S touhou cestovatelů po nových zážitcích, rychlým globálním technologickým pokrokem, změnou klimatu a dalšími faktory se cestovní ruch neustále proměňuje. V současné době se však ještě stále vzpamatovává z velkých výzev a nepříjemných změn způsobených pandemií COVID-19. I přesto se však objevují trendy, které mohou cestovním kancelářím, hotelům či destinačním marketingovým organizacím pomoci oživit své podnikání a dosáhnout modernizace při vstupu do „nového normálu“. Existují příležitosti, na které by se společnosti měly zaměřit, od „bleisure“ cest a personalizovaných zájezdů až po transformační a zážitkové cestování bez nutnosti „tahání“ zavazadel. V tomto článku se seznámíme s nejvýznamnějšími současnými trendy cestovního ruchu a upozorníme na to, jak mohou podniky působící v této oblasti zůstat na vrcholu a přebudovat cestovní ruch pro budoucnost.
Tento trend spočívá v získávání jedinečných zážitků či emocionálních spojení s kulturami a přírodou. Cestovatelé jsou znaveni nebo znuděni dovolenou v turisticky oblíbených lokalitách, a proto začínají hledat autentické zážitky. Volí si cesty, které jim umožní splynout s místními obyvateli a poznat jejich kulturu. Například kulinářská turistika umožňuje cestovatelům vychutnávat si různé místní kuchyně, učit se vařit některé recepty, a přitom se seznamovat s tradicemi místních lidí. Dalším způsobem, jak chtějí cestovatelé poznávat destinace, je autentické ubytování blízko místních rodin namísto v hotelech.
To jim dává možnost ještě blíže komunikovat s místními obyvateli a poznat jejich způsob života. Airbnb a další krátkodobé pronájmy jsou skvělým způsobem, jak mít veškeré pohodlí domova a zároveň se nacházet v různých čtvrtích. Tento typ ubytování má však jeden háček: úschovnu zavazadel. Na rozdíl od hotelů nebo hostelů nemají ubytovací zařízení typu Airbnb často možnost postarat se o zavazadla hostů před check-inem nebo po check-outu. Jak si tedy zážitky z cest maximálně užít, aniž byste s sebou museli tahat zavazadla?
„Společnost LUGGit řeší tento problém tím, že nabízí flotilu "keeperů", kteří vyzvedávají, ukládají a doručují zavazadla hostů kdekoli a kdykoli si přejí. Správci krátkodobých pronájmů tak mohou optimalizovat své check-in a check-out operace a zapomenout na skladování a logistiku zavazadel,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit, luggit.app.
Bleisure travel je stále rozšiřující se trend, kdy lidé kombinují své služební cesty s volnočasovými aktivitami. Odborníci předpovídají, že se bude i nadále rozšiřovat v rámci mobilní pracovní síly. Jde o pracovně-rekreační cesty, kdy si cestovatelé naplánují dovolenou ve stejném termínu jako pracovní cestu. Podniky cestovního ruchu mohou svým zákazníkům nabídnout turistické zážitky i během pracovních cest. Jakmile služebním cestovatelům skončí jednání, obchodní konference či další pracovní povinnosti, mohou se rozhodnout prodloužit si pobyt a prozkoumat danou destinaci. Mezi mileniály také panuje fenomén známý jako digitální nomádství. V tomto případě si online pracovníci a lidé na volné noze osvojují životní styl, při kterém cestují zároveň s prací.
V návaznosti na konferenci OSN o změně klimatu COP 26 a vydání Glasgowské deklarace o opatřeních v oblasti klimatu jsou země vyzývány k urychlení opatření v sektoru cestovního ruchu. Podpora udržitelných postupů a ekologických iniciativ je pro odolnost tohoto odvětví nesmírně důležitá. Mezinárodní cestovatelé si toto uvědomují a čím dál více volí udržitelné cestování, aby zachránili planetu a zachovali ji pro budoucí generace. Je však důležité si uvědomit, že udržitelnost se netýká pouze životního prostředí. Jde také o pozitivní dopad na kulturu, ekonomiku a obyvatelstvo v destinacích, které turisti navštěvují. Podílejte se na prosazování udržitelnosti a získejte si mimo jiné důvěru a loajalitu generace cestovatelů, kteří stojí v čele tohoto směru. Zapojte se například do aktivní ekoturistiky, která podporuje kombinaci cestovatelské vášně s přímým zapojením do ochrany a podpory lokálního životního prostředí.
Transformační cestování není jen o cestování za účelem užívání si volného času, ale také o snaze změnit život druhých i svůj vlastní. Dobrovolnické výlety jsou příkladem zážitků, které si díky tomuto trendu získaly oblibu. Cestovatelé tráví dovolenou a zároveň si vyhrazují čas na dobrovolnickou činnost v místech svých cest. Pokud jde o změnu v jejich vlastním životě, mohou se rozhodnout pro wellness, kde se uchýlí do ústraní a účastní se kurzů jógy nebo relaxují v přírodě či se účastní kurzů a učí se novým dovednostem. Jedním z hlavních cílů transformačního cestování je zapojit se do něčeho, co je významné a co dodává cestě smysl. Booking.com uveřejnil, že 68 % globálních cestovatelů by zvážilo účast na výměnných kulturních pobytech, aby nabyli nových zkušeností, dále pak účast na dobrovolnických cestách (54 %) a mezinárodních pracovních stážích (52 %).
Nabídkou personalizovaných a flexibilních zážitků se dokážete přizpůsobit potřebám cestovatelů. Oslovte své zákazníky, zjistěte jejich preference, vlastnosti, chování a individuální potřeby a ušijte jim zájezd na míru. Vaší prioritou by měla být nabídka služeb orientovaných přímo na zákazníka. Pokud toto zohledníte v digitální marketingové strategii své společnosti, budete prosperovat vracejícími se zákazníky. S rozvojem technologií lidé hledají nové způsoby, jak si zjednodušit cestování. Není tedy velkým překvapením, že je využívání online technologií v tomto bodě více než klíčové.
„Snažíme se být flexibilní, kdykoli je to možné. LUGGit nám umožňuje hostům nabídnout efektivní a kvalitní řešení. Skutečnost, že není možné zanechat kufr v apartmánu, nakonec není tak důležitá, jelikož všichni dosavadní hosté byli se službami nadmíru spokojeni, a to je pro nás velmi důležité. Máme mladší hosty a příznivce tohoto typu služeb, což přispělo k výraznému nárůstu objednávek,“ prozrazuje WHome, prémiová společnost pro správu krátkodobých pronájmů, která se společností LUGGit, luggit.app spolupracuje od roku 2020.
LUGGit a NejBusiness.cz
24. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....