Inflace a zdražování Čechy od nákupů neodrazuje

Inflace a zdražování Čechy od nákupů neodrazuje

I přes vysokou inflaci a vzrůstající ceny zboží Češi nepřestávají nakupovat elektroniku. Využívají k tomu mimo jiné aktuální slevové akce, které vyvrcholí v pátek 25. listopadu tzv. Black Friday. DATART, český maloobchodní prodejce elektroniky a elektrospotřebičů, očekává velký zájem zákazníků.

Black Friday každoročně zahajuje předvánoční nákupní shon. Jinak tomu není ani letos, a to i navzdory nepříznivé ekonomické situaci. „Na rozdíl od jiných odvětví propad prodejů nezaznamenáváme. Naopak data ukazují meziroční nárůst jak v obratu, tak v průměrné hodnotě nákupu,“ říká Olga Dolínková, tisková mluvčí DATART a dodává: „Během loňské akce Black Friday byly nákupy realizovány hlavně prostřednictvím e-shopu, letos se zákazníci vrátili do prodejen a už teď nakupují vánoční dárky. Podle současného zájmu zákazníků o elektroniku a elektrospotřebiče to vypadá, že objem nákupů v rámci Black Friday by mohl být vysoký i letos.“

Podle tiskového mluvčího společnosti Global Payments Ondřeje Holoubka začaly útraty za elektroniku stoupat už koncem října. V současnosti lidé přes terminály a platební bránu Global Payments utrácejí v tomto segmentu okolo 80 milionů korun denně, v létě a během raného podzimu to bylo zpravidla do 60 milionů korun za den.

„Jedná se o podobné částky jako v loňském roce. Zdá se, že vyšší inflace se do cen elektroniky ještě nepromítla. Mírný nárůst v útratách pozorujeme i u jiných segmentů. Češi nyní utrácejí v maloobchodě přes naše terminály v průměru 800 milionů korun denně, což je zhruba na úrovni loňského roku,“ dodává Ondřej Holoubek.

Češi slyší na slevy

V době, kdy řada domácností pečlivě zvažuje každý výdaj, se může tento vývoj zdát překvapivý. Určitý trend je však možné pozorovat už na zářijovém růstu maloobchodních tržeb, které meziměsíčně reálně vzrostly o 0,8 %. Zkušenosti z uplynulých měsíců zároveň naznačují, že Češi letos více reagují na slevové akce.

„Optimistické výhledy listopadových tržeb podporuje i úspěch prodejní akce Dny Marianne, kdy jsme zaznamenali výrazný nárůst prodejů. Zákazníci hodně nakupovali dražší spotřebiče – ledničky, pračky, televize. Bylo znát, že nákup dražších výrobků si promysleli a počkali na prodejní akci, díky které ušetřili peníze z domácího rozpočtu,“ vysvětluje Dolínková.

Pátek, nebo rovnou celý měsíc?

Prodejní akce s původem ve Spojených státech se v České republice těší stále větší oblibě. Ve jménu zvyšování zákaznického komfortu se však postupně vzdaluje svému zámořskému vzoru. „Akci Black Friday jsme v Datartu rozšířili na celý listopad, abychom zákazníkům mohli nabídnout možnost nákupu vánočních dárků za výhodné ceny. Díky delší prodejní akci si mohou své nákupy lépe promyslet a mohou využít odborného poradenství našich elektro specialistů. Tímto způsobem také předejdeme zbytečnému přeplnění prodejen,“ doplňuje Dolínková.

Mobilní telefony, kávovary a zubní kartáčky

Do slevové akce bývají každoročně zařazeny tisíce produktů různých kategorií s letošní průměrnou slevou okolo 20 %. Mezi ty vůbec nejžádanější patří zejména mobilní telefony, sluchátka, chytré hodinky či malé domácí spotřebiče v čele s kávovary a kuchyňskými roboty. Velký zájem rovněž bývá o výrobky z kategorie péče o tělo, jako jsou fény, kulmy či zubní kartáčky. Ani při zvýšeném odbytu však zákazníci nemusí mít strach, že by se na ně nedostalo.

„Pro vánoční období se zboží objednává s předstihem a v současné době je ho dostatek. Zároveň navyšujeme skladové zásoby přímo na prodejnách, aby naši zákazníci mohli bezproblémově využívat službu RYCHLART, díky níž si mohou objednané zboží vyzvednout do 30 minut ve všech našich prodejnách,“ uzavírá Dolínková.

Zdroj informací

Datart a NejBusiness.cz

Datum

15. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.563 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál