby jsme narostli a vloni expandovali do Mnichova. Rostoucí zájem jak ze strany našich zákazníků, které počítáme na tisíce, tak i investorů nám potvrzuje, že jsme produkt již vyladili a přesně zacílili. Nové prostředky ihned využijeme k rozšíření distribuce našich menu po celé České republice, ale také k rozšíření naší sítě v Německu. Míříme ale daleko dál a i pro tento účel hledáme další partnery z investorského světa. V současnosti se díváme směrem k Polsku, přičemž v Anglii již sbíráme data. Náš produkt jsme od počátku zamýšleli pro široké využití v zahraničí, tudíž jsme jej vybudovali s relativně snadnou možností škálování,“ komentuje novou investici zakladatel a CEO Nurlan Abdrassilov.
“V nadcházejícím roce nás čekají velké výzvy při rozšiřování našeho týmu. Posílíme Sales, Marketing a především Operations. Věříme, že s příchodem nových “A-players”, na exekutivní pozice dojde i ke skokové změně firemní kultury. Věříme, že se staneme atraktivní volbou pro řadu špičkových profesionálů. A na takovou změnu se právě v dnešních dnech připravujeme,” dodává Abdrassilov.
Startup NutritionPro v roce 2019 nabídl českému trhu zdravý jídelníček vytvořený na míru potřebám a očekáváním svých zákazníků. Těm nabízí dvou- až pětichodová menu, pečlivě sestavená nutričními specialisty s cílem pomoci zhubnout, udržet, či naopak nabrat váhu. Společnost si klade za cíl touto cestou řešit civilizační choroby plynoucí z konzumace nekvalitních potravin nebo chybně složených jídelníčků.
„Společnost NutritionPro sledujeme již od jejího startu. Oceňujeme poslání a ambice pozitivně ovlivnit životy a zdraví svých klientů. Raketový růst NutritionPro v posledních dvou letech nás přesvědčil o tom, že existuje silná poptávka po zdravém jídle a že si již vydobyl pevné místo ve svém odvětví. Proto jsme se v Nation 1 rozhodli podpořit projekt investicí a podílet se touto cestou na významných cílech, které si zakladatelé vytyčili,“ komentuje motivaci za investicí Marek Moravec, managing partner v Nation 1.
„S Leverage investujeme do projektů, které mají ambice uspět na trzích v Evropě i mimo ni, těší se vysoké oblibě u svých zákazníků a za kterými stojí špičkoví lidé – jak v osobě zakladatele, tak ‚core týmu‘. NutritionPro tyto předpoklady splňuje beze zbytku a my jsme připraveni mu v plnění vytyčených cílů dát maximální podporu,“ komentuje Matěj Boruta, partner skupiny Leverage.
Balíčky jídla doručuje NutritionPro každý den přímo na adresy tisíců zákazníků nebo do 13 odběrových míst po celé Praze. Klienti se tak mohou v klidu věnovat své práci a každodenním povinnostem, aniž musí myslet na přípravu snídaně, oběda, svačiny či večeře. Prostředky z nejnovější investice plánuje NutritionPro využít k rozšíření své distribuční sítě mimo Prahu, ve které měsíčně připraví na 80 tisíc porcí, i do dalších částí České republiky. Startup plánuje také rozšířit své zastoupení v Německu, kde vedle Mnichova cílí na Berlín a Frankfurt. Do budoucna plánuje do svého portfolia připojit i Polsko a Velkou Británii, ve které již aktuálně sbírá data.
„I když je Německo trhem s vlastními specifiky, vstoupili jsme na něj s prověřeným a vyladěným produktem. Oproti českému trhu mají místní klienti ekologii a udržitelnost výše ve svých hodnotových žebříčcích. Více proto dbají na ekologické obalové materiály svých porcí a také na ekologičnost distribuce. Zdraví lidí, ale i zdraví planety je naším cílem, a proto již s myšlenkou ekologie náš produkt vytváříme. Měnit jsme jej proto při vstupu do Německa museli jen minimálně,“ přibližuje rozdíly trhu Abdrassilov.
Svou první seed investici v inkubátoru UP21 získalo NutritionPro už v roce 2019. Na tu v dalším roce navázala investice 7 milionů korun od SFG holding, která pomohla raketovému startu společnosti. V loňském roce pak NutritionPro získalo investici ve výši 35 milionů korun, za kterou stál investor Michal Dědek z SFG společně s miliardářem Karlem Janečkem a investičním fondem Lighthouse Ventures.
Nation 1 a NejBusiness.cz
27. listopadu 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...