Středočeský výrobce sladkých sušenek a slaných krekrů v bio kvalitě zveřejnil svůj report udržitelnosti za loňský rok. Pro lokální firmu s 30 zaměstnanci jde o první ucelenou zprávu od vydání strategie udržitelnosti na podzim loňského roku a o druhý podobný report za dobu její činnosti.
„Udržitelnosti se věnujeme od začátku našeho podnikání. Od roku 2006 pečeme sušenky a krekry v bio kvalitě podle rodinný receptů, budujeme vztahy s lokálními dodavateli, pohání nás elektřina z obnovitelných zdrojů, investujeme do bezobalových systémů a v posledních letech také vyvíjíme produkty z nevyužitých surovin našich partnerů. Zkrátka děje se u nás hodně aktivit, které se dají nazvat udržitelnými. Až do loňského roku jsme v nich neměli jasný řád, chyběla nám strategie. Tu teď máme a vidíme jasný, daty podložený posun v oblastech, které jsme si stanovili za prioritní,” komentuje report udržitelnosti Jan Zeman, majitel Biopekárny Zemanka.
Report ukazuje například snížení uhlíkové stopy společnosti z 51,8 tun CO2 v roce 2020 na 40,5 tuny CO2 v roce 2021. Společnost také ušetřila až půl tuny obalových materiálů, a to díky rozvoji bezobalového prodeje ve spolupráci s firmami MIWA, Mixit a Albert. Rozsah udržitelných aktivit pak potvrdila i mezinárodní organizace Green Brands, jejíž certifikaci Zemanka v roce 2021 získala.
Rok 2021 byl pro Zemanku také rokem rozvoje takzvaných cirkulárních produktů, které vždy vznikají z nevyužité suroviny z výroby partnerské firmy. Nevyužitá surovina je hygienicky ošetřena a následně zaslána do Zemanky, kde se zpracováním změní na chutné sušenky a krekry. Zemanka tímto způsobem v roce 2021 zpracovala více než tunu odšťavněné dužiny od společnosti UGO, ze které upekla řepné, mrkvové a řepno-mrkvové krekry a jablečné sušenky. Z více než 900 kg pivovarského mláta, které zůstane po vaření piva v Plzeňském Prazdroji, upekly pekařky v Zemance krekry a až 131 kg kávové sedliny, které do Zemanky z kávovarů ve svých restauracích dovezla IKEA, bylo použito do kávových sušenek.
Biopekárna se také věnovala interní sociální odpovědnosti. Vznikl etický kodex, zaměstnanci se začali vzdělávat o ekologickém zemědělství a nastaven byl i systém firemního dobrovolnictví. Za podpory Biopekárny se zaměstnanci začali angažovat i ve vzdělávání veřejnosti - v roce 2021 se uskutečnily online prohlídky provozu pro několik základních škol z různých českých regionů.
Biopekárna Zemanka a NejBusiness.cz
24. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....