Tři čtvrtiny Čechů cestují s nejvyšší možnou pojistkou

Tři čtvrtiny Čechů cestují s nejvyšší možnou pojistkou

Podle dat portálu Frenkee, online zprostředkovatele cestovního pojištění, dominují letos v létě mezi Čechy tři hlavní lokality. Do Chorvatska a Itálie se v první polovině prázdnin vypravila téměř třetina z nich, do sousedního Rakouska dalších 15 %. Průměrně pak letos na dovolené tráví osm a půl dne. Více než dvě třetiny Čechů si přitom sjednalo cestovní pojištění zahrnující nejvyšší možné krytí. Průměrná cena pojištění přitom představuje přibližně 1 000 korun na jednu domácnost. Data vyšla z detailní analýzy sjednaných pojistných smluv za první polovinu dovolenkové sezony.

„Cestovní pojištění je dobrým příkladem rčení ‚mnoho muziky za málo peněz‘. Průměrná česká rodina zaplatí za dovolenou řádově desetitisíce. Tisícikoruna za pojištění je tak oproti celkové útratě skutečně minoritní částkou. Ačkoli je to klišé, osobně bych doporučil na pojištění nešetřit, neboť nikdy nevíte, co se na dovolené může přihodit. Finanční kompenzace, které máte následně k dispozici, jsou v nouzové situaci klíčové,“ komentuje CEO a zakladatel Frenkeeho Jiří Hluchý.

Výsledky dat ukázaly, že přibližně 23 % smluv uzavřených v letošním roce za účelem cestování mimo Evropu zahrnovalo pouze průměrné finanční krytí. Podle Frenkeeho je takové smýšlení rizikové, neboť náklady za zdravotní péči se v zemích mimo Evropskou unii mohou vyšplhat do řádů vyšších stovek tisíc, někdy i nižších jednotek milionů korun. Podobné jednání lze sledovat také v rámci Evropy u necelých 5 % klientů, kteří si sjednali nejnižší možné krytí, a to převážně pro cesty na Slovensko a do Německa.

„Data nám ukazují, že valná část Čechů přemýšlí nad cestovním pojištěním jinak a význam pojistky si uvědomují přibližně dvě třetiny našich klientů, kteří chtějí to nejvyšší možné krytí. To navíc zahrnuje například situace, které standardní pojištění nekryje, jako je ztráta zavazadel, právní služby či v době pandemie také onemocnění covidem,“ dodává Hluchý.

Cestovní pojištění slouží především v případě zranění nebo mimořádné události. Chrání klienta před placením nákladů na léčbu a hospitalizaci na vlastní náklady. Zároveň také zajišťuje asistenci pojišťovny v různých krizových situacích, jako je například repatriace či přivolání blízké osoby na místo, kde se léčíte.

Pojištění v platební kartě

Ačkoli je dnes běžné, že většina nadstandardních platebních karet obsahuje cestovní pojištění, je potřeba si důkladně nastudovat podmínky krytí, upozorňuje Frenkee. „Dlouhodobým trendem je zakomponování pojištění přímo do platební karty. To ostatně v současné době umožňuje téměř každá nadstandardní karta. V případě pojistné události s ní poté lze výlohy platit. V takovou chvíli je však nutné znát přesné podmínky krytí, protože například i karta nejvyšší úrovně může nabízet krytí léčebných výloh pouze do 5 milionů korun. V porovnání se samostatným cestovním pojištěním je to značný rozdíl, např. limit krytí u pojištění u AXA je půl miliardy korun. Je tedy vhodné se připojistit separátním cestovním pojištěním, například přes platformu, jako je Frenkee,“ doplňuje Hluchý.

Podle zakladatele Frenkeeho Jiřího Hluchého, který se v prostředí finančních produktů pohybuje přes 15 let, je pojištění u platebních karet často spojeno s podmínkami, které Češi neznají nebo si je neuvědomují. Takové pojištění je většinou omezeno na 90 dní od vycestování nebo klienta kryje pouze v zemích Evropské unie či Evropy. Zároveň je nutné si také dávat pozor na podmínky, jež mohou být přímo v neprospěch držitele platební karty, například vysoká spoluúčast při pojistné události nebo nízký limit plnění.

Zdroj informací

Frenkee a NejBusiness.cz

Datum

15. srpna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.0732 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál