Počet uživatelů digitálních peněženek v Česku se za rok téměř zdvojnásobil

Počet uživatelů digitálních peněženek v Česku se za rok  téměř zdvojnásobil

Češi stále víc preferují moderní způsoby online plateb za zboží a služby. Nejpoužívanější platební formou sice zůstává platební karta, znatelný nárůst zájmu ale zaznamenávají digitální peněženky typu Google Pay, Apple Pay nebo Barion. Zatímco loni tento způsob platby využívalo jen 7 % zákazníků e-shopů, letos jde už o 12,3 %. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Barion, kterého se od 26. do 30. října 2022 zúčastnilo 505 respondentů z internetové populace ve věku 18 až 64 let.

Platební karta ještě v loňském roce jako forma placení za zboží v e-shopech drtivě převažovala. Využívaly ji dvě třetiny Čechů (65,6 %). Letos se k tomuto způsobu online hrazení hlásí už jen 49,5 % respondentů. Stabilní zůstává podíl zákazníků, kteří preferují platbu zboží na dobírku. Stejně jako loni jde zhruba o pětinu respondentů (19,8 %). Třetí nejvyužívanější formou online platby je převod z účtu, k němuž se hlásí 14,5 % dotázaných. Možnosti tzv. One click platby využívá jen 0,6 % respondentů a zhruba tři procenta uživatelů nenakupují online.

Převažují mladí, vzdělaní a s vyššími příjmy

Modernější způsoby online plateb využívají zejména mladší lidé s vyšším vzděláním, příjmy a uživatelé, kteří bydlí ve městech. Například digitální peněženku preferují zejména zákazníci ve věku 18 až 29 let z měst nad 5000 obyvatel a s průměrným měsíčním příjmem domácnosti nad 40 000 Kč. Lehce mezi nimi převažují ženy. Naopak platbu bankovním převodem upřednostňují senioři ve věku 60 až 64 let z obcí do 1000 obyvatel a příjmy domácnosti do 40 000 Kč měsíčně.

„Průzkum prokázal, že podíl zákazníků, kteří využívají digitální peněženky, výrazně roste a začíná být opravdu významný. Ruku v ruce s tím roste také důvěra v online platby, protože roste ochota utrácet tímto způsobem vyšší částky,“ říká Balázs Judik, marketingový ředitel společnosti Barion, která se specializuje na vývoj a nasazování platebních bran a online platebních systémů v internetových obchodech. „Pro nastupující generaci je naprosto přirozené využívat pro online platby co nejjednodušší formu, která je zároveň dobře zabezpečena před zneužitím,“ dodává Judik.

Digitální peněženka Barion je osobním finančním asistentem zákazníka internetových obchodů. Jejím prostřednictvím se dá platit už ve 13 000 e-shopů po celé Evropě, včetně velkých hráčů v Česku, jako je O2. Uživatel nemusí zbytečně znovu a znovu vypisovat údaje o platební kartě, může si jednoduše zkontrolovat útratu, kterou provedl, poslat peníze a uložit si bezpečně své bankovní karty. Podporuje platbu v českých korunách, maďarských forintech, eurech a amerických dolarech.

Zdroj informací

Barion Payment Inc. a NejBusiness.cz

Datum

18. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

Reklama

Page generated in 3.2845 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál