MPSV zřídilo linku sociální asistence pro občany Ukrajiny

MPSV zřídilo linku sociální asistence pro občany Ukrajiny

Ministerstvo práce a sociálních věcí ve spolupráci s Modrou linkou a Oblastním spolkem Českého červeného kříže Prahy 1 od čtvrtka 18. srpna zřizují call centrum sociální asistence pro uprchlíky z Ukrajiny. Hlavním cílem je poskytnout této skupině lidí informace i podporu. Linka je dostupná bezplatně na čísle 800 60 10 20, a to hned v několika jazycích. Fungovat bude ve dvou částech – sociálního poradenství a krizové intervence.

Zájem o telefonickou asistenci roste, a to nejen v oblasti sociálního poradenství, ale i krizové pomoci. „Jako MPSV proto tímto krokem zásadně zvyšujeme dostupnost podpory pro ukrajinské uprchlíky, a nejen pro ně. Volajícímu nabídneme možnost přepojení na oblast sociálního poradenství, která je určena lidem, kteří jsou na útěku před válečným konfliktem na Ukrajině. Zároveň toto poradenství je určeno i osobám v České republice, které se snaží uprchlíkům na území ČR pomáhat,“ shrnul ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Tato část linky se zaměřuje primárně na informovanost. Operátoři dokážou zodpovědět dotazy z oblasti zaměstnanosti, sociálních dávek, sociální péče a prevence, ochrany dětí, začleňování do vzdělávání a mnoha dalších. Linka bude dostupná hned v pěti jazykových mutacích, a to češtině, ukrajinštině, ruštině, romštině a maďarštině.

Druhá volba vede na oblast krizové intervence, kde je pomoc pro volající zajištěna v ukrajinštině a ruštině, přičemž hovory zůstávají zcela anonymní. „Obrátit se na ni mohou lidé, kteří jsou dotčeni válečným konfliktem na Ukrajině a potřebují se svěřit, najít podporu a poradit se, aby náročnou situaci zvládli oni sami, ale také, aby mohli být oporou pro své blízké,“ uvedl ministr Jurečka.

Zřízení telefonické linky ve spolupráci s oběma organizacemi tak reflektuje přetrvávající poptávku po těchto službách. „Ukrajinští uprchlíci musí řešit, co dál a s tím se často pojí potřeba nejen věcné podpory s řešením hmotného a finančního zajištění, ale i podpory psychické. Řada lidí se musí vyrovnat se ztrátou svých blízkých, přátel nebo známých. Vývoj konfliktu navíc nedává naději, že se situace v dohledné době změní“, dodala náměstkyně ministra práce a sociálních věcí Zuzana Freitas Lopesová.

Linka sociální asistence je dostupná pro volající v těchto časech:

• Sociální poradenství (čeština, ukrajinština, ruština, romština a maďarština)
◦ Pondělí–pátek od 9:00 do 17:00

• Krizová intervence (čeština, ukrajinština, ruština)
◦ Pondělí–pátek od 8:00 do 12:30 a od 16:00 do 21:00
◦ Sobota–neděle od 12:30 do 17:00

Zdroj informací

Ministerstvo práce a sociálních věcí a NejBusiness.cz

Datum

18. srpna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme



Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.451 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál