Téměř polovina Čechů neodolá impulzivním online nákupům, nejvíc je láká móda a jídlo

Téměř polovina Čechů neodolá impulzivním online nákupům, nejvíc je láká móda a jídlo

Jistě to znáte. Sledujete sociální sítě, jen tak brouzdáte po netu a najednou na vás vyskočí reklama na zajímavý kousek oblečení, hezké podzimní boty ve výprodeji nebo hračku na Vánoce pro vaše děti. A než se nadějete, už si danou věc kupujete. Za tu cenu se slevou je to přece výhodný nákup a prostě neodoláte, i když jste koupi původně vůbec nezamýšleli.

Podle posledního rozsáhlého spotřebitelského průzkumu mezi více než 1 000 respondentů, který pro marketingovou agenturu Acomware a logisticko-technologickou společnost Zásilkovna realizovala společnost Ipsos, impulzivní nákupy na základě „zajímavé velké slevy“ či výprodeje připouští 42 % respondentů.

A jsou to právě slevy a výprodeje, co zákazníky k spontánním nákupům nejvíc táhne. Impulzivně nakupují spíše ženy a co se týče věkové kategorie jim nejvíce neodolají lidé mezi 25 a 34 lety. Neplánovaně na internetu častěji nakupují vysokopříjmové nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.

Nejen móda a jídlo, ale i hračky táhnou

V jakých segmentech jsou lidé k impulzivním nákupům nejnáchylnější? Na prvním místě vede segment oblečení v 58 % případů. Lidé ale rádi impulzivně nakupují i potraviny, jimž připadá 54% podíl. Spontánním nákupům v oblasti drogerie lidé neodolají v 51 % případů, u hraček a dětského oblečení je to 47 %. V daném ohledu se daří i segmentu knih a parfémů a kosmetiky s 46 %. Jak data ukazují, většina kategorií spadá do potřeb využívaných pro domácnost či pro děti a současně se nejedná o příliš drahé položky, ale o rychloobrátkové zboží.

Zajímavá šance i pro marketing firem

Mnohé firmy nejen z oblasti e-commerce pochopily, jak je dnes víc než dříve důležitá práce se zákazníky a jejich loajalitou. „Vedle kvalitní péče je to i udržení jejich přízně ke značce a využití personalizovaných nabídek, kdy zákazníkovi na základě jeho chování vytvoříte komunikaci přímo na míru a třeba i se speciální slevou. A to za použití vhodných kanálů, na něž v rámci nákupního procesu nejlépe reaguje. To vše samozřejmě s pomocí automatizace, která firmám dokáže celý marketing velmi zefektivnit,“ uvádí David Vurma, CEO marketingové agentury Acomware.

Impulzivně se nakupuje i při vyzvednutí zásilky

Impulzivní nákup se nemusí odehrávat pouze v online světě. Více než třetina, konkrétně 37 % respondentů, totiž přiznala, že když si šli zásilku vyzvednout do partnerského výdejního místa daného dopravce, ještě si u obchodníka ve výdejním místě něco dalšího neplánovaně koupili. A 8 % respondentů dokonce přiznává, že při vyzvednutí zásilky u partnerského výdejního místa podléhají spontánním nákupům opakovaně.

„Právě zvýšení prodeje spojené s návštěvou výdejního místa přepravní společnosti je pro samotné obchodníky zajímavé a může k nim přivést i stovky dalších a nových zákazníků denně. Právě tento aspekt mnoho našich partnerských výdejních míst při spolupráci s námi hodnotí velmi pozitivně,“ uvádí Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta, maji majitele Zásilkovny.

Spotřebitelský průzkum probíhá pravidelně již několik let od roku 2014, tentokrát byl realizován mezi více než 1 000 respondenty ve věkové kategorii 15+ let napříč celou ČR. Zjišťoval především postoje k nakupování na internetu a v kamenných prodejnách, hlavní motivace a bariéry při nákupech, požadavky na komunikaci s e-shopy i dopravci či zájem o technologické novinky při nakupování online. Na metodice výzkumu se podílela podnikohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické.

Zdroj informací

Acomware a NejBusiness.cz

Datum

21. listopadu 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.5897 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál