Komunitní půjčování aut se stává novým investičním trendem, který může Čechům vydělat nejen na provoz, ale i koupi vozu. Řada majitelů si již nabídkou vlastních aut prostřednictvím carsharingu vydělala nemalé částky překračující statisíce korun ročně.
“Majitelům vozů jsme v minulém roce vyplatili 22 milionů korun. Letos máme ty nejlepší předpoklady dotknout se rekordní hranice přes 30 milionů korun. Atraktivní výdělky se přitom netýkají pouze nových modelů. Peníze vydělávají auta všech značek, typů i stáří. Poptávka po krátkodobém pronájmu i přes výkyvy cen paliv mezi roky 2020 a 2021 stoupla o 81 % a téměř neexistuje auto, o které by na platformě nebyl zájem. Příkladem je Ford Transit z roku 2011, jehož majitel si za pronájem vozu od června 2021 vydělal již přes 224 tisíc korun a náklady na pořízení automobilu se mu zaplatily už skoro třikrát,” komentuje růst zájmu řidičů Robin Švaříček, CEO carsharingové služby HoppyGo spadající do portfolia mobilitních služeb ŠKODA AUTO DigiLab.
Mezi další úspěšné vozy se řadí například dvouleté SUV Škoda Kodiaq, pětiletá Škoda Octavia Combi nebo přes deset let starý kompaktní vůz Opel Astra. “Vůz dokáže vydělat dost peněz i když ho souběžně používáte pro vlastní potřeby, v průměru si aktivní majitel přijde na 60 tisíc korun ročně,” dodává.
Zájem o komunitní sdílení aut v Česku nastartoval nejen nedostatek vozů na trhu, ale i rychlý růst inflace a covidová pandemie. “Pro stále více lidí už není sdílení aut pouze službou pro ty, co vlastní auto nemají. Naopak se spíše stává doplňkem, který usnadňuje krátkodobou zápůjčku užitkových vozů, kabrioletů nebo elektromobilů. I ti, kteří byli dříve zarytými příznivci pohodlí vlastního vozu, navíc čím dál tím více vidí carsharing v podobě jaké ho HoppyGo provozuje – jako možnost, jak si sdílením vlastního automobilu zlepšit svou finanční situaci,” přibližuje změnu uživatelského chování Švaříček. To dokazuje i silný zájem v letních měsících. Jen za toto období si majitelé v letošním roce rozdělí výdělky ve výši 7 4441 935 milionů korun.
Velkou pozornost si pak na platformě získaly také elektromobily, u kterých vzrostla meziroční poptávka o 413 %. “U těchto modelů se už pohybujeme v oblasti velice lákavých finančních výdělků, které se mohou přehoupnout i přes 360 000 korun za rok. Zájemce láká reálná zkušenost s elektromobilem, pro řadu z nich však již nepředstavuje jakousi nestandardní novinku, ale běžnou alternativu ke spalovacím motorům,” popisuje Švaříček.
Jen za první polovinu roku 2022 HoppyGo registruje více než 318 nových majitelů vozů. Majitelé za nabídku vozu k pronájmu nic neplatí a peníze za pronájem obdrží na svůj bankovní účet zpravidla do tří pracovních dnů. Padesátka uživatelů už dosáhla výdělku přes 100 tisíc korun ročně a další přibývají. Vůz se tak může celý zaplatit během několika málo let.
HoppyGo s.r.o. a NejBusiness.cz
11. srpna 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....