„V mimořádně náročném globálním prostředí pokračujeme v úsilí o dosažení vynikajících výsledků a realizaci naší odvážné strategie elektrifikace. Díky houževnatosti, nasazení a podnikatelskému myšlení našich zaměstnanců a za přispění našich inovativních partnerů měníme skupinu Stellantis v technologickou společnost připravenou na budoucnost v oblasti udržitelné mobility. Rád bych vyjádřil upřímné poděkování všem zaměstnancům skupiny Stellantis za jejich úsilí a přínos k dosažení těchto výsledků,“ řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.
Skupina Stellantis se díky svému strategickému plánu Dare Forward 2030 posouvá na plné obrátky kupředu, dosahuje rekordní ziskovosti a daří se jí zrychlovat prodej nízkoemisních vozidel (LEV), mezi něž patří bateriové elektromobily (BEV), plug-in hybridy (PHEV) a elektromobily s palivovými články. Skupina je na druhém místě v prodeji BEV a LEV na trhu EU30 (rozdíl méně než 1 000 vozidel oproti vedoucímu prodejci LEV) a na třetím místě v prodeji LEV na americkém trhu USA. Celosvětový prodej BEV Stellantis vzrostl v prvním pololetí meziročně o 50 % na 136 000 kusů. Společnost nyní nabízí 20 modelů BEV a do roku 2024 uvede na trh dalších 28 vozů BEV.
Posílení ekosystému baterií: Potvrzené lokality pro pět giga továren (tři v Evropě a dvě v Severní Americe), partnerství se společnostmi Automotive Cells Company, Samsung SDI a LG Energy Solution a posílení dodávek hydroxidu lithného s nízkými emisemi díky podpisu dohod se společnostmi Vulcan Energy v Evropě a Controlled Thermal Resources v Severní Americe. Dohody se společnostmi Samsung SDI a LG Energy Solution podléhají obvyklým podmínkám uzavření a schválení antimonopolními orgány.
Globální lídr v oblasti mobility: Akvizice společnosti Share Now, díky níž se divize Free2move stala světovým lídrem v oblasti mobility s více než 6 miliony zákazníků po celém světě.
Významná partnerství: Oznámení celé řady víceletých globálních dohod se společnostmi Amazon a Qualcomm. Cílem těchto partnerství je výrazným způsobem zlepšit zážitek z jízdy pro miliony zákazníků skupiny Stellantis.
Severní Amerika: Rekordní ziskovost s běžnou provozní marží 18,1 %; meziroční nárůst tržního podílu o 40 b.p. na 11,3 %, přičemž v USA došlo k nárůstu o 50 b.p. na 11,7 %. Jeep® Wrangler 4xe je i nadále nejprodávanějším plug-in hybridním vozem v USA s 19 000 prodanými vozy v první polovině roku, což představuje meziroční nárůst o 55 %. Právě přichází do prodeje nový Jeep Grand Cherokee 4xe, na konci roku 2022 ho budou následovat nové modely Wagoneer L a Grand Wagoneer L.
Rozšířená Evropa: Běžná provozní marže 10,4 %, což představuje nárůst o 160 b.p. Podíl na trhu EU30 dosáhl 21,2 %, což představuje pokles o 190 b.p. Nový Fiat 500 byl nejprodávanějším BEV v Německu a Itálii a Peugeot e-208 se umístil na prvním místě v segmentu BEV ve Francii. V Itálii byl prvním nejprodávanějším vozem LEV Jeep Compass, druhé místo obsadil model Renegade. Do první desítky nejprodávanějších vozů v EU30 se dostaly vozy Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda a Fiat 500.
Ostatní regiony: Všechny tři zbývající regiony dosáhly dvouciferných běžných provozních marží.
Jižní Amerika téměř ztrojnásobila svůj hospodářský výsledek z provozní činnosti na jednu miliardu eur s marží 13,9 %. Lídr v regionu s podílem na trhu 23,5 %. Nejprodávanější značkou je Fiat, Jeep je vedoucí značkou SUV v Brazílii.
Blízký východ a Afrika: rekordní běžná provozní marže 15,5 %, což představuje nárůst o 580 b.p., a hospodářský výsledek z provozní činnosti 472 milionů eur; tržní podíl vzrostl o 20 b. p. na 11,9 %.
Čína, Indie a asijsko-pacifická oblast: běžná provozní marže 13,4 %, hospodářský výsledek z provozní činnosti vzrostl o 40 % na 289 milionů eur. Uvedení nového Jeepu Meridian a Citroënu C3 na indický trh, dodávky byly zahájeny v červnu, resp. červenci.
Maserati: Na cestě k dvouciferné ziskovosti, s běžnou provozní marží 6,6 %, což představuje nárůst o 330 b. p., hospodářský výsledek z provozní činnosti se více než zdvojnásobil na 62 milionů eur. Nový MC20 Cielo byl představen v květnu, první dodávky nového modelu Grecale začaly v Evropě koncem června a v červenci byla odhalena limitovaná edice supercaru.
Chystané akce: Představení strategie elektrifikace značek Dodge, Jeep a Ram.
• 16.–17. srpna: Gateway Muscle a Future Muscle Reveals jako součást „Dodge Speed Week“
• září: Jeep 4xe Day
• 3. listopadu: Prodeje a tržby za 3. čtvrtletí 2022
• listopad: Ram Revolution
Stellantis a NejBusiness.cz
31. července 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...