PPC kampaně a jejich chyby ze života

PPC kampaně a jejich chyby ze života

Úspěšně jste prošli procesem úvodního nastavení v Google Ads a sklik.cz. Poctivě propojili s Google Analytics, Google Merchantem i Google Tag Managerem, kam se po několika pokusech konečně podařilo správně nasadit všechny měřící kódy. Nastavit samotné kampaně by měla být už hračka. V nápovědě od Google se konec konců dá vše krásně vyčíst. Co vám ale nápověda neprozradí a zároveň může být chybou ve světě online marketingu shrnula v následujícím textu agentura LCG New Media.

Kampaně bez cíle

Slovo „cíl“ je nejskloňovanější slovo v PPC světě. Než spustíme první kampaně, je potřeba si odpovědět na otázky: „Kdo je náš cílový zákazník?“, „Na jakou cílovou url ho pošleme?“, „Jaké akce by měl na dané stránce docílit?“, „Je cílem kampaně oslovit široké publikum, nebo přivést konverze?“, „Jaké je cílové CPM? A jaké je cílové CPA?“ aj. Bez odpovědí a bez reálně nastavených cílů se může dostavit pocit, že PPC kampaně nefungují.

Bannery bez duše

Dáme tam prostě nějaký obrázek a něco k tomu napíšeme, ono to zabere. No, nezabere a vaši obsahovou kampaň čeká temnota tzv. bannerové slepoty. Finance i čas, který investujete do vlastní tvorby podkladů, se vyplatí. Responzivní i Performance Max nekrmte fotkami z photoshopu ani nudnými popisky. V hodnocení kvality kampaně se to okamžitě projeví a následně také na výkonu kampaně.

Rozpočet bez citu

Kolik je vlastně potřeba investovat do reklamy, aby byla úspěšná a její návratnost byla reálná? Matematický vzorec na to neexistuje. Jedno vím ale jistě, každé ukvapené rozhodnutí investovat majland do nepropracované reklamy přišlo v niveč. Připravte si finanční plán na základě stanovených cílů, ve kterém zohledněte aktuální trend, sezónu, poptávku či současný stav trhu. Chybou v rozpočtu také často bývá nerozdělení financí mezi brandovou a výkonnostní částí propagace.

Očekávání bez rozumu

Spustili jste kampaň a hned druhý den už sledujete, kolik konverzí přinesla? Nic? I přesto, že máte stanovené cíle, skvělé vlastní bannery a optimální rozpočet? Vaše kampaně čeká dlouhá a nelehká cesta. Dostat se zákazníkům pod kůži není jednoduché. Mít dokonale propracované SEO, vyladěné sociální sítě, vybrat správné influencery, být viděn offline, věnovat se recenzím včetně reklamací s grácií. To vše má vliv na počet konverzí u zmíněné kampaně.

Konverze bez původu

Čas… To je to, co kampaním bez PPC specialisty chybí. Odkud se berou návštěvníci, kteří se na našich stránkách mění v platící zákazníky? Ne, opravdu se nestačí kouknout do Google Analytics na zdroje. Každá konverze se trmácela vlastní cestou zaznamenanou v konverzních trasách. Předcházelo jí zhlédnutí a prokliknutí určitého banneru, klíčové slovo ve vyhledávací síti, post na sociální síti, pátrání po slevovém kódu nebo recenze na firmy.cz. Analytika, měření, utm parametry a následná optimalizace kampaní jsou dalším klíčem k úspěchu v online marketingu.

Vyhněte se i dalším chybám, jako je např. nevhodně zvolený tón komunikace se zákazníky, špatně nastavená strategie SEE-THINK-DO-CARE, fungování bez klíčové analýzy, lenosti v A/B testování a dalším.

Zdroj informací

LCG a NejBusiness.cz

Datum

8. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.4323 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál