Jak vytvořit úspěšnou aplikaci? Zeptejte se koncových uživatelů

Jak vytvořit úspěšnou aplikaci? Zeptejte se koncových uživatelů

Tvorbu jakýchkoliv produktů a aplikací provází dlouhý a drahý vývoj, který vždy nemusí přinést očekávaný výsledek. Společnosti totiž často nejsou schopny s jistotou určit, jaký má jejich aplikace cíl, a nezohledňují potřeby koncových uživatelů. S tím pomáhá technika „product discovery“, díky které mohou firmy ušetřit jak čas, tak peníze.

Product discovery je jednou z nejdůležitějších fází při navrhování produktu. Pomáhá k poznání reálných, ne pouze domnělých potřeb a preferencí zákazníka. Díky tomu se společnosti vyhnou vytváření produktů, které nikdo nepotřebuje, a minimalizují rizika při vstupu na trh.

„Díky prototypu, hrubému nástřelu, který testují přímo koncoví uživatelé daných aplikací, dostanou společnosti relevantní zpětnou vazbu ještě před zahájením samotného vývoje. Díky tomu mohou určit ty správné priority svého konceptu a těm se naplno věnovat. Výjimkou nejsou ani případy, kdy po fázi product discovery společnosti přehodnotily, kam by se měla aplikace ubírat,“ vysvětluje Michal Košek, CEO společnosti eMan.

Jak to funguje v praxi

Jako první klient osloví tým designérů s nápadem na nový produkt nebo na vylepšení již existujícího. Na úvodních workshopech si obě strany vymění své představy, nápady, nasbíraná data, a hlavně očekávané výstupy, které si slibují od celé aktivity. S cílem testovat veškeré předpoklady, myšlenky produktu, jak finální produkt pomůže uživatelům řešit jejich problémy, přinese následný dvoutýdenní intenzivní sprint prototyp obsahující základní funkce, na které je potřeba získat zpětnou vazbu od cílových uživatelů.

„Ačkoli samotný proces product discovery nezaručí stoprocentní úspěch, vytvoří správný základ pro ostatní fáze vývoje produktu. Proto, než utratíte statisíce za vývoj, zvažte, zda se nejdříve nezaměřit na průzkum problematiky, kterou se snaží váš produkt vyřešit. Přeci jenom právě koncoví zákazníci budou ti, kterým by měl produkt sedět nejlépe,“ dodává Košek.

Modelové situace

Díky představení prototypu potenciálním uživatelům bude zákazník schopen odhadnout různé typy uživatelů a ukázat, jak bude každý z nich s produktem komunikovat. Abyste mohli vyvinout efektivní řešení, je klíčové věnovat dostatek času analýze problémů uživatelů a jejich pochopení. Zjevnou výhodou je i důkladný průzkum všech typů rizik spojených s vývojem produktu – riziko hodnoty, použitelnosti a proveditelnosti.

Nová verze aplikace Patria Finance

Přední česká investiční společnost Patria Finance oslovila softwarový dům eMan s úkolem navrhnout novou verzi jejich mobilní aplikaci pro retailové investory. Tu aktuální v současnosti využívá na 45 tisíc uživatelů. Než se pustily do samotného návrhu, předcházel právě čas intenzivního průzkumu.

I s jasnou vizí je dobré si nechat poradit

Poradenství v moderním IT tvoří notnou část úspěchu jakékoliv aplikace. V Patria Finance měli celkem jasnou představu o tom, jak by aplikace měla vypadat. Zároveň ale věděli, že odborný pohled a zpětná vazba současných uživatelů jim nejlépe pomohou předejít přešlapům a ušetří čas i peníze. Proto se s eMany pustili do „product discovery fáze“. Ti jim zároveň doporučili implementovat nové funkce do finální verze.

„Věděli jsme, že společnost eMan už za sebou pár podobných projektů má. To, že se jedná o správný krok, se ukázalo při vzájemné spolupráci. My nejsme úplnými odborníky na vývoj aplikací, proto je důležité mít správného partnera, který vás naviguje tou správnou cestou,“ vzpomíná Tomáš Jaroš, generální ředitel společnosti Patria Finance.

Nejdříve probíhaly workshopy, prototypování, design sprinty, až následně nastalo testovaní na koncových uživatelích a finalizace. Agilní způsob designu umožnil oběma stranám v reálném čase reagovat na jakékoliv úpravy a změny v jednotlivých fázích projektu. Každý týden si prošly nové návrhy a revize těch původních a rozhodly se, kam směřovat dál.

Zpětná vazba koncových uživatelů odhalí stěžejní funkce

Pokud vyvíjíte produkt zaměřený na koncové zákazníky, je stěžejní získat jejich zpětnou vazbu a reflektovat jejich potřeby. V případě Patria Finance společnost pracovala s bezmála dvěma desítkami uživatelů stávající aplikace, kteří se podíleli na jejím vylepšení svou subjektivní „kritikou“.

Zdroj informací

eMan a NejBusiness.cz

Datum

5. listopadu 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.4986 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál