Parfumerie Douglas představila svou globální strategii udržitelnosti, která bude do 3 let zavedena v celkem 26 zemích. Značka se dlouhodobě snaží být hnací silou udržitelnosti v beauty segmentu, nyní proto představuje 4 hlavní pilíře, na kterých je strategie postavena. Jedním z nejambicióznějších cílů parfumerie je dosáhnout v rámci svých vlastních obchodních operací klimatické neutrality do konce roku 2025.
Společnost v tomto směru za sebou má hned několik úspěšných projektů. Téměř všechny produkty od roku 2020 privátní značky Douglas jsou zcela bez mikro plastů a jsou veganské. Přes 40 % produktů představených ve fiskálním roce 2021/22 je zařazeno do kategorie clean beauty, 63 % je vyrobeno z udržitelných ingrediencí, jejich garanci zaručuje certifikát FSC. Do roku 2030 se pak společnost zavázala vyrábět z recyklovaných materiálů více jak polovinu vlastní produkce. Současně se dlouhodobě snaží o podporu evropského trhu, ze kterého pochází. Většina produktů jsou už nyní produkována v EU.
„Udržitelná strategie společnosti Douglas se v celoevropském měřítku promítne i na český trh. Douglas si je vědom zodpovědnosti, kterou má vůči životnímu prostředí, svým zaměstnancům, partnerům i zákazníkům. Neustále proto přizpůsobujeme obchodní aktivity a procesy našim dlouhodobým cílům,“ říká Michal Kocman, Managing Director Parfumerií Douglas CZ&SK.
Lidé: prvním z pilířů se společnost zavazuje k diverzitě, inkluzi a vytvoření takové atmosféry na pracovišti, kdy je každý vyslyšen a je s ním zacházeno bez rozdílů. Podpoře se dostává lidem nejrůznější sexuální orientace, příslušníkům rasové menšiny či ženám – více jak 50 % managementu tvoří právě ony. Již nyní je Douglas jedním z lídrů rovnosti na pracovišti, tuto filosofii chce ale parfumerie rozšířit i mezi své partnery a dodavatele. Společnost zároveň podporuje i vzdělávání svých zaměstnanců, kteří mohou práci časově kombinovat s bakalářským studiem.
Produkt: Díky své vlastní privátní značce je Douglas schopný zmenšovat ekologickou zátěž kosmetických produktů. Udržitelnost je patrná od samotné výroby přes ingredience až po likvidaci. Celkem 85 % produktů je vyráběno v EU, 93 % z nich je veganských. Značka Douglas Collection navíc spolupracuje s organizací Plastic Bank, která podporuje dostupnost udržitelných výrobků pro všechny. Udržitelného přístupu se parfumerie drží i při komunikaci s dodavateli.
Planeta: Jedním z cílů tohoto pilíře je dosáhnout uhlíkové neutrality v rámci vlastních prodejen a kanceláří, a to do roku 2025. Douglas dále pracuje i na snižování množství produkovaného odpadu a větší energetické efektivitě. Nedílnou součástí strategie je i další vzdělávání zaměstnanců v oblasti životního prostředí a klimatu.
Řízení: Poslední pilíř spočívá ve vytvoření pravidel proti korupci a nastavení strategie zajišťující transparentnost a ochranu dat. Základem je zacházení se zaměstnanci, obchodními partnery a bezpečností dat a informací s etickou integritou a v souladu s právními požadavky.
Parfumerie DOUGLAS, s.r.o. a NejBusiness.cz
4. srpna 2022
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...