Co uděláte, když vám miliony dolarů a tisíce hodin vynaložených na vytvoření výrobku znehodnotí fakt, že se na trhu vyskytnou levnější napodobeniny? Pokud podvodníci vyrobí ilegální kopie vašeho výrobku, samozřejmě se ihned začnete obávat o svůj příjem. Existuje však také potenciálně závažnější problém, který souvisí se ztrátou důvěry spotřebitelů, pokud se domnívají, že kupují originální výrobek a tento výrobek jim pak nefunguje.
S padělaným zbožím se můžete setkat častěji, než si možná myslíte. Podle zprávy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) z roku 2019 představuje obchodování s padělaným a pirátským zbožím 3,3 % hodnoty celosvětového obchodu. Hodnota dovezeného padělaného zboží činí celosvětově 509 miliard dolarů. Od okamžiku zveřejnění těchto údajů se celý svět kvůli omezenému přístupu do kamenných prodejen při uzávěrách souvisejících s covidem-19 začal spoléhat na online nakupování v ještě větší míře než předtím. K elektronickému obchodování však nepřešly pouze firmy – na internet se přesunuli i podvodníci.
Pro společnost HP vyšetřování případů padělání zboží tradičně spočívá v kontrole komerčního i maloobchodního dodavatelského řetězce počínaje fyzickými prostorami. To umožňuje sledovat cestu z obchodů k distributorovi a vzápětí k výrobci. Podobná šetření byla skutečně završena úspěchem: od listopadu 2020 do října 2021 společnost HP zabavila 3,5 milionu padělaných tiskových produktů včetně hotových výrobků a součástek, které se do oběhu dostaly v regionech EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), Asii, Tichomoří a Severní a Jižní Americe.
„Vzhledem ke vzrůstající oblibě elektronického obchodu ale potřebujeme širší soubor nástrojů, přístupů i partnerů. Značný podíl padělaných tiskových produktů se prodává na internetových tržištích a společnost HP s těmito platformami a dalšími externími organizacemi spolupracuje, aby pomohla odhalit padělky, odstranit je z prodeje a najít jejich zdroj,“ vysvětluje Erika Lindauerová, ředitelka HP pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
HP provádí například kontroly zakoupeného zboží u zákazníka (CDI) a audity pro ochranu partnerů (CPPA). Jen v hospodářském roce 2021 bylo provedeno 1 191 CPPA, což je o 11 % více než v hospodářském roce 2020. Virtuální kontroly a audity pomohly týmu pro boj proti padělkům (ACF) po celém světě identifikovat a stáhnout z online nabídek více než 224 000 kusů kopií produktů značky HP. Meziročně zvýšila společnost HP počet případů stažení nabídky padělaného zboží prodávaného online o 19 %.
Nadále HP také používá dynamické zabezpečení, které zajišťuje neustálou aktualizaci informací v čipech produktů, díky čemuž si zákazníci mohou ověřit jejich pravost.
K potírání prodeje padělaných výrobků je zapotřebí spolupráce různých stran, protože největší přínosy má koordinované úsilí. Když všechny strany úspěšně spolupracují, dějí se dobré věci – a platí jako zájem nás všech, aby se podvodný spotřební materiál pro tisk přestal používat. Pokud totiž budou všichni používat originální tiskové produkty, nikoli ty padělané, jejich tiskárny budou fungovat podle nejvyšších standardů. Výhodou také je, že omezená záruka na tiskárnu při poškození nezanikne z důvodu používání spotřebního materiálu, jenž pro ni není určen.
Nákup originálních výrobků také přispívá k ochraně životního prostředí. Společnost HP již vyrobila více než 3,9 miliardy originálních inkoustových a tonerových kazet HP, které obsahují recyklovaný plast. Více než 80 % originálních inkoustových kazet HP a 100 % originálních tonerových kazet HP se dnes vyrábí z recyklovaného materiálu. Prostřednictvím programu pro vracení a recyklaci použitých produktů HP Planet Partners bylo od zahájení programu před téměř třiceti lety recyklováno více než 875 milionů kazet a program se rozšířil do 68 zemí světa. Vyhledávání originálních výrobků toto úsilí podporuje a zvyšuje počet udržitelných kazet v oběhu.
„Děláme vše, co je v našich silách, abychom zastavili výrobu padělaného zboží přímo u zdroje, současně ale informujeme spotřebitele ohledně důležitosti vyhledávání a oznamování podvodných výrobků. Záleží na nás všech, od výrobců až po spotřebitele, abychom zastavili koloběh padělaných výrobků a pachatele trestné činnosti. Prosíme všechny zákazníky společnosti HP, aby si vyhledali holografický bezpečnostní štítek na krabici svého produktu, naskenovali QR kód a zkontrolovali, zda mají v ruce originál – a v případě, že objeví padělek, jej nahlásili,“ dodává Erika Lindauerová ze společnosti HP.
HP a NejBusiness.cz
21. října 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....