PPC kampaně a jejich chyby ze života

PPC kampaně a jejich chyby ze života

Úspěšně jste prošli procesem úvodního nastavení v Google Ads a sklik.cz. Poctivě propojili s Google Analytics, Google Merchantem i Google Tag Managerem, kam se po několika pokusech konečně podařilo správně nasadit všechny měřící kódy. Nastavit samotné kampaně by měla být už hračka. V nápovědě od Google se konec konců dá vše krásně vyčíst. Co vám ale nápověda neprozradí a zároveň může být chybou ve světě online marketingu shrnula v následujícím textu agentura LCG New Media.

Kampaně bez cíle

Slovo „cíl“ je nejskloňovanější slovo v PPC světě. Než spustíme první kampaně, je potřeba si odpovědět na otázky: „Kdo je náš cílový zákazník?“, „Na jakou cílovou url ho pošleme?“, „Jaké akce by měl na dané stránce docílit?“, „Je cílem kampaně oslovit široké publikum, nebo přivést konverze?“, „Jaké je cílové CPM? A jaké je cílové CPA?“ aj. Bez odpovědí a bez reálně nastavených cílů se může dostavit pocit, že PPC kampaně nefungují.

Bannery bez duše

Dáme tam prostě nějaký obrázek a něco k tomu napíšeme, ono to zabere. No, nezabere a vaši obsahovou kampaň čeká temnota tzv. bannerové slepoty. Finance i čas, který investujete do vlastní tvorby podkladů, se vyplatí. Responzivní i Performance Max nekrmte fotkami z photoshopu ani nudnými popisky. V hodnocení kvality kampaně se to okamžitě projeví a následně také na výkonu kampaně.

Rozpočet bez citu

Kolik je vlastně potřeba investovat do reklamy, aby byla úspěšná a její návratnost byla reálná? Matematický vzorec na to neexistuje. Jedno vím ale jistě, každé ukvapené rozhodnutí investovat majland do nepropracované reklamy přišlo v niveč. Připravte si finanční plán na základě stanovených cílů, ve kterém zohledněte aktuální trend, sezónu, poptávku či současný stav trhu. Chybou v rozpočtu také často bývá nerozdělení financí mezi brandovou a výkonnostní částí propagace.

Očekávání bez rozumu

Spustili jste kampaň a hned druhý den už sledujete, kolik konverzí přinesla? Nic? I přesto, že máte stanovené cíle, skvělé vlastní bannery a optimální rozpočet? Vaše kampaně čeká dlouhá a nelehká cesta. Dostat se zákazníkům pod kůži není jednoduché. Mít dokonale propracované SEO, vyladěné sociální sítě, vybrat správné influencery, být viděn offline, věnovat se recenzím včetně reklamací s grácií. To vše má vliv na počet konverzí u zmíněné kampaně.

Konverze bez původu

Čas… To je to, co kampaním bez PPC specialisty chybí. Odkud se berou návštěvníci, kteří se na našich stránkách mění v platící zákazníky? Ne, opravdu se nestačí kouknout do Google Analytics na zdroje. Každá konverze se trmácela vlastní cestou zaznamenanou v konverzních trasách. Předcházelo jí zhlédnutí a prokliknutí určitého banneru, klíčové slovo ve vyhledávací síti, post na sociální síti, pátrání po slevovém kódu nebo recenze na firmy.cz. Analytika, měření, utm parametry a následná optimalizace kampaní jsou dalším klíčem k úspěchu v online marketingu.

Vyhněte se i dalším chybám, jako je např. nevhodně zvolený tón komunikace se zákazníky, špatně nastavená strategie SEE-THINK-DO-CARE, fungování bez klíčové analýzy, lenosti v A/B testování a dalším.

Zdroj informací

LCG a NejBusiness.cz

Datum

8. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

Reklama

Page generated in 1.52 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál