Klientský portál pro žádost o příspěvek na dítě běží bez omezení

Klientský portál pro žádost o příspěvek na dítě běží bez omezení

Od uplynulého víkendu je možné požádat o jednorázový příspěvek 5 tisíc korun na dítě. Žádost lze podat osobně na vybraných Czech POINTEch, ale také online pomocí nového klientského portálu MPSV. Aplikace po spuštění v průběhu víkendu fungovala zcela bez problémů v pilotním režimu. Vzhledem k pondělnímu náporu ale Ministerstvo vnitra muselo omezit kapacitu eIdentity, která je vstupní branou do aplikace. V průběhu dne tak docházelo k prodloužení odezvy při přihlášení. Problémy se odpoledne podařilo vyřešit a portál již funguje bez omezení.

Přihlášení elektronickou identitou je nutným krokem pro bezpečné ověření žadatele. Aplikace Jenda, skrze kterou lze žádost o příspěvek jednoduše podat, byla spuštěna o víkendu, kdy fungovala bez jakýchkoliv problémů. Jen za sobotu a neděli žádost podalo více než 22 tisíc lidí. „V tomto režimu až do pondělí byla akceschopnost systému perfektní. Odezva přihlášení se pohybovala v řádu sekund a samotné vyřízení žádosti trvalo v průměru 15 minut. Je tedy na místě ocenit týmy z MPSV a Ministerstva vnitra, které na zajištění celé administrace usilovně pracovaly,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Příspěvek ještě před spuštěním žádostí automaticky obdrželo asi 240 tisíc dětí, jejichž rodiče pobírají přídavek na dítě. „Je také nutné zdůraznit, že takto masivní projekt v oblasti digitalizace naše země nepamatuje. Nárok na příspěvek má 1,6 milionu dětí. Podobné aktivity byla stále odkládány, přitom ale víme, že je nutné tyto nástroje občanům ze strany státu nabízet. Proto jsme celý portál připravili a důkladně otestovali v rekordním čase,“ připomněl ministr Jurečka.

Dosud evidujeme 92 tisíc žádostí pro 147 tisíc dětí. Online byla podána naprostá většina z nich, Czech POINTů v celé ČR dnes využilo 15 tisíc žadatelů. „Abychom občanům nabídli informační servis, všechny potřebné informace najdou přehledně na našem webu. Zároveň je pro případ dotazů či problémů k dispozici call centrum, které jsme výrazně posílili. Průměrný čas čekání na hovor je 95 sekund,“ řekl ministr.

Klientský portál MPSV má kapacitu, která dnes nebyla zcela využita, protože při přihlašování se lidé potýkali s dlouhou odezvou. Tu způsobila kapacita serverů eIdentity, které fungují mimo MPSV. „Od rána jsme tento problém intenzivně řešili. Kolem 17. hodiny se podařilo díky dočasné regulaci přístupů do našeho portálu a následnému navýšení kapacity serverů ze strany Ministerstva vnitra celou situaci vyřešit,“ uvedl ministr Jurečka. „Vrátili jsme se tak k tomu, co fungovalo a co jsme připravili. Od počátku jsme měli od občanů hlavně pozitivní zpětnou vazbu. Velmi se omlouváme těm, kterým se nedařilo přihlásit. Určitě ale není třeba spěchat. Nezáleží na tom, jestli lidé žádost podají tento týden v pondělí nebo třeba ve středu. Příspěvek stihneme vyplatit na přelomu srpna a září, jak jsem slíbil,“ dodal.

Zdroj informací

Ministerstvo práce a sociálních věcí a NejBusiness.cz

Datum

16. srpna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme



Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.3019 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál