Přestože zhruba každý druhý člověk za volantem je žena, stále se potkáváme se stereotypy ohledně jejich řidičského umu. Zmapovat a narušit mýty o ženách a automobilitě a zpřístupnit mobilitu znevýhodněným skupinám nyní chce projekt Ženy auta půjčují platformy pro sdílení vozů HoppyGo, jež je součástí ŠKODA AUTO DigiLab.
“Překvapilo nás, kolik stereotypů a genderismů rezonuje kolem témat spojených s ženskou mobilitou na našich sociálních sítích a v českém veřejném prostoru celkově. Proto jsme se rozhodli podrobněji prozkoumat aktuální situaci v této oblasti a dali si za cíl vše ideálně obrátit v celospolečensky prospěšnou iniciativu,” popisuje Radka Jenka Šubířová, Head of Marketing společnosti HoppyGo, která projekt spoluiniciovala s pražskou agenturou WMC Grey. Komunikaci následně zajistila agentura Brainz Narrative.
Označení celé kampaně vychází ze známého tvrzení “ženská a auto se nepůjčuje” a převrací ho do pozitivně laděného titulu “ženy auta půjčují”. HoppyGo tak chce motivovat české ženy - řidičky, aby ukázaly, že jsou také majitelkami vozů a sdílely svá leckdy ne plně využitá auta a pomohly tak dalším, kteří to skutečně potřebují. Za každé takové auto přidá HoppyGo 1000,- Kč na zapůjčení vozů pro znevýhodněné skupiny zdarma. Do projektu je též zapojena dárcovská online platforma znesnáze21, která otevřela sbírku na pohonné hmoty, a Nadace Kooperativy, která připojila dar 100 000 Kč na pojištění. Díky iniciativě Ženy auta půjčují se tak budou moci neúplné rodiny v tíživé situaci nebo neziskové organizace dostat k zapůjčení vozu, který bude plně pojištěný, “s plnou nádrží” a zcela zdarma.
„Půjčení vlastního auta cizí osobě znamená někoho pustit do svého intimního prostoru. Jelikož cílem kampaně bylo přimět ženy, aby tento krok udělaly, potřebovali jsme přijít s myšlenkou, která pro ně bude působit jako silný aktivizační prvek a upozadí či převáží případné obavy ze zápůjčky. K tomu jsme využili odkaz na známou a emoce budící, stereotypizující hlášku, proti kterému jsme dali naší cílové skupině možnost vyhranit se a dokázat, že podobná prohlášení jsou dnes definitivně minulostí,” doplňuje brand experience strategist Jan Kořán z agentury WMC Grey. Ta v rámci projektu stojí nejen za kreativní ideou, ale také za brandingem kampaně, kterou ve spolupráci s performance media agenturou Digital Ant kreativně spravuje na sociálních sítí HoppyGo.
PR komunikaci zaštítila pražská agentura Brainz Narrative ze skupiny Brainz Studios, jež celou iniciativu odstartovala konferencí Ženy a mobilita. Jejím cílem bylo na jednom místě propojit zajímavé osobnosti, které se snaží upozorňovat na výzvy z oblasti mobility jako takové a také na specifika spojená s ženami. Pozvání přijali například Olga Roučková, závodnice Rallye Dakar a držitelka Ceny Elišky Junkové, Barbora Herrera Castro z Moderní sebeobrany nebo předseda expertní rady Vize 0 Roman Budský. Komunikačně kampaň podpořila také Viola Hejlová známá pod pseudonymem Mazaná matka, časopis Heroine a online magazín Akční ženy. Součástí konference zároveň bylo představení nejnovějšího průzkumu veřejného mínění k tématu žen za volantem.
HoppyGo a NejBusiness.cz
22. srpna 2022
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...