Snaha ochránit peníze před inflací, teplé podnebí a nízké ceny nemovitostí lákají Čechy ke koupi apartmánů na albánské riviéře. Z důvodu vysokých cen domů a bytů v ČR, ale i předražených nemovitostí k rekreaci se Češi poohlížejí v zahraničí. Oblíbenými destinacemi k nákupu nemovitosti u moře je dlouhodobě Chorvatsko, Itálie nebo Španělsko. V posledních letech se zvedá zájem o Albánii, která zahájila přístupové rozhovory s EU, je členem NATO a zažívá ekonomický růst. Vloni koupilo v této balkánské zemi apartmán u moře 150 Čechů.
Letos je zájem ještě větší. Jen do konce prázdnin si zde pořídilo nemovitost už 130 Čechů. Cena vybaveného bytu u moře se pohybuje kolem dvou milionů korun. Za poslední tři roky zde rostly ceny nemovitostí o 30 procent a dále porostou.
Výrazné zlepšení turistické infrastruktury vede privátní investory z přelidněného Chorvatska víc na jih. Alternativu nabízí písčité albánské pobřeží, kde sezóna trvá 6 měsíců. Příjemné klima vhodné k turistice a výletům je ale v Albánii celoročně. I přes předsudky z doby minulé je země v současnosti bezpečná a bezproblémová. Díky přístupovým rozhovorům s EU Albánie rapidně navyšuje standard služeb, při zachování velmi příznivých cen.
„Požadavky Čechů na nemovitost jsou konstantní. Největší zájem je o byty 2+kk do 60m2, alespoň částečný výhled na moře a blízkost pláže maximálně do 4 minut chůze. Většinu bytů prodáváme na dračské riviéře. Přístavní město Drač dává z pohledu investice největší smysl. Z letiště se na pláž dostanete za půl hodiny, najdete zde turistické služby, směřuje sem nejvíce investic a vylepšuje se infrastruktura,“ říká Daniel Mikulka, investiční specialista na byty v Albánii z Myalbania.cz. V plánu je také proměna přístavu v historické části města, který se změní v turistickou zónu s moderní promenádou, terminál osobní dopravy a kotviště soukromých jachet. Komerční přístavní aktivity budou přesunuty do nového terminálu na okraji města. Do Drače létá přímá linka z Prahy a od příštího léta také z Brna.
„Češi si nejčastěji byt pořizují jako investici s občasným využitím pro vlastní rekreaci a v době, kdy ho nevyužívají, pronajímá ho naše společnost turistům, což majitelům přináší další zhodnocení investice. Loňský výnos byl ve výši šest až osm procent, letos očekáváme výnos podobný, případně o málo vyšší,“ dodal Daniel Mikulka za Myalbania.cz, která majitelům nemovitosti zajišťuje základní služby jako údržbu, ubytování hostů, úklid nebo doprovodné služby turistům v podobě výletů a zážitků.
Myalbania.cz a NejBusiness.cz
7. září 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...