Rychle rostoucí technologická společnost Enehano Solutions, která se specializuje na digitální transformaci a automatizaci, se zavázala po příštích pět let dávat každoročně 1 % z obratu na dobročinné aktivity. V loňském roce Enehano poprvé překročilo roční obrat 100 milionů korun a dále roste. Pokud se firmě podaří do pěti let dosáhnout obratu přes půl miliardy, pak na CSR aktivity jednorázově přispěje dalšími 50 miliony korun.
Firmu Enehano Solutions založil v roce 2016 Jiří Mach a vybudoval z ní českou jedničku na Salesforce, které se už loni podařilo v obratu překonat hranici 100 milionů korun. Enehano dnes realizuje velké transformační projekty v hodnotách desítek milionů korun a tvoří ho tým více než 80 lidí. Rychlý růst ale neupozadil snahu pomáhat, která byla důležitou součástí Enehana od samého počátku.
„Firmám a jejich lidem pomáháme digitalizací i automatizací zjednodušovat jejich práci tak, aby mohly být řízeny efektivně a zároveň udržitelně. Odjakživa byla ale u nás silně zakořeněná snaha pomáhat i jinak,“ popisuje Jiří Mach, CEO Enehano Solutions.
V loňském roce například firma v rámci projektu Women in Tech zdarma vyškolila více než 50 žen v oblasti digitální transformace a platformy Salesforce a obdobným způsobem učí i na vysokých školách. V minulosti firma pomáhala například při ničivém tornádu na Moravě, podporuje několik neziskových organizací a zapojila se i do pomoci Ukrajině. Jen v roce 2021 alokovala na dobročinné aktivity více než 750 000 Kč.
S růstem firmy se Enehano rozhodlo dát těmto aktivitám jasnější podobu. Tak vznikl závazek přispívat po příštích 5 let na dobročinné aktivity částkou 1 % z ročního obratu. Ten již v loňském roce překročil 100 milionů korun a dále roste. Očekávat lze tak částky od jednotek až po desítky milionů korun ročně v závislosti na růstu firmy.
Nad rámec tohoto závazku navíc firma vyhlásila nový ambiciózní cíl, kterým je dosažení obratu přes půl miliardy korun do dalších pěti let. Pokud se to Enehanu povede, přispěje jednorázově na vybrané dobročinné aktivity částkou dalších 50 milionů korun.
Při rozhodování o cílech své pomoci si Enehano vytyčilo několik oblastí, které jsou pro firmu a její lidi důležité a na jejichž podporu se chce primárně zaměřovat. Firma přitom vycházela z 15 cílů udržitelného rozvoje, které stanovilo OSN, a vybrala z nich oblasti jako zdraví a kvalitní život, rovnost mužů a žen, kvalitní vzdělávání nebo odpovědná výroba a spotřeba.
„Hlavní oblasti pomoci vybírali jak vlastníci firmy, tak i samotní zaměstnanci. Ve finále jde o specifický přístup k dobročinnosti, který nazýváme ESR, což znamená Enehano Social Responsibility. Témata, kterých se v rámci těchto aktivit zabýváme, se promítají i do našich nových firemních hodnot, stejně jako do etického kodexu, který definuje náš závazek vůči společnosti,“ popisuje Lucie Zachová, šéfka People Hubu v Enehanu.
Společně s novými hodnotami, etickým kodexem a závazky v CSR oblasti se Enehano rozhodlo změnit kompletně i celou vizuální identitu. Této transformaci dominuje nové logo a nové webové stránky, ale promítá se do veškeré firemní prezentace i komunikace.
„Při tak rychlém firemním růstu firmy někdy ztratí tvář a původní firemní kultura se jednoduše rozplyne. Myslím, že CSR aktivity stejně jako firemní hodnoty jsou klíčové i pro rychle rostoucí technologické firmy. Právě prosperující IT firmy by se v současné situaci měli chopit otěží a věnovat se CSR oblasti více než doposud. Věřím, že naše kroky budou inspirací pro další společnosti,“ uzavírá Mach.
Enehano Solutions a NejBusiness.cz
11. září 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....