Středočeský výrobce sladkých sušenek a slaných krekrů v bio kvalitě zveřejnil svůj report udržitelnosti za loňský rok. Pro lokální firmu s 30 zaměstnanci jde o první ucelenou zprávu od vydání strategie udržitelnosti na podzim loňského roku a o druhý podobný report za dobu její činnosti.
„Udržitelnosti se věnujeme od začátku našeho podnikání. Od roku 2006 pečeme sušenky a krekry v bio kvalitě podle rodinný receptů, budujeme vztahy s lokálními dodavateli, pohání nás elektřina z obnovitelných zdrojů, investujeme do bezobalových systémů a v posledních letech také vyvíjíme produkty z nevyužitých surovin našich partnerů. Zkrátka děje se u nás hodně aktivit, které se dají nazvat udržitelnými. Až do loňského roku jsme v nich neměli jasný řád, chyběla nám strategie. Tu teď máme a vidíme jasný, daty podložený posun v oblastech, které jsme si stanovili za prioritní,” komentuje report udržitelnosti Jan Zeman, majitel Biopekárny Zemanka.
Report ukazuje například snížení uhlíkové stopy společnosti z 51,8 tun CO2 v roce 2020 na 40,5 tuny CO2 v roce 2021. Společnost také ušetřila až půl tuny obalových materiálů, a to díky rozvoji bezobalového prodeje ve spolupráci s firmami MIWA, Mixit a Albert. Rozsah udržitelných aktivit pak potvrdila i mezinárodní organizace Green Brands, jejíž certifikaci Zemanka v roce 2021 získala.
Rok 2021 byl pro Zemanku také rokem rozvoje takzvaných cirkulárních produktů, které vždy vznikají z nevyužité suroviny z výroby partnerské firmy. Nevyužitá surovina je hygienicky ošetřena a následně zaslána do Zemanky, kde se zpracováním změní na chutné sušenky a krekry. Zemanka tímto způsobem v roce 2021 zpracovala více než tunu odšťavněné dužiny od společnosti UGO, ze které upekla řepné, mrkvové a řepno-mrkvové krekry a jablečné sušenky. Z více než 900 kg pivovarského mláta, které zůstane po vaření piva v Plzeňském Prazdroji, upekly pekařky v Zemance krekry a až 131 kg kávové sedliny, které do Zemanky z kávovarů ve svých restauracích dovezla IKEA, bylo použito do kávových sušenek.
Biopekárna se také věnovala interní sociální odpovědnosti. Vznikl etický kodex, zaměstnanci se začali vzdělávat o ekologickém zemědělství a nastaven byl i systém firemního dobrovolnictví. Za podpory Biopekárny se zaměstnanci začali angažovat i ve vzdělávání veřejnosti - v roce 2021 se uskutečnily online prohlídky provozu pro několik základních škol z různých českých regionů.
Biopekárna Zemanka a NejBusiness.cz
24. srpna 2022
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...