V minulém týdnu se v Praze konala konference zaměřená na RTB reklamu v online i mimo něj. Pořadatelské společnosti Adform, Caroda, Vision Thing a R2B2 představily novinky a směr, kterým se online reklama bude ubírat v následujících letech.
Na začátku konference představil Jiří Jelínek, Platform Solutions Consultant ze společnosti Adform, vizi, kde společnost vidí další příležitosti pro internetovou reklamu. Tu rozdělil do čtyřech hlavních bodů. Prvním a nejvýraznějším mediatypem pro budoucnost je podle Adformu tzv. Connected TV, která je podle prezentovaných dat efektivnější než standardní reklama v televizi. Příkladem byly prezentované výsledky, kdy 23 % diváků Connected TV pravděpodobně nakoupí zboží po zhlédnutí reklamy. U diváků standardní TV po zhlédnutí reklamy jde jen o 12 %.
Dalším mediatypem je audio reklama, zejména v podcastech, v nichž je dopad reklamy na zapamatovatelnost značky 4,4 krát větší oproti digitálním formátům. Svou pozornost by podle Adformu měly značky zamířit i na možnosti inzerce v online hrách, kde lze využít jak nativní, tak i bannerové reklamní formáty. Posledním mediatypem pro budoucnost je ve výčtu Adformu online reklama ve veřejném prostoru nazývaná taktéž jako DOOH.
Právě DOOH, resp. programatický nákup DOOH (pDOOH) později do detailu představil Richard Němec, ředitel společnosti Vision Thing. Tato možnost inzerce s sebou přináší přesné měření publika a také nákup na počet impresí v modelu Opportunity-To-See (OTS), kdy inzerent zaplatí podle přesného počtu lidí před kamerou a nedozví se až dodatečně, kolik lidí reklamu vidělo. Celý princip společnost demonstrovala v reálné ukázce přímo na konferenci. Právě měření dosahu bylo vždy výzvou pro klasickou OOH reklamu k získání inzerentů z digitálního prostředí. Měření publika přišlo až s programaticky obchodovaným DOOH. Vision Thing na konferenci taktéž oznámil expanzi na slovenský trh, kde aktuálně nabízí možnost inzerce na 16 digitálních plochách.
Expanzi do zahraničí oznámila na konferenci i další společnost R2B2, která nabídla možnost inzerce pro zadavatele nebo klienty agentur expandující do dalších zemí. Petra Alexandrová, Account Manager ve společnosti R2B2, mezi výčtem zahraničních zemí zmínila například Slovensko, Bulharsko, Rakousko nebo Itálie. R2B2 nabízí široké spektrum formátů, přesto se snaží zadavatelům zjednodušit přípravu reklamních formátů, např. pomocí nástroje R2B2 Studio určenému pro nativní reklamu. Podle Sabiny Krohové, Programmatic Executive ve společnosti R2B2, lze navíc pro správné zacílení reklamy využít kontextové balíčky, s nimiž inzerent cílí na konkrétní obsah. Dále společnost nabízí tzv. vizibilní balíčky, jež splňují záruku viditelnosti reklamy.
Viditelnost a transparence reklamy jsou hlavními pilíři společnosti Caroda, která ve své prezentaci názorně ukázala nešvary zahraničních vydavatelů a zprostředkovatelů reklamního prostoru. Z ukázek prezentace Jakuba Severy, Business Development Directora společnosti Caroda, bylo zřejmé, že nabízený formát Instream, který je obecně vnímán jako prémiový video formát, lze schovat do všech různých zákoutí stránky, aniž by o tom inzerent věděl. Oproti tomu Caroda ukázala příklady formátů Outstream s funkcí Carousel, na kterých staví možnosti inzerce ve své reklamní síti Inview Advertising. V této síti společnost garantuje nejen inzerce splňující pravidla IAB, ale také zaručuje měřitelnou vizibilitu a kompatibilitu s verifikačními nástroji inzerenta.
Vision Thing a NejBusiness.cz
14. října 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....