Pražská nákupní galerie Myslbek spojí nakupování s kulturním zážitkem a uměním, naváže tak na svou uměleckou tradici. Část svých prostor proto věnuje pravidelným výstavám. První s názvem Timelapse začíná 16. listopadu a ukazuje milníky v tvorbě fotografa Jana Wiliama Drnka, jenž nafotil v kvalitě 1 : 1 Slovanskou epopej Alfonse Muchy.
Svým názvem odkazuje nákupní galerie Myslbek na významného českého sochaře J. V. Myslbeka, předsedu spolku Jednoty umělců výtvarných, který zde ve 30. a 40. letech 19. století sídlil. „Spolek Jednoty umělců výtvarných byl ve své době součástí společenského života, a v tomto odkazu a tradici chceme dále pokračovat. Je tedy přirozené, že umělci u nás mají své místo,“ vysvětluje Zdeněk Hausvater, ředitel společnosti AEW v České republice, která vlastní Nákupní galerii Myslbek. Na umění se v nákupní galerii Myslbek klade důraz od počátku. V kruhové centrální hale se například nachází skleněná plastika Vortex od Lasvitu, kterou navrhl Maxim Velčovský a 12 uměleckých mozaik z ateliéru 2Mozaik. Vstup do technické části budovy ukrývá umělecké dílo s bronzovými hlavičkami od Karla Nepraše.
Nyní bude část svých prostor Myslbek věnovat pravidelným výstavám. První s názvem Timelapse mapuje tvorbu fotografa Jana Williama Drnka, který stojí za digitalizací díla Slovanská epopej Alfonse Muchy a za stejnojmennou unikátní knihou, která byla vydána v nákladu 200 kusů a stojí 280 tisíc korun. Návštěvníci si budou moci knihu poprvé sami prolistovat. „K digitalizaci Slovanské epopeje použil Jan William Drnek speciální techniky tisku a fotografování, díky čemuž je možné prohlížet si plátna v knize v kvalitě 1 : 1 a obdivovat se jejich velkoleposti stejně jako ve výstavní síti,“ přibližuje Zdeněk Hausvater. Dále bude k vidění Drnkův cyklus fotografií Talking Glass, zachycující výtvarníka Bořka Šípka při tvorbě hudebního nástroje didgeridoo ze skla, a velkoformátové fotografie z jeho expedic do Afriky, Indie a Bhútánu.
Další umělec, jehož tvorbu bude možné si v nákupní galerii Myslbek prohlédnout, je fotograf Martin Veselý.
Kromě výstav Myslbek neustále rozvíjí i svou retailovou nabídku. Návštěvníkům nákupní galerie aktuálně nabízí více jak 14 značek, například H&M, Guess Men, Karl Lagerfeld, Gant, Anthony’s/T. M. Lewin, Calvin Klein underwear nebo Bibelot. „Do konce roku u nás otevřeme nový obchod s unikátní značkovou módou a vánoční pop-up store Lush. Novinky představíme i v průběhu příštího roku, kdy k nám přibydou mimo jiné značky Pinko, Nenette nebo nový restaurační koncept, který bude jako jediný v České republice,“ prozrazuje Zdeněk Hausvater.
Do budoucna plánuje Myslbek také nové projekty v propojení s turismem nebo podporou vybraných charitativních akcí a začínajících umělců. „Myslbek pro rok 2023 vnímáme jako šik dámu v letech, upravenou, nalíčenou, elegantně oblečenou, s perlami kolem krku, která se obklopuje umělci a punkem,“ dodává Hausvater.
Myslbek a NejBusiness.cz
19. listopadu 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...