Inflace a zdražování Čechy od nákupů neodrazuje

Inflace a zdražování Čechy od nákupů neodrazuje

I přes vysokou inflaci a vzrůstající ceny zboží Češi nepřestávají nakupovat elektroniku. Využívají k tomu mimo jiné aktuální slevové akce, které vyvrcholí v pátek 25. listopadu tzv. Black Friday. DATART, český maloobchodní prodejce elektroniky a elektrospotřebičů, očekává velký zájem zákazníků.

Black Friday každoročně zahajuje předvánoční nákupní shon. Jinak tomu není ani letos, a to i navzdory nepříznivé ekonomické situaci. „Na rozdíl od jiných odvětví propad prodejů nezaznamenáváme. Naopak data ukazují meziroční nárůst jak v obratu, tak v průměrné hodnotě nákupu,“ říká Olga Dolínková, tisková mluvčí DATART a dodává: „Během loňské akce Black Friday byly nákupy realizovány hlavně prostřednictvím e-shopu, letos se zákazníci vrátili do prodejen a už teď nakupují vánoční dárky. Podle současného zájmu zákazníků o elektroniku a elektrospotřebiče to vypadá, že objem nákupů v rámci Black Friday by mohl být vysoký i letos.“

Podle tiskového mluvčího společnosti Global Payments Ondřeje Holoubka začaly útraty za elektroniku stoupat už koncem října. V současnosti lidé přes terminály a platební bránu Global Payments utrácejí v tomto segmentu okolo 80 milionů korun denně, v létě a během raného podzimu to bylo zpravidla do 60 milionů korun za den.

„Jedná se o podobné částky jako v loňském roce. Zdá se, že vyšší inflace se do cen elektroniky ještě nepromítla. Mírný nárůst v útratách pozorujeme i u jiných segmentů. Češi nyní utrácejí v maloobchodě přes naše terminály v průměru 800 milionů korun denně, což je zhruba na úrovni loňského roku,“ dodává Ondřej Holoubek.

Češi slyší na slevy

V době, kdy řada domácností pečlivě zvažuje každý výdaj, se může tento vývoj zdát překvapivý. Určitý trend je však možné pozorovat už na zářijovém růstu maloobchodních tržeb, které meziměsíčně reálně vzrostly o 0,8 %. Zkušenosti z uplynulých měsíců zároveň naznačují, že Češi letos více reagují na slevové akce.

„Optimistické výhledy listopadových tržeb podporuje i úspěch prodejní akce Dny Marianne, kdy jsme zaznamenali výrazný nárůst prodejů. Zákazníci hodně nakupovali dražší spotřebiče – ledničky, pračky, televize. Bylo znát, že nákup dražších výrobků si promysleli a počkali na prodejní akci, díky které ušetřili peníze z domácího rozpočtu,“ vysvětluje Dolínková.

Pátek, nebo rovnou celý měsíc?

Prodejní akce s původem ve Spojených státech se v České republice těší stále větší oblibě. Ve jménu zvyšování zákaznického komfortu se však postupně vzdaluje svému zámořskému vzoru. „Akci Black Friday jsme v Datartu rozšířili na celý listopad, abychom zákazníkům mohli nabídnout možnost nákupu vánočních dárků za výhodné ceny. Díky delší prodejní akci si mohou své nákupy lépe promyslet a mohou využít odborného poradenství našich elektro specialistů. Tímto způsobem také předejdeme zbytečnému přeplnění prodejen,“ doplňuje Dolínková.

Mobilní telefony, kávovary a zubní kartáčky

Do slevové akce bývají každoročně zařazeny tisíce produktů různých kategorií s letošní průměrnou slevou okolo 20 %. Mezi ty vůbec nejžádanější patří zejména mobilní telefony, sluchátka, chytré hodinky či malé domácí spotřebiče v čele s kávovary a kuchyňskými roboty. Velký zájem rovněž bývá o výrobky z kategorie péče o tělo, jako jsou fény, kulmy či zubní kartáčky. Ani při zvýšeném odbytu však zákazníci nemusí mít strach, že by se na ně nedostalo.

„Pro vánoční období se zboží objednává s předstihem a v současné době je ho dostatek. Zároveň navyšujeme skladové zásoby přímo na prodejnách, aby naši zákazníci mohli bezproblémově využívat službu RYCHLART, díky níž si mohou objednané zboží vyzvednout do 30 minut ve všech našich prodejnách,“ uzavírá Dolínková.

Zdroj informací

Datart a NejBusiness.cz

Datum

15. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 1.5927 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál