Data společnosti Happenee z průzkumu trhu ukazují, že až 30 % uchazečů vůbec nedorazí na pohovor a 20 % po vyhraném výběrovém řízení do práce nenastoupí. Počet uchazečů na jednu pozici navíc dle těchto dat v poslední době klesl o polovinu. To nutí zaměstnavatele vymýšlet nová řešení, jak najít talentované zaměstnance a především jak je dlouhodobě udržet. Zároveň až 55 % uchazečů neslyší na finanční motivaci, nýbrž na hodnoty týmu a firemní kulturu.
Trh práce se stává více kompetitivním prostředím pro zaměstnance i zaměstnavatele. Klíčové je tedy zaujmout a udržet pozornost hned od začátku. To lze provést skrze digitální platformu, gamifikaci uživatelského zážitku a větší interaktivitu. I proto Happenee přichází s novinkou zaměřenou na tzv. candidate experience, která HRistům pomůže složitosti náborových procesů překonat.
Z průzkumu společnosti Antal provedeného v listopadu roku 2021 lze pozorovat nevyrovnanou situaci na poli náborových procesů. Až u 25 % všech zaměstnavatelů totiž tvoří výběrové řízení pouze jedno kolo, u téměř stejného počtu (konkrétně 23 %) jsou naopak přítomna kola čtyři. V obou případech ztrácí firmy potenciální zaměstnance, ať už kvůli nedostatečnému onboardingu a jejich rychlému odchodu, či naopak kvůli příliš dlouhému výběrovému řízení, které neumí dostatečně udržet pozornost uchazečů.
Happenee se s danou situací rozhodlo bojovat prostřednictvím nové digitální platformy zaměřené na candidate experience, jež zaručuje lepší zapojení (engagement) uchazečů a především jejich pozitivní zážitky a dojmy z celého náborového procesu – od prvního kontaktu až po nastoupení do práce s cílem dosáhnout dlouhodobé spokojenosti zaměstnanců ve firmě. Platforma vlastně rozšiřuje engagement a front-end kanály a uchazeč má díky tomu celou řadu možností, jak interagovat s firmou a zjistit více informací ještě předtím, než ve výběrovém řízení postoupí.
„Jde v podstatě o rozšíření naší ustálené engagement platformy a už dnes máme rozjednané čtyři projekty, z toho dva lokální a dva globální. Do konce roku chceme mít v rámci HR varianty platformy 30 zákazníků, v příštím roce pak cílíme na 150 zákazníků v HR a přidruženém brand engagement odvětví,“ komentuje situaci Zdeněk Hesoun, zakladatel a CEO společnosti Happenee.
Mnohaleté zkušenosti v oblasti virtuálních eventů a digitálních firemních řešení se tedy využijí v oblasti onboardingu, candidate experience pro maximalizaci pozitivního dojmu kandidáta během celého procesu, a moderního způsobu zapojení uchazečů i zaměstnanců do firemní kultury. Platforma si nadále udržuje svůj modulární charakter, takže se dá využít různými způsoby a podle toho, v jaké fázi se uchazeč zrovna nachází.
Pre-onboarding fáze umožňuje uchazečům nahlédnout do firemní kultury a dostat všechny důležité informace interaktivně skrze digitální prostředí. Onboarding doplňuje sociální interakci také gamifikací, kvízy a větším zapojením budoucího člena týmu. Pro dlouhodobou spokojenost zaměstnanců je tu pak možnost virtuálních eventů, workshopů, soutěží či diskuzí. Vše skrze digitální platformu, která se přizpůsobí potřebám firmy.
„Pro Happenee je to přirozený vývoj. Již od začátku jsme se soustředili na digitalizaci dříve analogových odvětví. Nyní postupně rozšiřujeme pole působení na branding, HR či komunitní sféru. Stále je ale klíčovým faktorem především virtuální prostor, vysoká míra přizpůsobení a digitalizace. A jelikož nabírání nových zaměstnanců poslední dobou komplikuje život mnoha firmám, je nejvyšší čas jim s tím pomoci,“ dodává Hesoun.
Happenee a NejBusiness.cz
28. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....