Počet Čechů, kteří investují, každým rokem průběžně stoupá. Investiční produkty nyní využívá polovina dospělých. Ačkoliv největší oblibě se dlouhodobě těší investování skrze produkty banky, na výsluní se postupně dostávají i nové technologie. Jak ukázal průzkum pro ČSOB Asset Management, investiční aplikace dnes používá každý šestý investor. Investoři si také přejí mít své finance vždy pod kontrolou. V ČSOB jim to umožňuje Investiční portál, díky kterému mohou své portfolio spravovat online a odkudkoliv.
Dvě třetiny Čechů využívají pro investování běžné bankovní produkty, jakými jsou například penzijní spoření, stavební či životní pojištění. Téměř čtvrtina pak využívá fondy nebankovních společností. Investiční aplikace, které se na trhu objevily nedávno, pak pravidelně používá již 16 % respondentů. Vyplývá to z průzkumu společnosti ČSOB Asset Management.
Jak začínající, tak pokročilí investoři průběžně rozšiřují svá portfolia i využívané produkty. Proto je pro ně důležité získat dobrý přehled a kontrolu nad svými financemi. Právě to nabízí Investiční portál ČSOB, který funguje jednoduše a lze ho ovládat přímo z mobilu. Klientům nabízí přehledný stav investic kdykoliv a kdekoliv. Umožňuje také investice aktivně nakupovat i prodávat.
„V dnešní době může být investování opravdu snadné a to zejména díky digitálním platformám. Díky Investičnímu portálu mají klienti přehled o svých produktech na jednom místě, mohou se vždy podívat na to, jak se vede jejich investicím. Klientům navíc prostřednictvím portálu nabízíme investiční zpravodajství nebo tipy na zajímavé příležitosti z celého světa,“ vysvětluje David Moravec, obchodní ředitel v KBC Asset Management, ČSOB pobočky.
Oblíbenost investic na dosah ruky dokazuje i strmý růst investičních aplikací, díky kterým Češi nemusí chodit na pobočky bank a mohou investovat kdykoliv i po drobných částkách. To totiž tradičnější produkty v drtivě většině neumožňují. Příkladem takové aplikace je indigo ze skupiny ČSOB.
Najdou se ale i tací (33 %), kteří investicím mimo běžné produkty velkých bankovních domů nedůvěřují. Většinou se jedná o klienty starších ročníků, kteří obecně méně věří investicím na internetu a v mobilu. Desetina všech respondentů si pak přeje své investice vždy konzultovat se svým finančním poradcem.
Jak ukazují výsledky průzkumu, Češi si také oblíbili investice po malých částkách. Jednou z prvních technologií, která tímto způsobem klientům pomáhá investovat jejich finance, je služba ČSOB Drobné.
Služba ČSOB Drobné zaokrouhlí každou platbu kartou nahoru na nejbližších vyšších 20 Kč. Zaokrouhlené částky pak drží stranou od běžného účtu, než takto klient nastřádá 300 Kč. Každých 300 Kč pak banka automaticky za klienta investuje. Její sjednání je velmi jednoduché a postačí několik kliknutí v mobilu.
„Díky podílovým fondům má každý příležitost investovat do atraktivních společností, které udávají tempo dnešní doby. Zatímco pro někoho tak mohou být nové aplikace a technologie zajímavým doplňkem do vlastního finančního portfolia, pro někoho mohou znamenat odrazový můstek ve světě investic,“ uzavírá David Moravec
Československá obchodní banka, a. s. a NejBusiness.cz
18. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....