DB Schenker má ambice vybudovat flotilu elektrických vozidel s palivovými články poháněnými vodíkem. Společnost to potvrdila při návštěvě areálu výrobce nákladních vozidel na vodíkový pohon Hyzon. První vozidlo by měla získat do konce roku, a to díky spolupráci s leasingovým startupem hylane, který je součástí společnosti DEVK a specializuje se na poskytování komplexních vodíkových řešení v logistickém sektoru.
„Testování vozidel na vodíkový pohon pro linkovou přepravu je významným krokem v naší cestě k uhlíkově neutrální silniční dopravě,“ říká Helmut Schweighofer, CEO DB Schenker pro Evropu.
„Jsme hrdí na to, že můžeme podpořit průkopnickou práci společnosti DB Schenker pomocí našich nákladních vozů. Partnerství s DB Schenker dokazuje, že hylane splňuje vysoké standardy, které přední společnosti vyžadují pro udržitelnou dopravu,“ dodává Sara Schiffer, CEO společnosti hylane, s tím, že na rozvoji využití vodíkových nákladních vozidel v Evropě budou spolupracovat i nadále.
Význam vodíku pro transformaci dopravního sektoru si DEVK/hylane a DB Schenker začaly uvědomovat již před dvěma lety, kdy spojily své síly. „Cílem spolupráce je kromě 360stupňového konceptu pronájmu vozidel Hyzon také vývoj kombinace nákladního automobilu a návěsu s výměnnou nástavbou, která bude přepravovat náš standardní typ výměnné nástavby o délce 7 820 mm. To je novinka na trhu, která nám umožní dekarbonizaci bez ztráty efektivity naší pozemní dopravní sítě,“ zakončuje Wolfgang Janda, Executive Vice President a Head of Network & Linehaul Management společnosti DB Schenker.
Nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články mají v porovnání s vozidly poháněnými bateriemi několik výhod, a to především v dálkové přepravě. Maximálně užitečné zatížení je vyšší, dojezd delší a proces tankování srovnatelný s dieselovými modely.
DB Schenker plánuje začátkem roku 2023 zahájit provozní testy na několika tratích u několika vybraných klientů. Od třetího kvartálu roku 2023 má v úmyslu rozšířit a komercializovat provoz, přičemž bude záviset na faktorech, jako je vodíková infrastruktura a přijetí na trhu. Společnost DB Schenker společně se svými dopravci usiluje o uhlíkovou neutralitu do roku 2040. Využívání zeleného vodíku (tj. vodíku vyráběného z obnovitelných zdrojů energie) je základním prvkem strategie dekarbonizace společnosti.
DB Schenker a NejBusiness.cz
24. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....