Inflace a zdražování Čechy od nákupů neodrazuje

Inflace a zdražování Čechy od nákupů neodrazuje

I přes vysokou inflaci a vzrůstající ceny zboží Češi nepřestávají nakupovat elektroniku. Využívají k tomu mimo jiné aktuální slevové akce, které vyvrcholí v pátek 25. listopadu tzv. Black Friday. DATART, český maloobchodní prodejce elektroniky a elektrospotřebičů, očekává velký zájem zákazníků.

Black Friday každoročně zahajuje předvánoční nákupní shon. Jinak tomu není ani letos, a to i navzdory nepříznivé ekonomické situaci. „Na rozdíl od jiných odvětví propad prodejů nezaznamenáváme. Naopak data ukazují meziroční nárůst jak v obratu, tak v průměrné hodnotě nákupu,“ říká Olga Dolínková, tisková mluvčí DATART a dodává: „Během loňské akce Black Friday byly nákupy realizovány hlavně prostřednictvím e-shopu, letos se zákazníci vrátili do prodejen a už teď nakupují vánoční dárky. Podle současného zájmu zákazníků o elektroniku a elektrospotřebiče to vypadá, že objem nákupů v rámci Black Friday by mohl být vysoký i letos.“

Podle tiskového mluvčího společnosti Global Payments Ondřeje Holoubka začaly útraty za elektroniku stoupat už koncem října. V současnosti lidé přes terminály a platební bránu Global Payments utrácejí v tomto segmentu okolo 80 milionů korun denně, v létě a během raného podzimu to bylo zpravidla do 60 milionů korun za den.

„Jedná se o podobné částky jako v loňském roce. Zdá se, že vyšší inflace se do cen elektroniky ještě nepromítla. Mírný nárůst v útratách pozorujeme i u jiných segmentů. Češi nyní utrácejí v maloobchodě přes naše terminály v průměru 800 milionů korun denně, což je zhruba na úrovni loňského roku,“ dodává Ondřej Holoubek.

Češi slyší na slevy

V době, kdy řada domácností pečlivě zvažuje každý výdaj, se může tento vývoj zdát překvapivý. Určitý trend je však možné pozorovat už na zářijovém růstu maloobchodních tržeb, které meziměsíčně reálně vzrostly o 0,8 %. Zkušenosti z uplynulých měsíců zároveň naznačují, že Češi letos více reagují na slevové akce.

„Optimistické výhledy listopadových tržeb podporuje i úspěch prodejní akce Dny Marianne, kdy jsme zaznamenali výrazný nárůst prodejů. Zákazníci hodně nakupovali dražší spotřebiče – ledničky, pračky, televize. Bylo znát, že nákup dražších výrobků si promysleli a počkali na prodejní akci, díky které ušetřili peníze z domácího rozpočtu,“ vysvětluje Dolínková.

Pátek, nebo rovnou celý měsíc?

Prodejní akce s původem ve Spojených státech se v České republice těší stále větší oblibě. Ve jménu zvyšování zákaznického komfortu se však postupně vzdaluje svému zámořskému vzoru. „Akci Black Friday jsme v Datartu rozšířili na celý listopad, abychom zákazníkům mohli nabídnout možnost nákupu vánočních dárků za výhodné ceny. Díky delší prodejní akci si mohou své nákupy lépe promyslet a mohou využít odborného poradenství našich elektro specialistů. Tímto způsobem také předejdeme zbytečnému přeplnění prodejen,“ doplňuje Dolínková.

Mobilní telefony, kávovary a zubní kartáčky

Do slevové akce bývají každoročně zařazeny tisíce produktů různých kategorií s letošní průměrnou slevou okolo 20 %. Mezi ty vůbec nejžádanější patří zejména mobilní telefony, sluchátka, chytré hodinky či malé domácí spotřebiče v čele s kávovary a kuchyňskými roboty. Velký zájem rovněž bývá o výrobky z kategorie péče o tělo, jako jsou fény, kulmy či zubní kartáčky. Ani při zvýšeném odbytu však zákazníci nemusí mít strach, že by se na ně nedostalo.

„Pro vánoční období se zboží objednává s předstihem a v současné době je ho dostatek. Zároveň navyšujeme skladové zásoby přímo na prodejnách, aby naši zákazníci mohli bezproblémově využívat službu RYCHLART, díky níž si mohou objednané zboží vyzvednout do 30 minut ve všech našich prodejnách,“ uzavírá Dolínková.

Zdroj informací

Datart a NejBusiness.cz

Datum

15. listopadu 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.0449 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál