Thein Industry, společnost zaměřující se na investice a aktivity v oblasti strojírenství, vodíkových technologií a železničního průmyslu, úspěšně dokončila technologický vývoj spojený s inovativním projektem konverze starých diesel-elektrických lokomotiv na vodíkový pohon. Původní stroje tak budou doplněny o nové palivové články a baterii, díky nimž budou schopny ekologičtějšího dlouhodobého provozu.
Odborníci z Železniční dodavatelské a Hydrogenic Technology, firem spadající do skupiny Thein Industry, představují po několika měsících vývoje originální technologie, jež dokáží staré diesel-elektrické posunovací stroje konvertovat na vodíkové palivo. Původní lokomotivy se díky unikátnímu know-how inovují, zlepší se jejich dosavadní výkon a prodlouží životnost. V rámci projektu umí Thein Industry poskytnout zákazníkům kompletní vodíkovou infrastrukturu a servis.
“Posledních několik let je u nás cítit velký tlak na elektrifikaci tratí. Že je potřeba změny a především inovace, o tom není pochyb. My v Thein Industry však ve všech směrech souzníme spíše s vodíkovým pohonem a věříme v jeho budoucnost. Naše ambice jsme promítli do projektu retrofittingu, který má potenciál změnit fungování celého železničního průmyslu,” říká za Thein Industry Filip Budník.
Elektrifikace je v poslední době žádaná, nicméně i velice nákladná a legislativně náročná. Jeden kilometr železnice se dle údajů Thein Industry elektrifikuje přibližně za 20 milionů korun. Pokud by se stejné finance vynaložily na výrobu vodíkové čerpací stanice, tak by v následném provozu pokryla přibližně 100 kilometrů trati. Využití vodíkových paliv je v tomto případě ekonomičtější.
Mezi další stěžejní výhody používání vodíkových paliv v železniční dopravě patří zejména bezemisní ekologický provoz, jeho celková nízká hmotnost a ve srovnání s klasickými dieselovými palivy i mnohonásobně vyšší účinnost, která u vodíkového pohonu dělá přibližně 55 %. Běžný spalovací motor se oproti tomu účinností pohybuje na pouhé jedné třetině (29 %). Jako další z benefitů lze uvést také rychlejší doplňování vodíkového paliva do vozidel, což je nutný úkon, který například v rámci elektrifikace může být časově náročný a tím pádem nákladný. Postupnou implementací vodíkových pohonů lze potenciálně docílit jak efektivnějšího, tak i udržitelnějšího provozu.
Thein Industry a NejBusiness.cz
13. října 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...