Smartlook pomáhá Alze zlepšovat uživatelský zážitek

Smartlook pomáhá Alze zlepšovat uživatelský zážitek

Brněnský Smartlook používá i jednička českého e-commerce Alza.cz. Jejím zaměstnancům umožňuje nástroj pro analytiku uživatelského chování zajistit komfortní zážitek díky detailní analýze chování v libovolném časovém intervalu. Pracovníci největšího tuzemského e-shopu oceňují zejména rychlost, s jakou dokáže Smartlook zprostředkovat zpětnou vazbu od zákazníků, široké možnosti celého řešení a jeho snadné používání.

Na kvalitním zážitku návštěvníků stránek Alzy ostatně stojí její úspěch a částečně i obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun. Vedle největšího českého e-shopu ovšem Smartlook využívá i Volvo, Miele nebo Kiwi.com. V současnosti se startup soustředí také na americký trh, kde navazuje spolupráci s řadou dalších velkých jmen.

"Abychom mohli zákazníkům přinášet vždy ten nejlepší nákupní zážitek, musíme neustále zkoumat uživatelské chování na našem webu a přizpůsobovat se mu, aby cesta e-shopem byla uživatelsky co nejpřívětivější. Vyzkoušeli jsme proto již celou řadu analytických nástrojů, které sice poskytovaly řadu užitečných funkcí, nicméně žádný z nich nenabízel tak komplexní řešení jako právě Smartlook,“ vysvětluje Vladimír Dědek, IT Business Director z Alza.cz a dodává: „E-commerce je rychlý obor. Pokud v něm chceme zůstat lídrem, musíme být ještě rychlejší. Smartlook nám k tomu poskytuje okamžitou zpětnou vazbu, díky níž můžeme rychleji měnit nebo testovat nové funkce a inovace v designu eshopu a zůstávat tak před konkurencí.“

Smartlook umožňuje marketérům, produktovým manažerům a vývojářům analyzovat záznamy chování určitých uživatelských skupin v definovaném časovém úseku. Příkladem může být zákazník, který si prohlíží výrobek na mobilu, kde zahájí nákup, a poté přejde na počítač, kde ale nákup nedokončí. Smartlook je schopen tyto uživatele vyfiltrovat, ukázat jejich cestu, a pomoci tak vysvětlit, proč se tak děje. To šetří hodiny práce a manuálního hledání specifických interakcí napříč tisícovkami zákazníků.

„Kromě toho, že nám umožňuje rychle najít konkrétní problém a opravit ho, je pro nás Smartlook vhodný i z hlediska uživatelské přívětivosti. Bez nutnosti zaškolení ho totiž v Alze používá velké množství lidí v různých rolích – od IT vývoje, UX až po marketing a nákupní oddělení,“ uzavírá Dědek.

Jednička na trhu s ambicí v USA

Smartlook nyní pracuje na expanzi do Severní Ameriky. Tam společnost plánuje prorazit i za pomoci pokročilé „crossplatformní“ analytiky, která umožňuje pochopit chování uživatelů napříč platformami, tedy například i když přecházejí mezi mobilním zařízením a počítačem. Společnost pokračuje ve sběru nových klientů a k dnešnímu dni celkový objem ročních předplatných (ARR) činí 137 milionů korun.

„Že Smartlook, vedle našich dalších klientů jako jsou Kiwi.com, Volvo nebo Miele, využívá i gigant jako Alza, nám dělá velkou radost. Je to důkazem toho, že patříme ke špičce a pomáháme klientům opravdu pochopit, jak mohou uživatelský zážitek svých zákazníků zlepšit, místo toho, aby se soustředili na neefektivní analýzu holých dat. Zároveň mají naši klienti jistotu, že nenarušují ničí soukromí. S daty je nakládáno v souladu s GDPR či HIPAA a, narozdíl od jiných analytických platforem, je nikdo nemůže využít například pro cílení reklamy,” komentuje Petr Janošík, CEO Smartlooku.

Zdroj informací

Smartlook a NejBusiness.cz

Datum

30. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme



Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.3396 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál