Škoda Group založila dceřinou společnost v Itálii

Škoda Group založila dceřinou společnost v Itálii

V pátek 28.10. slavnostně otevřela Škoda Group kanceláře nové dceřiné společnosti v italské Florencii. Tímto krokem největší český výrobce prostředků hromadné dopravy posiluje svojí pozici na mezinárodním trhu. Jednatelkou dceřiné společnosti se stala Olesea Lachi, která má ve skupině dlouhodobě na starosti prodej kolejových vozidel. Ke slavnostnímu otevření kanceláří dceřiné společnosti zorganizovala skupina akci s názvem „Tramvajová revoluce“, které se zúčastnili zástupci italských institucí a experti z oboru.

Během pátečního kulatého stolu byly shromážděny názory, studie, zkušenosti a konkrétní programy o budoucnosti mobility mezi potřebami, městskými limity, kombinovanými strategiemi a projekty budoucnosti. Probíhaly diskuze o tom, jak udržitelným způsobem zlepšit životaschopnost historických měst, jako je Toskánsko, která výrazným způsobem charakterizují Itálii. „Zkušenosti z Florencie mluví samy za sebe: tramvaj má zásadní význam pro každodenní život měst, mění je a zlepšuje," řekl starosta Florencie Dario Nardella.

"Specifika, preference ale i zvyklosti italských dopravců jsou podobné těm českým. Řada měst v obou zemích patří mezi dědictví UNESCO a nabízí ohromující historická centra, která jsou charakteristická úzkými uličkami, oblouky s malými rádiusy, což klade na výrobce vozidel vyšší nároky. Středně velká města pak mají dlouholetou tradici trolejbusové dopravy, je v nich ale často potřeba překonat několik úseků bez trolejového vedení. Země spojuje i pozornost věnovaná Green Deal a udržitelným řešením mobility. To vše společně předurčuje Škoda Group k upření pozornosti právě na italský trh," popisuje Olesea Lachi, jednatelka italské dceřiné společnosti Škoda Group.

Regionální radní pro mobilitu Stefano Baccelli, starosta Florencie Dario Nardella a „manažer města“ Florencie Giacomo Parenti spolu s Didierem Pflegerem (CEO Škoda Group), Oleseou Lachi a odborníkem z oboru Giovannim Mantovanim, se v diskuzi zabývali systémovou vizí městské mobility a hypotézami jejího vývoje díky tramvajím. V diskuzi bylo poukázáno na slabiny oblastí se středověkým/renesančním urbanistickým uspořádáním, jako je Florencie, a poté došlo i k odhalení některých rozvojových plánů, aby se ukázalo, jak by mohlo vypadat město budoucnosti s využitím nejmodernějších technologií, jako jsou technologie Škoda Group.

Navrhují se tedy řešení mobility a silničního systému, která občanům zaručují nejlepší udržitelnost, obyvatelnost a bezpečnost. Tramvajová trať se zdá být návratem do minulosti, ale místo toho je moderní a efektivní infrastrukturou a symbolickým příkladem virtuální mobility. Ve městě budoucnosti se podle Škoda Group tramvaj řídí sama a jezdí naprosto bezpečně díky nejmodernějším technologiím. V blízké budoucnosti budou ve městech častěji jezdit vozidla na baterie, která budou nejen šetrná k životnímu prostředí a udržitelnému rozvoji, a navíc se budou moci svižněji pohybovat v historickém centru s úzkými uličkami. Koneckonců toskánská metropole musí počítat s dvojčlenkou krása/udržitelnost, protože je památkou UNESCO a nedávno byla zařazena do užšího výběru devíti italských hlavních měst, jejichž cílem je do roku 2030 být „bezemisní" nebo klimaticky neutrální.

Zaměřit se na komplexní řešení dopravy

V Itálii zaměří Škodovka svou pozornost na vlakovou dopravu i kolejové prostředky městské dopravy. Svým partnerům nabídne komplexní řešení – od výroby jednotlivých komponentů, přes dodávku zkompletovaných vozidel až po jejich následnou údržbu. Obdobným rozhodnutím v minulosti vstoupila Škoda Group úspěšně na německý či finský trh, což jí umožnilo být více na dosah svých klientů a zásadním způsobem rozvinout obchod v těchto oblastech.
 
Škoda Group již v minulosti pracovala na několika zakázkách pro italské zákazníky. Její trolejbusy jsou k vidění v Bologni nebo Cagliari, kam skupina dodala i tramvaje. Elektrickými jednotkami se zase mohou cestující projet v Domodossole. Itálie je tak jednou z padesáti zemí, kam Škodovka svoje produkty dodala.

Zdroj informací

Škoda Group a NejBusiness.cz

Datum

1. listopadu 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.1818 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál