Těžební společnost Kaunis Iron investuje do toho, aby přeprava železné rudy byla zcela bezemisní. Společně se společností Volvo Trucks budou v unikátním projektu testovány těžká elektrická nákladní vozidla o hmotnosti 74 tun*. Kaunis Iron plánuje investovat půl miliardy SEK do nových elektrických nákladních vozidel.
Dnes Kaunis přepravuje svou rudu po 160kilometrové silnici mezi Kaunisvaara a Pitkäjärvi v severním Švédsku pomocí nákladních vozidel Volvo poháněných naftou. Celkem třicet 90tunových návěsů absolvuje cestu nepřetržitě. Plánem do budoucna je přejít na bateriová elektrická nákladní vozidla pro těžkou přepravu, aby mohla fungovat zcela bez fosilních paliv s nulovými emisemi CO2.
V zimě 2021 bylo nákladní vozidlo Volvo FMX Electric úspěšně testováno v reálném provozu, kde muselo zvládnout arktický chlad a teploty přesahující -30 °C.
„Naším cílem je dosáhnout do roku 2025 přepravy bez fosilních paliv,“ říká Lars Wallgren, vedoucí logistiky společnosti Kaunis Iron. „Momentálně usilovně pracujeme na tom, abychom naši přepravu vyřešili elektrickými nákladními vozidly. Pokud se nám to podaří, můžeme při současném tempu produkce snížit emise oxidu uhličitého o zhruba 15 000 tun ročně. Další fázi s použitím 74tunových nákladních vozidel zahájíme v roce 2023 s cílem dostat se až na 90 tun. To by byla nezměněná celková hmotnost soupravy ve srovnání s dnešní, dieselem poháněnou, posádkou.“
„Volvo Trucks má velmi ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti a jsme velmi rádi, že můžeme být dodavatelem v tomto projektu, který bude skutečně znamenat změnu. Doprava železné rudy společnosti Kaunis Iron je nejnáročnější aplikací, jakou si lze představit z hlediska hmotnosti souprav, chladného klimatu a míry využití. Jako lídr na trhu ve vývoji elektrifikované těžké přepravy se těšíme na prohloubení spolupráce,“ říká Ebba Bergbom Wallin, manažerka komerční elektromobility, Volvo Trucks Sweden.
Projekt je výsledkem spolupráce společnosti Kaunis Iron, dealerem Volvo Trucks Wist Last & Buss a energetické společnosti Vattenfall, která bude podporovat nabíjecí infrastrukturu pro elektrická nákladní vozidla.
Společnost Volvo Trucks zahájila sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel v roce 2019 jako jedna z vůbec prvních značek nákladních vozidel na světě, která tak učinila. S celkem šesti modely elektrických nákladních vozidel ve výrobě k září 2022 má Volvo Trucks nejkomplexnější elektrickou řadu v celosvětovém nákladním průmyslu, která zahrnuje vše od městské distribuce a svozu odpadu až po městskou stavební dopravu a regionální dopravu. Společnost Volvo Trucks dosud celosvětově prodala více než 2 200 elektrických nákladních vozidel. Cílem společnosti je, aby polovina jejího celkového prodeje nákladních vozidel byla do roku 2030 elektrická.
* Celková hmotnost soupravy (GCW)
Volvo Trucks a NejBusiness.cz
7. září 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....