Snaha ochránit peníze před inflací, teplé podnebí a nízké ceny nemovitostí lákají Čechy ke koupi apartmánů na albánské riviéře. Z důvodu vysokých cen domů a bytů v ČR, ale i předražených nemovitostí k rekreaci se Češi poohlížejí v zahraničí. Oblíbenými destinacemi k nákupu nemovitosti u moře je dlouhodobě Chorvatsko, Itálie nebo Španělsko. V posledních letech se zvedá zájem o Albánii, která zahájila přístupové rozhovory s EU, je členem NATO a zažívá ekonomický růst. Vloni koupilo v této balkánské zemi apartmán u moře 150 Čechů.
Letos je zájem ještě větší. Jen do konce prázdnin si zde pořídilo nemovitost už 130 Čechů. Cena vybaveného bytu u moře se pohybuje kolem dvou milionů korun. Za poslední tři roky zde rostly ceny nemovitostí o 30 procent a dále porostou.
Výrazné zlepšení turistické infrastruktury vede privátní investory z přelidněného Chorvatska víc na jih. Alternativu nabízí písčité albánské pobřeží, kde sezóna trvá 6 měsíců. Příjemné klima vhodné k turistice a výletům je ale v Albánii celoročně. I přes předsudky z doby minulé je země v současnosti bezpečná a bezproblémová. Díky přístupovým rozhovorům s EU Albánie rapidně navyšuje standard služeb, při zachování velmi příznivých cen.
„Požadavky Čechů na nemovitost jsou konstantní. Největší zájem je o byty 2+kk do 60m2, alespoň částečný výhled na moře a blízkost pláže maximálně do 4 minut chůze. Většinu bytů prodáváme na dračské riviéře. Přístavní město Drač dává z pohledu investice největší smysl. Z letiště se na pláž dostanete za půl hodiny, najdete zde turistické služby, směřuje sem nejvíce investic a vylepšuje se infrastruktura,“ říká Daniel Mikulka, investiční specialista na byty v Albánii z Myalbania.cz. V plánu je také proměna přístavu v historické části města, který se změní v turistickou zónu s moderní promenádou, terminál osobní dopravy a kotviště soukromých jachet. Komerční přístavní aktivity budou přesunuty do nového terminálu na okraji města. Do Drače létá přímá linka z Prahy a od příštího léta také z Brna.
„Češi si nejčastěji byt pořizují jako investici s občasným využitím pro vlastní rekreaci a v době, kdy ho nevyužívají, pronajímá ho naše společnost turistům, což majitelům přináší další zhodnocení investice. Loňský výnos byl ve výši šest až osm procent, letos očekáváme výnos podobný, případně o málo vyšší,“ dodal Daniel Mikulka za Myalbania.cz, která majitelům nemovitosti zajišťuje základní služby jako údržbu, ubytování hostů, úklid nebo doprovodné služby turistům v podobě výletů a zážitků.
Myalbania.cz a NejBusiness.cz
7. září 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....