„V mimořádně náročném globálním prostředí pokračujeme v úsilí o dosažení vynikajících výsledků a realizaci naší odvážné strategie elektrifikace. Díky houževnatosti, nasazení a podnikatelskému myšlení našich zaměstnanců a za přispění našich inovativních partnerů měníme skupinu Stellantis v technologickou společnost připravenou na budoucnost v oblasti udržitelné mobility. Rád bych vyjádřil upřímné poděkování všem zaměstnancům skupiny Stellantis za jejich úsilí a přínos k dosažení těchto výsledků,“ řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.
Skupina Stellantis se díky svému strategickému plánu Dare Forward 2030 posouvá na plné obrátky kupředu, dosahuje rekordní ziskovosti a daří se jí zrychlovat prodej nízkoemisních vozidel (LEV), mezi něž patří bateriové elektromobily (BEV), plug-in hybridy (PHEV) a elektromobily s palivovými články. Skupina je na druhém místě v prodeji BEV a LEV na trhu EU30 (rozdíl méně než 1 000 vozidel oproti vedoucímu prodejci LEV) a na třetím místě v prodeji LEV na americkém trhu USA. Celosvětový prodej BEV Stellantis vzrostl v prvním pololetí meziročně o 50 % na 136 000 kusů. Společnost nyní nabízí 20 modelů BEV a do roku 2024 uvede na trh dalších 28 vozů BEV.
Posílení ekosystému baterií: Potvrzené lokality pro pět giga továren (tři v Evropě a dvě v Severní Americe), partnerství se společnostmi Automotive Cells Company, Samsung SDI a LG Energy Solution a posílení dodávek hydroxidu lithného s nízkými emisemi díky podpisu dohod se společnostmi Vulcan Energy v Evropě a Controlled Thermal Resources v Severní Americe. Dohody se společnostmi Samsung SDI a LG Energy Solution podléhají obvyklým podmínkám uzavření a schválení antimonopolními orgány.
Globální lídr v oblasti mobility: Akvizice společnosti Share Now, díky níž se divize Free2move stala světovým lídrem v oblasti mobility s více než 6 miliony zákazníků po celém světě.
Významná partnerství: Oznámení celé řady víceletých globálních dohod se společnostmi Amazon a Qualcomm. Cílem těchto partnerství je výrazným způsobem zlepšit zážitek z jízdy pro miliony zákazníků skupiny Stellantis.
Severní Amerika: Rekordní ziskovost s běžnou provozní marží 18,1 %; meziroční nárůst tržního podílu o 40 b.p. na 11,3 %, přičemž v USA došlo k nárůstu o 50 b.p. na 11,7 %. Jeep® Wrangler 4xe je i nadále nejprodávanějším plug-in hybridním vozem v USA s 19 000 prodanými vozy v první polovině roku, což představuje meziroční nárůst o 55 %. Právě přichází do prodeje nový Jeep Grand Cherokee 4xe, na konci roku 2022 ho budou následovat nové modely Wagoneer L a Grand Wagoneer L.
Rozšířená Evropa: Běžná provozní marže 10,4 %, což představuje nárůst o 160 b.p. Podíl na trhu EU30 dosáhl 21,2 %, což představuje pokles o 190 b.p. Nový Fiat 500 byl nejprodávanějším BEV v Německu a Itálii a Peugeot e-208 se umístil na prvním místě v segmentu BEV ve Francii. V Itálii byl prvním nejprodávanějším vozem LEV Jeep Compass, druhé místo obsadil model Renegade. Do první desítky nejprodávanějších vozů v EU30 se dostaly vozy Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda a Fiat 500.
Ostatní regiony: Všechny tři zbývající regiony dosáhly dvouciferných běžných provozních marží.
Jižní Amerika téměř ztrojnásobila svůj hospodářský výsledek z provozní činnosti na jednu miliardu eur s marží 13,9 %. Lídr v regionu s podílem na trhu 23,5 %. Nejprodávanější značkou je Fiat, Jeep je vedoucí značkou SUV v Brazílii.
Blízký východ a Afrika: rekordní běžná provozní marže 15,5 %, což představuje nárůst o 580 b.p., a hospodářský výsledek z provozní činnosti 472 milionů eur; tržní podíl vzrostl o 20 b. p. na 11,9 %.
Čína, Indie a asijsko-pacifická oblast: běžná provozní marže 13,4 %, hospodářský výsledek z provozní činnosti vzrostl o 40 % na 289 milionů eur. Uvedení nového Jeepu Meridian a Citroënu C3 na indický trh, dodávky byly zahájeny v červnu, resp. červenci.
Maserati: Na cestě k dvouciferné ziskovosti, s běžnou provozní marží 6,6 %, což představuje nárůst o 330 b. p., hospodářský výsledek z provozní činnosti se více než zdvojnásobil na 62 milionů eur. Nový MC20 Cielo byl představen v květnu, první dodávky nového modelu Grecale začaly v Evropě koncem června a v červenci byla odhalena limitovaná edice supercaru.
Chystané akce: Představení strategie elektrifikace značek Dodge, Jeep a Ram.
• 16.–17. srpna: Gateway Muscle a Future Muscle Reveals jako součást „Dodge Speed Week“
• září: Jeep 4xe Day
• 3. listopadu: Prodeje a tržby za 3. čtvrtletí 2022
• listopad: Ram Revolution
Stellantis a NejBusiness.cz
31. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....