Klienti Spořitelny si mohou při telefonních hovorech s bankéřem snadno ověřit, že se jedná o skutečného zaměstnance Spořitelny. Během hovoru stačí bankéře vyzvat, aby zaslal klientovi do aplikace George klíč push notifikaci, ve které je informace o jménu bankéře, jeho telefonním čísle a také uveden unikátní 4místný kód, který na vyzvání klienta bankéř následně přečte. Tzv. vzdálené ověření bankéře již Spořitelna úspěšně otestovala během několika posledních měsíců při hovorech z pobočkové sítě, kontaktního centra v Prostějově či Ostravě, nyní ho spouští na všech externích call centrech, které banka využívá.
„Vzdálené ověření bankéře je skvělým nástrojem v boji proti podvodným telefonátům, které se v meziročním srovnání více než dvojnásobily. V pilotním provozu, kdy jsme nástroj proti vishingu vyzkoušeli při hovorech z klientského centra v Prostějově, si možnost ověření bankéře vyzkoušelo v průměru 20 tisíc klientů měsíčně. Věříme, že vzdálené ověření bankéře pomocí George klíče se postupně stane standardním krokem v průběhu každého hovoru,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George a má na starost rozvoj aplikace George klíč.
Vzdálené ověření bankéře významně přispěje v boji proti různým formám phishingových a vishingových útoků, kdy zpravidla klienty kontaktuje neznámý útočník, vydávající se za zaměstnance České spořitelny, a snaží se z klienta vylákat přihlašovací a bezpečnostní údaje k internetovému bankovnictví (přihlašovací jméno, heslo a datum narození) nebo údaje k platební kartě klienta (číslo karty, platnost, PIN ke a trojmístný kód uváděn na zadní straně karty). Následně klienta přesvědčí, aby předal bezpečnostní kódy z SMS nebo potvrdil operaci v aplikaci George klíč.
Aplikaci George klíč pro bezpečné přihlašování do internetového bankovnictví či potvrzování platby kartou na internetu využívá již více než 1,9 milionu klientů. Díky ní se lze snadno spojit s klientským centrem, spravovat zařízení, na kterých lze George klíč používat, stejně tak zkontrolovat úroveň zabezpečení mobilního zařízení.
Spořitelna zároveň navázala na dubnovou kampaň #bezpečnáspořka zaměřenou na kyberbezpečnost a od října v ní pokračuje zejména v on-line médiích. Cílem kampaně je představit užitečné nástroje, které pomáhají k ochraně financí. Na pobočkách jsou rovněž k dispozici bankéři, kteří klientům pomohou s nastavením George a bezpečnostní aplikací George klíč, zároveň jim poradí, jak mít osobní data v bezpečí, jak bezpečně platit nebo jak si dávat pozor na phishing a další podvody na internetu.
Česká spořitelna, a.s. a NejBusiness.cz
28. října 2022
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....
V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...