Návrh novely pražských stavebních předpisů předpokládá v centrální části města v podstatě nulový požadavek na parkovací stání v nových stavbách. Taková úprava povede k nárůstu parkujících automobilů v již nyní přeplněných ulicích. Pro nejvytíženější a nejhustěji zalidněnou městskou část je tento požadavek neakceptovatelný.
„Novela pražských stavebních předpisů z pera bývalé magistrátní koalice jde naprosto proti obyvatelům naší městské části. Úkolem radnice Prahy 2 je hájit zájmy obyvatel naší městské části a to budeme bezezbytku dělat. Prvním krokem je naše zamítavé stanovisko,“ uvádí místostarosta Jan Recman, který má ve své gesci oblast výstavby a územního rozvoje. Důsledkem minimálního požadavku na parkovací stání ve stavbách dle současného požadovaného výpočtu je nárůst parkujících automobilů v ulicích, přeplněnost rezidenčních zón a degradace veřejného prostoru. Parkovací stání, která vzniknou v souvislosti s novými stavbami, nástavbami a přístavbami, musí být umístěny uvnitř stavby.
„Stojím si za tím, že auta patří pod zem, a to především v případě nově vznikajících developerských projektů zejména v centru města. Město by naopak mělo budovat nové parkovací domy, a to i v centru města. Tak, jako to všichni vidíme při návštěvě v Londýně nebo jiných evropských městech, kde se všichni prohánějí na kolech prázdnými ulicemi. Ta jejich auta ale nezmizela. Jsou pod zemí,“ dodává místostarosta Jan Recman.
Nelze předpokládat, že nulový požadavek na parkovací místa bude mít efekt na regulaci dopravy v centru hlavního města, dokud není zajištěna náhradní infrastruktura jako je dostatek parkovišť P+R a podzemních garáží se zvýhodněným parkováním pro rezidenty. Stejně tak nelze předpokládat, že novelou pražských stavebních předpisů dojde ke snížení ceny bytů, jak je uvedeno ve zdůvodnění návrhu. Celopražský nedostatek bytů včetně jejich ceny se nemůže řešit na úkor historické části města a jejích obyvatel.
„Naši rezidenti již nyní čelí nedostatku parkovacích míst. Přes noc často parkují tam, kde to alespoň trochu prostorově jde, protože jiné možnosti parkování neexistují. Pokud se chceme přiblížit moderním evropským metropolím, je zapotřebí řešit dopravu v hlavním městě komplexně a navrhnout systémové řešení,“ dodává starostka městské části Prahy 2 Alexandra Udženija.
Praha 2 a NejBusiness.cz
25. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....