Společnost Epson opět spouští kampaň na zvýšení povědomí o zelenání Arktidy

Společnost Epson opět spouští kampaň na zvýšení povědomí o zelenání Arktidy

Globální technologická firma Epson už druhým rokem pokračuje ve snaze zvýšit povědomí o globálním oteplování prostřednictvím nové kampaně, která se zaměřuje na zelenání Arktidy a kroky, které mohou firmy a spotřebitelé udělat, aby snížili svůj dopad na životní prostředí.

Kampaň staví na předchozí aktivitě společnosti Epson vytvořené studiem National Geographic CreativeWorks. Loňská kampaň vyhrála cenu Webby na základě hlasování diváků v kategorii obsahu sociálních médií věnovanému otázkám udržitelnosti, klimatu a životního prostředí.

V letošní kampani figuruje průzkumnice National Geographic, ekoložka a profesorka Edinburské univerzity Isla Myers-Smith, která podrobně přibližuje svůj výzkum, jak rostoucí teploty a teplejší roční období způsobují fenomén nazvaný „zelenání Arktidy“.

Je to již přes dvacet let, co profesorka Isla Myers-Smith začala studovat dopady klimatické změny na arktickou tundru. V posledních letech společně s kolegy zaznamenali zřetelný trend spočívající v častějším výskytu stromů a křovin v místech tání arktického permafrostu. V důsledku vyšších teplot permafrost rozmrzá a uvolňuje uhlík, který je v něm uložen většinou ve formě částečně rozložených prastarých rostlin a zvířat.

Jak se země zahřívá, rostliny vyrůstají do větší výšky, jsou hustší a zachycují sníh, který funguje jako přikrývka izolující půdu, což dále urychluje zahřívání a vede k uvolňování většího množství uhlíku. Vědci odhadují, že do roku 2100 roztaje podstatná část světového permafrostu. V lednu 2022 byla ve vědeckém žurnálu Nature Reviews Earth & Environment publikována studie predikující, že tání permafrostu může uvolnit do atmosféry až 624 miliónů tun oxidu uhličitého za rok.

Myers-Smith a její kolegové publikovali v Nature Reviews Earth & Environment jinou studii, jak změna vegetace v tundře, včetně rozšiřujících se křovin, mohou hrát důležitou roli v rozsahu tajícího permafrostu.

Profesorka věří, že lidé musí pochopit důsledky zelenání Arktidy, a jak malé změny v každodenních životech mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí. „Všichni můžeme přispět ke změně například úsporou energie doma, jízdou na kole do práce nebo konzumací jídla z místních surovin. Je důležité, abychom si všichni uvědomili, jak naše rozhodnutí ovlivňují životní prostředí – doma na zahradě i na celé planetě.“

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ&SK, k tomu říká: „Je nám ctí, že už druhým rokem můžeme spolupracovat se studiem National Geographic CreativeWorks, abychom zvýšili informovanost o problému zelenání Arktidy. Vše ve společnosti Epson se točí kolem udržitelnosti. Naším cílem je snížit náš vlastní dopad na životní prostředí a pomoci našim zákazníkům, aby učinili totéž.“

Společnost Epson vyvinula řadu tiskáren s technologií Heat-Free, která snižuje spotřebu energie i počet náhradních dílů. Epson by chtěla touto kampaní povzbudit společnosti i spotřebitele, aby si vybírali technologie, které mohou snižovat jejich uhlíkovou stopu. Epson věří, že je to jen jeden z mnoha způsobů, jak mohou spotřebitelé a společnosti něco změnit.

Zdroj informací

Epson a NejBusiness.cz

Datum

20. října 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3191 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál