Thein Industry modernizuje železniční průmysl

Thein Industry modernizuje železniční průmysl

Thein Industry, společnost zaměřující se na investice a aktivity v oblasti strojírenství, vodíkových technologií a železničního průmyslu, úspěšně dokončila technologický vývoj spojený s inovativním projektem konverze starých diesel-elektrických lokomotiv na vodíkový pohon. Původní stroje tak budou doplněny o nové palivové články a baterii, díky nimž budou schopny ekologičtějšího dlouhodobého provozu.

Odborníci z Železniční dodavatelské a Hydrogenic Technology, firem spadající do skupiny Thein Industry, představují po několika měsících vývoje originální technologie, jež dokáží staré diesel-elektrické posunovací stroje konvertovat na vodíkové palivo. Původní lokomotivy se díky unikátnímu know-how inovují, zlepší se jejich dosavadní výkon a prodlouží životnost. V rámci projektu umí Thein Industry poskytnout zákazníkům kompletní vodíkovou infrastrukturu a servis.

“Posledních několik let je u nás cítit velký tlak na elektrifikaci tratí. Že je potřeba změny a především inovace, o tom není pochyb. My v Thein Industry však ve všech směrech souzníme spíše s vodíkovým pohonem a věříme v jeho budoucnost. Naše ambice jsme promítli do projektu retrofittingu, který má potenciál změnit fungování celého železničního průmyslu,” říká za Thein Industry Filip Budník.

Elektrifikace je v poslední době žádaná, nicméně i velice nákladná a legislativně náročná. Jeden kilometr železnice se dle údajů Thein Industry elektrifikuje přibližně za 20 milionů korun. Pokud by se stejné finance vynaložily na výrobu vodíkové čerpací stanice, tak by v následném provozu pokryla přibližně 100 kilometrů trati. Využití vodíkových paliv je v tomto případě ekonomičtější.

Mezi další stěžejní výhody používání vodíkových paliv v železniční dopravě patří zejména bezemisní ekologický provoz, jeho celková nízká hmotnost a ve srovnání s klasickými dieselovými palivy i mnohonásobně vyšší účinnost, která u vodíkového pohonu dělá přibližně 55 %. Běžný spalovací motor se oproti tomu účinností pohybuje na pouhé jedné třetině (29 %). Jako další z benefitů lze uvést také rychlejší doplňování vodíkového paliva do vozidel, což je nutný úkon, který například v rámci elektrifikace může být časově náročný a tím pádem nákladný. Postupnou implementací vodíkových pohonů lze potenciálně docílit jak efektivnějšího, tak i udržitelnějšího provozu.

Zdroj informací

Thein Industry a NejBusiness.cz

Datum

13. října 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

Reklama

Page generated in 2.402 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál