Sdílená auta nejsou jako zkostnatělé půjčovny vozů, naopak, jsou daleko rychlejší a flexibilnější. Stačí stáhnout aplikaci do mobilu, zaregistrovat se a auto si můžete půjčit kdekoliv na ulici a kamkoliv ho zase vrátit, navíc neplatíte parkování. Jen nasednete a jedete. Výhody této varianty dopravy postupně poznává stále více Čechů. Kdy a proč se tato služba vyplatí?
Carsharing u nás již není v plenkách a jeho profesionální poskytovatelé mají dobře zanalyzováno, aby byli schopni zákazníkům vyjít vstříc a auto bylo k dispozici do pár minut chůze. Například služba Anytime má v Praze na 700 vozů a v reálném čase vidíte nejbližší volný vůz, který si můžete vyzvednout ihned či si jej zarezervovat. A problémy s plánováním tato služba nenadělá ani když člověk neví, kdy a kde bude chtít auto vrátit. To je možné totiž za dvě hodiny i druhý den ráno na druhém konci města.
V průměru totiž vychází, že pokud člověk s vlastním vozem nenajede více jak 10 tisíc km za rok, tak se mu vlastní vůz nevyplatí a vyjde ho levněji sdílení. Protože fixní náklady, jako je pořízení vozu, povinné ručení, pojištění, základní servis, pneumatiky, parkování, ale i stále zdražující pohonné hmoty, jdou nákladově za pronajímatelem.
„Pokud by se třeba někdo obával, že nebude umět řídit cizí automobil, pak v případě Anytime se obávat opravdu nemusí. Všechny naše automobily jsou velmi intuitivní, jsou vybaveny automatickou převodovkou a parkovacími kamerami pro snadné a bezpečné parkování, a navíc mají hybridní pohony, takže se uživatel nemusí starat ani o tankování,“ říká ředitel českého zastoupení Anytime Milan Beutl.
Někdo by stále ještě mohl mít podezření, že zařízení celé věci bude administrativně náročné, že člověk bude muset někam jet, ověřovat svou totožnost a skládat kauci pro případ způsobení škody. Ale vše včetně prvního přihlášení funguje přes aplikaci. Vyfotíte řidičský průkaz, občanku a během pár minut už můžete nasednout do auta a jet. Lichá je i obava, že si budete muset vyzvednout klíče od auta, což bude znamenat časovou ztrátu a komplikaci. Ve skutečnosti stačí i pro odemčení auta aplikace v mobilu.
„S vlastním autem se člověk v Praze trápí s parkováním. I když má parkovací kartu na jednu městskou část, v dalších částech města tato karta neplatí a musí složitě řešit parkování na soukromých parkovištích či platit parkovné na modrých, oranžových či fialových zónách. Při využití carsharingu lze zaparkovat v jakékoliv této zóně ve všech částech Prahy. Například můžete zahájit vypůjčení v Letňanech, pak dvě hodiny nakupovat u Václavského náměstí, a nakonec odevzdat auto na Smíchově a jít například do kina, divadla či na večeři,“ uzavírá Milan Beutl z Anytime a dodává: „Další výhodou sdílených aut z pohledu parkování je to, že auta jsou neustále v provozu. Jeden vůz tak slouží více uživatelům a šetří tedy několik parkovacích míst.“
Anytime carsharing a NejBusiness.cz
23. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....