Ačkoliv má inflace vliv na většinu Čechů, cestování jí obětovat nechtějí, jistá opatření však plánují. Zatímco čtvrtina Čechů hodlá cestovat, jak je zvyklá a bez ohledu na vyšší ceny, téměř polovina lidí bude hledat levnější způsoby cestování i levnější destinace nebo si svou dovolenou zkrátí, případně oželí jiné statky, aby si cestování mohli dovolit. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Kiwi.com provedeného agenturou STEM/MARK v říjnu 2022.
Největší motivací pro cesty do zahraničí je pro většinu Čechů (58 %) poznávání místní kultury a života a jsou pro to ochotni obětovat mnohé. Aby ušetřili na cesty, téměř 40 % lidí je ochotno se vzdát návštěv restaurací a barů, ještě větší část (45 %) by oželela nové technologické vymoženosti, 31 % Čechů hodlá ušetřit tím, že si bude připravovat vlastní oběd do práce, podobná část 28 % chce ušetřit regulací topení.
41 % lidí, kteří se v následujících měsících vydají na cesty, bude vyhledávat levnější destinace, což odpovídá i způsobu, kterým budou lidé destinaci vybírat. Více než polovina dotazovaných uvádí jako hlavní faktor rozhodování právě svůj rozpočet, což je, stejně jako preference levnějších destinací, trend, který se objevuje napříč dalšími zeměmi CEE, včetně Slovenska, Polska, Maďarska Rumunska.
Jak letošní podzim, tak období kolem Vánoc a Nového roku přitom vykazují rostoucí zájem o letenky do zahraničí. V porovnání s loňským podzimem je aktuální zájem dle počtu rezervací dvojnásobný, opět se také po dvou letech projevuje zájem o dlouhé lety do exotických destinací, a to jak na podzim, tak v zimě.
„Dálkové lety, které se v letech 2019-2021 propadly až o 80 %, se letos opět hlásí ke slovu, oproti loňsku je zájem čtyřnásobný. Jde zejména o Čechy oblíbené Thajsko, USA, SAE, Kanadu a Indii. Přes tento pozitivní trend však očekáváme, že konci roku a nadcházející zimě budou dominovat lety na kratší vzdálenosti, a to primárně do Itálie, Velké Británie, Francie, Španělska a Nizozemí,“ říká Eliška Dočkalová, ředitelka zákaznické zkušenosti v Kiwi.com.
* Průzkum vedený výzkumnou agenturou STEM/MARK byl proveden v říjnu 2022 v 5 zemích CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko). Reprezentativní vzorek v ČR: N= 1012 respondentů (18-59 let), kteří cestovali do zahraničí alespoň dvakrát v posledních 6 letech, metoda: online dotazování.
Kiwi.com a NejBusiness.cz
12. listopadu 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...