Konvenční turismus je passé, táhnou autentické zážitky

Konvenční turismus je passé, táhnou autentické zážitky

Objevovat svět společně s někým, kdo navštěvovanou zemi procestoval nebo v ní nějakou dobu žije? Na tuto kartu nyní sází olomoucký startup Worldee, který v letošním roce spustil tržiště s nabídkou autentických cest a dovolených – ty připravují a těmi provázejí samotní cestovatelé. Takzvaní travel buddies jsou průvodci, kteří v navštěvované zemi strávili nějaký čas, dokázali ji poznat a následně mohou své zážitky předat dalším. Olomoucký startup letos prodal zájezdy za zhruba pět milionů korun, čímž nadchl taky investory, a s více než milionem eur chce najmout seniorní kolegy a zážitky z autentického cestování nabídnout i lidem mimo Českou republiku.

„Stojíme u vzniku nového unikátního trendu. Jsme přesvědčeni, že lidi už nebaví pořád dokola tentýž zájezd k moři, akorát nemají tolik možností alternativního cestování. Tradiční koncept cestovek je přežitý, mladší generace je již dnes považuje za dinosaury. Přemýšleli jsme proto, jakou formou cestování obohatit. Travel buddies tu byli vždycky, rozprostření po fórech na sociálních sítích. My je sjednocujeme pod naší platformou a sdružujeme ty nejlepší ověřené průvodce a dobrodruhy, kteří mají cestování v krvi, chtějí organizovat cesty a provázet lidi, protože je baví posílat svoje tipy a triky dál do světa,“ představuje nový koncept zakladatel Worldee Tomáš Zapletal. Ten startup založil společně s Tomášem Nakládalem v únoru roku 2019.

Dle zakladatelů tak nový koncept cestování kombinuje to nejlepší ze světa cestovních kanceláří a individuálního cestování. Worldee věří, že přináší autenticitu, s níž se cestovatelé setkají při svých individuálních cestách, v kombinaci s jednoduchostí, kterou umí zprostředkovat cestovky.

Přitažlivost alternativní dovolené

Potenciál alternativního cestování s Worldee nadchl českou investiční společnost KAIPERI, která do startupu vložila spolu s další investicí od Josefa a Ondřeje Průšových z Prusa Research sumu 1 085 000 eur, tedy v přepočtu 27 milionů korun. Částku plánuje startup investovat především do rozšíření týmu o seniorní kolegy – například šéfa marketingu nebo šéfa business developmentu. Vedle personálních novinek plánuje startup i vytvoření automatizovaného systému pro nákup letenek a v neposlední řadě chce Worldee dobývat další strategické trhy.

„Ukázali jsme, že náš nápad s autentickým cestováním a marketplace pro cestovatele má své zákazníky a budoucnost. Máme jasno, kam se chceme vydat. Máme nyní produktový plán na několik let, a proto chceme získat ty nejlepší lidi na trhu, abychom mohli růst, expandovat a nastavit nové trendy v cestování. Spolupracujeme s týmem skvělých právníků ze Sedláková Legal a věříme, že nyní máme v zádech ty správné investory, abychom mohli toto roky neměnné odvětví disruptovat” říká Tomáš Nakládal, spoluzakladatel a COO.

„Investiční společnost KAIPERI Venture Capital, a. s., vznikla v Olomouci jako syndikát několika angel investorů, kteří ve Worldee vidí obrovský potenciál. Jsou to zkušení podnikatelé a můžou nám hodně pomoci i svými znalostmi a zkušenostmi ze světa byznysu. Pohybují se zejména v investicích do finančnictví a developerských projektů. Opravdu je nadchla příležitost investovat do dalšího zajímavého oboru, a to do Worldee – projektu s celosvětovými ambicemi a plánem ovládnout globální trh. Skvěle jsme si sedli jak byznysově, tak lidsky a jsme moc rádi, že do toho jdou s námi,“ doplňuje Nákladal.

Celý svět bez nudy a bez bloudění

„Chceme jednoduše ukončit mainstreamovou nudu. Ano, nabízíme stejné destinace jako tradiční cestovní kanceláře, ale my navíc přinášíme autenticitu, zážitek, unikátnost. V nabídce máme již desítky cest, například třináctidenní okruh Šrí Lankou, Mexiko & Día de los Muertos nebo cestu po stopách Le Corbusiera a pařížské avantgardy, ale cesta v naší produkci bude jednoduše autentičtější. Současná mladá generace již nechce žít v poevropštělých letoviscích nebo jíst to stejné jídlo, které jí denně doma. Trendem bude objevování zajímavých a originálních míst za pomoci lidí, kteří na místě žijí nebo už na místě byli a velmi dobře ho znají,“ dodává Zapletal.

Současný 17členný tým olomouckého startupu se pak vedle tržiště zájezdů stará o vše, co se týče samotné cesty. Součástí zakoupení cesty jsou i letenky, ubytování, pojištění, transfery, půjčení auta nebo třeba přeprava MHD.

Worldee první dva roky působilo především jako digitální cestovatelský deník a prostředek k plánování individuálních cest s prvky sociální sítě, kdy umožňovalo cestovatelům navzájem se inspirovat. A to nejenom na počítači, ale také díky mobilním aplikacím pro telefony s operačním systémem Android i iOS. Dříve vyvinuté nástroje využívá právě k vybudování tržiště, na kterém je možné si celou cestu i zakoupit. Za dobu svého působení získalo Worldee od investorů přes 47 milionů korun.

Zdroj informací

Worldee a NejBusiness.cz

Datum

27. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.2414 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál