Pražská nákupní galerie Myslbek spojí nakupování s kulturním zážitkem a uměním, naváže tak na svou uměleckou tradici. Část svých prostor proto věnuje pravidelným výstavám. První s názvem Timelapse začíná 16. listopadu a ukazuje milníky v tvorbě fotografa Jana Wiliama Drnka, jenž nafotil v kvalitě 1 : 1 Slovanskou epopej Alfonse Muchy.
Svým názvem odkazuje nákupní galerie Myslbek na významného českého sochaře J. V. Myslbeka, předsedu spolku Jednoty umělců výtvarných, který zde ve 30. a 40. letech 19. století sídlil. „Spolek Jednoty umělců výtvarných byl ve své době součástí společenského života, a v tomto odkazu a tradici chceme dále pokračovat. Je tedy přirozené, že umělci u nás mají své místo,“ vysvětluje Zdeněk Hausvater, ředitel společnosti AEW v České republice, která vlastní Nákupní galerii Myslbek. Na umění se v nákupní galerii Myslbek klade důraz od počátku. V kruhové centrální hale se například nachází skleněná plastika Vortex od Lasvitu, kterou navrhl Maxim Velčovský a 12 uměleckých mozaik z ateliéru 2Mozaik. Vstup do technické části budovy ukrývá umělecké dílo s bronzovými hlavičkami od Karla Nepraše.
Nyní bude část svých prostor Myslbek věnovat pravidelným výstavám. První s názvem Timelapse mapuje tvorbu fotografa Jana Williama Drnka, který stojí za digitalizací díla Slovanská epopej Alfonse Muchy a za stejnojmennou unikátní knihou, která byla vydána v nákladu 200 kusů a stojí 280 tisíc korun. Návštěvníci si budou moci knihu poprvé sami prolistovat. „K digitalizaci Slovanské epopeje použil Jan William Drnek speciální techniky tisku a fotografování, díky čemuž je možné prohlížet si plátna v knize v kvalitě 1 : 1 a obdivovat se jejich velkoleposti stejně jako ve výstavní síti,“ přibližuje Zdeněk Hausvater. Dále bude k vidění Drnkův cyklus fotografií Talking Glass, zachycující výtvarníka Bořka Šípka při tvorbě hudebního nástroje didgeridoo ze skla, a velkoformátové fotografie z jeho expedic do Afriky, Indie a Bhútánu.
Další umělec, jehož tvorbu bude možné si v nákupní galerii Myslbek prohlédnout, je fotograf Martin Veselý.
Kromě výstav Myslbek neustále rozvíjí i svou retailovou nabídku. Návštěvníkům nákupní galerie aktuálně nabízí více jak 14 značek, například H&M, Guess Men, Karl Lagerfeld, Gant, Anthony’s/T. M. Lewin, Calvin Klein underwear nebo Bibelot. „Do konce roku u nás otevřeme nový obchod s unikátní značkovou módou a vánoční pop-up store Lush. Novinky představíme i v průběhu příštího roku, kdy k nám přibydou mimo jiné značky Pinko, Nenette nebo nový restaurační koncept, který bude jako jediný v České republice,“ prozrazuje Zdeněk Hausvater.
Do budoucna plánuje Myslbek také nové projekty v propojení s turismem nebo podporou vybraných charitativních akcí a začínajících umělců. „Myslbek pro rok 2023 vnímáme jako šik dámu v letech, upravenou, nalíčenou, elegantně oblečenou, s perlami kolem krku, která se obklopuje umělci a punkem,“ dodává Hausvater.
Myslbek a NejBusiness.cz
19. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....