Společnost Epson opět spouští kampaň na zvýšení povědomí o zelenání Arktidy

Společnost Epson opět spouští kampaň na zvýšení povědomí o zelenání Arktidy

Globální technologická firma Epson už druhým rokem pokračuje ve snaze zvýšit povědomí o globálním oteplování prostřednictvím nové kampaně, která se zaměřuje na zelenání Arktidy a kroky, které mohou firmy a spotřebitelé udělat, aby snížili svůj dopad na životní prostředí.

Kampaň staví na předchozí aktivitě společnosti Epson vytvořené studiem National Geographic CreativeWorks. Loňská kampaň vyhrála cenu Webby na základě hlasování diváků v kategorii obsahu sociálních médií věnovanému otázkám udržitelnosti, klimatu a životního prostředí.

V letošní kampani figuruje průzkumnice National Geographic, ekoložka a profesorka Edinburské univerzity Isla Myers-Smith, která podrobně přibližuje svůj výzkum, jak rostoucí teploty a teplejší roční období způsobují fenomén nazvaný „zelenání Arktidy“.

Je to již přes dvacet let, co profesorka Isla Myers-Smith začala studovat dopady klimatické změny na arktickou tundru. V posledních letech společně s kolegy zaznamenali zřetelný trend spočívající v častějším výskytu stromů a křovin v místech tání arktického permafrostu. V důsledku vyšších teplot permafrost rozmrzá a uvolňuje uhlík, který je v něm uložen většinou ve formě částečně rozložených prastarých rostlin a zvířat.

Jak se země zahřívá, rostliny vyrůstají do větší výšky, jsou hustší a zachycují sníh, který funguje jako přikrývka izolující půdu, což dále urychluje zahřívání a vede k uvolňování většího množství uhlíku. Vědci odhadují, že do roku 2100 roztaje podstatná část světového permafrostu. V lednu 2022 byla ve vědeckém žurnálu Nature Reviews Earth & Environment publikována studie predikující, že tání permafrostu může uvolnit do atmosféry až 624 miliónů tun oxidu uhličitého za rok.

Myers-Smith a její kolegové publikovali v Nature Reviews Earth & Environment jinou studii, jak změna vegetace v tundře, včetně rozšiřujících se křovin, mohou hrát důležitou roli v rozsahu tajícího permafrostu.

Profesorka věří, že lidé musí pochopit důsledky zelenání Arktidy, a jak malé změny v každodenních životech mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí. „Všichni můžeme přispět ke změně například úsporou energie doma, jízdou na kole do práce nebo konzumací jídla z místních surovin. Je důležité, abychom si všichni uvědomili, jak naše rozhodnutí ovlivňují životní prostředí – doma na zahradě i na celé planetě.“

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ&SK, k tomu říká: „Je nám ctí, že už druhým rokem můžeme spolupracovat se studiem National Geographic CreativeWorks, abychom zvýšili informovanost o problému zelenání Arktidy. Vše ve společnosti Epson se točí kolem udržitelnosti. Naším cílem je snížit náš vlastní dopad na životní prostředí a pomoci našim zákazníkům, aby učinili totéž.“

Společnost Epson vyvinula řadu tiskáren s technologií Heat-Free, která snižuje spotřebu energie i počet náhradních dílů. Epson by chtěla touto kampaní povzbudit společnosti i spotřebitele, aby si vybírali technologie, které mohou snižovat jejich uhlíkovou stopu. Epson věří, že je to jen jeden z mnoha způsobů, jak mohou spotřebitelé a společnosti něco změnit.

Zdroj informací

Epson a NejBusiness.cz

Datum

20. října 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme



Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.3419 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál