Globální technologická firma Epson už druhým rokem pokračuje ve snaze zvýšit povědomí o globálním oteplování prostřednictvím nové kampaně, která se zaměřuje na zelenání Arktidy a kroky, které mohou firmy a spotřebitelé udělat, aby snížili svůj dopad na životní prostředí.
Kampaň staví na předchozí aktivitě společnosti Epson vytvořené studiem National Geographic CreativeWorks. Loňská kampaň vyhrála cenu Webby na základě hlasování diváků v kategorii obsahu sociálních médií věnovanému otázkám udržitelnosti, klimatu a životního prostředí.
V letošní kampani figuruje průzkumnice National Geographic, ekoložka a profesorka Edinburské univerzity Isla Myers-Smith, která podrobně přibližuje svůj výzkum, jak rostoucí teploty a teplejší roční období způsobují fenomén nazvaný „zelenání Arktidy“.
Je to již přes dvacet let, co profesorka Isla Myers-Smith začala studovat dopady klimatické změny na arktickou tundru. V posledních letech společně s kolegy zaznamenali zřetelný trend spočívající v častějším výskytu stromů a křovin v místech tání arktického permafrostu. V důsledku vyšších teplot permafrost rozmrzá a uvolňuje uhlík, který je v něm uložen většinou ve formě částečně rozložených prastarých rostlin a zvířat.
Jak se země zahřívá, rostliny vyrůstají do větší výšky, jsou hustší a zachycují sníh, který funguje jako přikrývka izolující půdu, což dále urychluje zahřívání a vede k uvolňování většího množství uhlíku. Vědci odhadují, že do roku 2100 roztaje podstatná část světového permafrostu. V lednu 2022 byla ve vědeckém žurnálu Nature Reviews Earth & Environment publikována studie predikující, že tání permafrostu může uvolnit do atmosféry až 624 miliónů tun oxidu uhličitého za rok.
Myers-Smith a její kolegové publikovali v Nature Reviews Earth & Environment jinou studii, jak změna vegetace v tundře, včetně rozšiřujících se křovin, mohou hrát důležitou roli v rozsahu tajícího permafrostu.
Profesorka věří, že lidé musí pochopit důsledky zelenání Arktidy, a jak malé změny v každodenních životech mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí. „Všichni můžeme přispět ke změně například úsporou energie doma, jízdou na kole do práce nebo konzumací jídla z místních surovin. Je důležité, abychom si všichni uvědomili, jak naše rozhodnutí ovlivňují životní prostředí – doma na zahradě i na celé planetě.“
Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ&SK, k tomu říká: „Je nám ctí, že už druhým rokem můžeme spolupracovat se studiem National Geographic CreativeWorks, abychom zvýšili informovanost o problému zelenání Arktidy. Vše ve společnosti Epson se točí kolem udržitelnosti. Naším cílem je snížit náš vlastní dopad na životní prostředí a pomoci našim zákazníkům, aby učinili totéž.“
Společnost Epson vyvinula řadu tiskáren s technologií Heat-Free, která snižuje spotřebu energie i počet náhradních dílů. Epson by chtěla touto kampaní povzbudit společnosti i spotřebitele, aby si vybírali technologie, které mohou snižovat jejich uhlíkovou stopu. Epson věří, že je to jen jeden z mnoha způsobů, jak mohou spotřebitelé a společnosti něco změnit.
Epson a NejBusiness.cz
20. října 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...