Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již více než polovina Čechů (56 %). Nejčastěji kartou, případně pomocí služby Apple či Google Pay, platí na internetu mladí lidé ve věku 18 až 26 let (76 %). Ukazuje se, že Češi jsou při online nakupování spořivější a zvažují každý zbytečný výdaj. Zájem o dobírku tak i nadále klesá. Za posledních 7 let až o 18 p. b. Údaje vyplývají z letošního průzkumu společnosti GLS realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů a potvrzují to i interní data přepravce.
Ještě před sedmi lety byla dobírka nejčastějším způsobem platby v e-shopech. Využívalo ji až 35 % lidí. Pandemie koronaviru však dobírce zasadila citelnou ránu. Náhlý důraz na hygienu, uzavřené prodejny a obavy z osobního kontaktu naučily také starší populaci, která je tradičně spíše konzervativní, více využívat platbu kartou. A pohodlnějším online nákupům rychle přivykla. Podle průzkumu volí platbu kartou online již 44 % lidí ve věku 54 až 65 let, o 17 p. b. více než v roce 2019. Také současná nepříznivá ekonomická situace návratu dobírky na výsluní příliš nenahrává. „Platba kartou online není oproti dobírce v nákupních košících zpoplatněna. Pokud si zákazník zvolí platbu kartou, ušetří zpravidla až 40 korun za nákup. Vzhledem ke zhoršující se ekonomické situaci českých domácností, očekáváme, že lidé budou více šetřit, a projeví se to i ve způsobu platby na e-shopech,” uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.
Z letošního průzkumu GLS vyplývá, že významně narostlo množství lidí, kteří na internetu platí kartou každý týden (o 18 p. b. oproti 2021). S tím zároveň klesá procento lidí, kteří zásadně nevyužívají platbu kartou online. A snižuje se také množství lidí, kteří platí online kartou velmi zřídka. Z 35 % v roce 2018 na dnešních 18 %. Ve věkové skupině 54 až 65 let čtvrtina platí kartou zřídka a 11 % ji pro nákupy na internetu nevyužívá. „V období před pandemií platilo každý týden na internetu kartou pouze 11 % lidí ve věku 54 až 65 let. Těší nás, že přibývá seniorů, kteří jdou s dobou a nakupování na internetu bez problémů zvládají,“ vysvětluje Pavel Včela.
GLS Group a NejBusiness.cz
5. září 2022
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...