Konference Programmatic Out-Of-Box nastínila budoucnost reklamy v online i mimo něj

Konference Programmatic Out-Of-Box nastínila budoucnost reklamy v online i mimo něj

V minulém týdnu se v Praze konala konference zaměřená na RTB reklamu v online i mimo něj. Pořadatelské společnosti Adform, Caroda, Vision Thing a R2B2 představily novinky a směr, kterým se online reklama bude ubírat v následujících letech.

Na začátku konference představil Jiří Jelínek, Platform Solutions Consultant ze společnosti Adform, vizi, kde společnost vidí další příležitosti pro internetovou reklamu. Tu rozdělil do čtyřech hlavních bodů. Prvním a nejvýraznějším mediatypem pro budoucnost je podle Adformu tzv. Connected TV, která je podle prezentovaných dat efektivnější než standardní reklama v televizi. Příkladem byly prezentované výsledky, kdy 23 % diváků Connected TV pravděpodobně nakoupí zboží po zhlédnutí reklamy. U diváků standardní TV po zhlédnutí reklamy jde jen o 12 %.

Dalším mediatypem je audio reklama, zejména v podcastech, v nichž je dopad reklamy na zapamatovatelnost značky 4,4 krát větší oproti digitálním formátům. Svou pozornost by podle Adformu měly značky zamířit i na možnosti inzerce v online hrách, kde lze využít jak nativní, tak i bannerové reklamní formáty. Posledním mediatypem pro budoucnost je ve výčtu Adformu online reklama ve veřejném prostoru nazývaná taktéž jako DOOH.

Právě DOOH, resp. programatický nákup DOOH (pDOOH) později do detailu představil Richard Němec, ředitel společnosti Vision Thing. Tato možnost inzerce s sebou přináší přesné měření publika a také nákup na počet impresí v modelu Opportunity-To-See (OTS), kdy inzerent zaplatí podle přesného počtu lidí před kamerou a nedozví se až dodatečně, kolik lidí reklamu vidělo. Celý princip společnost demonstrovala v reálné ukázce přímo na konferenci. Právě měření dosahu bylo vždy výzvou pro klasickou OOH reklamu k získání inzerentů z digitálního prostředí. Měření publika přišlo až s programaticky obchodovaným DOOH. Vision Thing na konferenci taktéž oznámil expanzi na slovenský trh, kde aktuálně nabízí možnost inzerce na 16 digitálních plochách.

Expanzi do zahraničí oznámila na konferenci i další společnost R2B2, která nabídla možnost inzerce pro zadavatele nebo klienty agentur expandující do dalších zemí. Petra Alexandrová, Account Manager ve společnosti R2B2, mezi výčtem zahraničních zemí zmínila například Slovensko, Bulharsko, Rakousko nebo Itálie. R2B2 nabízí široké spektrum formátů, přesto se snaží zadavatelům zjednodušit přípravu reklamních formátů, např. pomocí nástroje R2B2 Studio určenému pro nativní reklamu. Podle Sabiny Krohové, Programmatic Executive ve společnosti R2B2, lze navíc pro správné zacílení reklamy využít kontextové balíčky, s nimiž inzerent cílí na konkrétní obsah. Dále společnost nabízí tzv. vizibilní balíčky, jež splňují záruku viditelnosti reklamy.

Viditelnost a transparence reklamy jsou hlavními pilíři společnosti Caroda, která ve své prezentaci názorně ukázala nešvary zahraničních vydavatelů a zprostředkovatelů reklamního prostoru. Z ukázek prezentace Jakuba Severy, Business Development Directora společnosti Caroda, bylo zřejmé, že nabízený formát Instream, který je obecně vnímán jako prémiový video formát, lze schovat do všech různých zákoutí stránky, aniž by o tom inzerent věděl. Oproti tomu Caroda ukázala příklady formátů Outstream s funkcí Carousel, na kterých staví možnosti inzerce ve své reklamní síti Inview Advertising. V této síti společnost garantuje nejen inzerce splňující pravidla IAB, ale také zaručuje měřitelnou vizibilitu a kompatibilitu s verifikačními nástroji inzerenta.

Zdroj informací

Vision Thing a NejBusiness.cz

Datum

14. října 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.4052 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál