Zákazníci sítě AAA AUTO letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky

Zákazníci sítě AAA AUTO letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky

Léto je za námi, děti se vrátily zpátky do škol a zákazníci začínají zvažovat při nákupu novějšího vozu i výhody pro nadcházející zimní sezónu. V červenci a srpnu se nákupní chování oproti zbytku roku významně proměnilo. Po dvou letech pandemie, kdy byly na výsluní kombíky, si své pomyslné prvenství vybojovaly zpět hatchbacky, kterých se v síti autocenter AAA AUTO prodalo 28,3 %. Největší poptávka je jednoznačně po úsporných automobilech. 56 % prodaných aut mělo benzínový pohon. Vyplynulo to z prodejních statistik skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Pandemie covidu značně proměnila zákaznické chování. Lidé začali více řešit praktičnost vozů a zásadní byl větší zavazadlový prostor. Toto léto došlo po dvou letech ke změně a na výsluní se vrátily hatchbacky, o které byl v naší síti autocenter největší zájem. Kvůli zdražování cen energií a dalších komodit zákazníci více šetří. Často si pořizují i druhý nebo třetí menší vůz, který je pro každodenní dojíždění do zaměstnání výrazně úspornější na provoz. S nástupem zimní sezóny a částečnému zlevnění paliv lze očekávat, že hatchbacky opět v popularitě porazí kombi i SUV,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Hatchbacky v červenci a srpnu tvořily 28,3 % z celkových prodejů skupiny. Kombíků se prodalo 25,7 % a SUV 23 %.

Prohloubení rozdílu mezi cenou benzínu a dieselu v létě značně ovlivnilo nákupní chování zákazníků při koupi ojetého vozu. 56 % zákazníků si pořídilo automobil v benzínu. Přitom poměr mezi oblibou těchto dvou druhů paliv se v letních měsících každoročně téměř rovná a takový výkyv není obvyklý. „Lidé prostě hledají, kde ušetřit. To je i důvod, proč v létě nerostl tak výrazně zájem o automobily s automatickou převodovkou, které mají v porovnání s manuálem o něco vyšší spotřebu. Poslední tři roky se každé léto zájem zvýšil meziročně zhruba o tři procenta, toto léto jen o procento a půl,“ doplnil Vaněček.

Mezi modely aut se na prvních třech místech snad poprvé v třicetileté historii skupiny AURES Holdings objevily tři Škodovky, konkrétně modely Octavia (9,6 %), Fabia (6,2 %) a Superb (3,2 %). Nejoblíbenějšími letními barvami vozu jsou tradičně stříbrno-šedá (24,4 %), bílá (18,2 %) a černá (15,1 %).

Zdroj informací

AURES Holdings a NejBusiness.cz

Datum

2. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7081 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál