Od 1. září spustí MPSV novou aplikaci, které přinese zjednodušení i další důležité funkce pro klienty, kteří žádají o humanitární dávku on-line. Aplikace umožňuje vše vyřídit bez návštěvy úřadu. Uživatelé nově získají detailní přehled o tom, v jakém stavu se jejich žádosti nachází. Výsledek řízení o přiznání dávky i její výši bude viditelný přímo v aplikaci. Pokud bude třeba něco opravit či doplnit, bude o tom žadatel podrobně informován opět přímo v aplikaci. Klienty čekají i další novinky. Přihlásit se lze nově pouze pomocí elektronické identity.
Nová jednoduchá aplikace bude hned od začátku září obsahovat několik změn, další pak budou následovat. „Úprava přinese jednodušší administraci žádostí i řadu výhod pro samotné uživatele. Ti budou mít detailní přehled o tom, zda je potřeba některé údaje doplnit, případně v jaké výši jim, bude dávka přiznána. Nebude tak nutné, aby lidé chodili na přepážky jen proto, aby si ověřovali stav svých žádostí. Vše lze vyřídit jednoduše bez toho, aby někdo musel do fronty na úřad,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Do nové aplikace se bude možné přihlásit pouze pomocí elektronické identity (např. BankID, mobilní klíč eGovermentu, NIA ID, Moje ID apod.). Pro občany Ukrajiny je nejjednodušší požádat o bankovní identitu v bance, ve které mají účet. Podrobný postup je popsaný na webu MPSV jak v ukrajinštině, tak i v češtině. V aplikaci lze pak žádost vyplnit během tří jednoduchých kroků. Zadají se osobní údaje, pak případně informace o dětech a v závěrečném kroku je třeba vyplnit údaje o příjmech. „Pokud budou všechny údaje v pořádku, peníze brzy přijdou na bankovní účet. V případě, kdy zjistíme, že je třeba něco opravit či doplnit, dáme vám přímo v aplikaci vědět. Od půlky září také začneme informace posílat i pomocí SMS zpráv či e-mailů podle preferencí žadatele,“ vysvětlil ministr Jurečka.
O humanitární dávku bude prostřednictvím aplikace možné žádat vždy za aktuální měsíc. Žádosti podané online před 1. 9. 2022 zůstanou bezpečně uložené ve starší verzi aplikace. V nové aplikaci zůstanou viditelné pouze žádosti podané po 1. září.
Po přihlášení bude nově možné sledovat stav žádosti na jakémkoliv zařízení, stejně tak jako informace o přiznání dávky a její výši. Od 8. září dojde k zpřístupnění funkce možnosti doplnění a opravy v žádosti. Pokud tedy pro zprocesování žádosti bude třeba potřeba dodat ještě další údaje, pak nikam žadatel nebude muset chodit a vše může vyřídit on-line. Od 15. září, budou žadatelé dostávat informace o stavu žádosti prostřednictvím SMS na telefon nebo na e-mailovou adresu, kterou uvedli v žádosti. Mohou si vybrat, jaká cesta je pro ně lepší.
Ministerstvo práce a sociálních věcí a NejBusiness.cz
31. srpna 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...