Ačkoliv společnost Kärcher patří mezi velké světové korporace a je činná v mnoha desítkách zemí na několika kontinentech, je stále pořád trochu rodinnou firmou. A právě díky tomu je v ní koncept udržitelnosti pevně zakotven již od založení i po celou dobu jejího vývoje. Poslední novinkou je získání certifikátu Udržitelný e-shop v České republice.
„U nás není pojem udržitelnost ničím novým. Již od založení společnosti neseme odpovědnost za životní prostředí, naše výrobky, dodavatelský řetězec, společnost a naše zaměstnance. Protože věříme, že můžeme změnit společnost, ve které žijeme,“ říká Milada Skutilová, generální ředitelka české pobočky Kärcher a dodává: „Šetrnost k životnímu prostředí a ochrana klimatu jsou základní součástí našich aktivit. Již léta si neustále stanovujeme nové cíle, abychom naši společnost systematicky zefektivňovali a šetřili zdroje a plnili svoji roli sociálního aktéra. S našimi cíli do roku 2025 nyní činíme další krok směrem k budoucnosti. S těmito cíli stanovenými v roce 2020 také hrajeme svoji roli při dosahování 17 cílů udržitelného rozvoje OSN.“
Tyto cíle udržitelného rozvoje představují globální standard pro priority a cíle udržitelného rozvoje do roku 2030 na ekonomické, sociální a ekologické úrovni. Pro Kärcher nabízejí tyto cíle udržitelného rozvoje dobrý rámec, na kterém může založit cíle udržitelnosti. Tímto způsobem může s hlavní činností firmy hrát roli při překonávání globálně relevantních výzev. Cíle jsou rozděleny do tří iniciativ: „Nulové emise“, „Snížení, opětovné použití, recyklace“ a „Sociální hrdina“.
Pečlivá analýza současné situace je základním předpokladem pro úspěšnou změnu. To platí i pro uhlíkové emise. Pouze ti, kteří chápou svou vlastní uhlíkovou stopu a mají přesnou představu o zdrojích uhlíkových emisí ve svých podnicích, jsou schopni těmto emisím účinně čelit. First Climate vyhodnotil web www.karcher.cz jako CO₂ neutrální, a proto se může hrdě pyšnit tímto certifikátem a dále pokračovat v činnostech souvisejících s udržitelností.
Projekt Udržitelný e-shop odlišuje e-shopy, kterým nejsou lhostejné ekologické a sociální problémy současného světa. Základním předpokladem pro udělení štítku Udržitelný e-shop je uvědomělý přístup k životnímu prostředí, péče o zaměstnance, přehled o dodavatelích, transparentnost, podpora komunity a samozřejmě odpovědný přístup k zákazníkům. Díky splnění všech podmínek pro Udržitelný e-shop se nyní i oficiální e-shop www.karcher.cz řadí mezi udržitelné internetové obchody.
Kärcher a NejBusiness.cz
14. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....