Zákazníci teď nakoupí na Košík.cz ještě snáze

Zákazníci teď nakoupí na Košík.cz ještě snáze

Vyhledávání při nákupu potravin online použije přibližně čtvrtina zákazníků. Výjimkou je internetový supermarket Košík.cz, kde tuto funkci využívá až 40 % nakupujících. Zásadního rozdílu dosáhl nejen vylepšením uživatelského prostředí (UX) stránek, ale i vylepšením vyhledávacího systému, díky kterému navíc zvýšil celkové konverze z nákupu o 10,5 %. Technologie od slovenského startupu Luigi’s Box využívají k optimalizaci vyhledávání i doporučování produktů umělé inteligence. Díky tomu za posledních 12 měsíců na Košíku nakoupilo 130 tisíc domácností a e-shop pomohl zákazníkům snáze a rychleji najít více než 18 000 druhů zboží.

„Přemýšleli jsme, jak vylepšit vyhledávání v rámci našeho webu a jak ulehčit našim zákazníkům nakupování. Zvolili jsme si Luigi’s Box, protože nám dává garanci odbornosti a technologický fokus jejich týmu zaměřený na optimalizaci vyhledávání nás dokáže posunout rychle k našim cílům. Důkazem je, že se nám díky tomuto nástroji podařilo zvýšit vyhledávání a konverze na Košík.cz, které nyní využívá 40 % zákazníků a 40 % z nich taky přidává zboží do košíku,“ říká o spolupráci Robin Rezek, produktový manažer Košík.cz. E-shop má ve své široké nabídce zboží mnoha druhů, od čerstvých potravin přes drogerii až po produkty pro domácí mazlíčky. Je jedním z největších českých internetových prodejců potravin.

„V případě Košíku jsme vyvinuli technologii pro lepší porozumění frázím do té míry, že lidé mohou bez obav zadat do vyhledávače, co chtějí, a vyhledávač to pochopí a splní. Dalším důležitým krokem je personalizace, zejména v případě e-shopu, kam se lidé vracejí a nakupují stejné produkty. Na základě nákupní historie jim dokážeme nabízet nejen jejich oblíbené potraviny, ale i doporučit případnou alternativu,“ vysvětluje Michal Barla, CPO a spoluzakladatel slovenského startupu Luigi’s Box. Jeho nástroje pro optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů pomocí umělé inteligence využívají značky Answear, Dedoles, Electroworld či Zoot. Po integraci nástroje zaznamenal Košík.cz nárůst konverzí z vyhledávání o 10,5 %, proklikovost zboží nabízeného přes funkci Našeptávač stoupla o 83 %. Navíc se snížil počet celkových vyhledávání bez výsledků o 74 % a o 38 % klesla i odchodovost zákazníků (tzv. exit rate) z vyhledávání.

Optimalizace díky diagnostice

Hlavním důvodem, proč zákazníci na e-shopech nenakoupí, je, že nenaleznou hledaný produkt. Jen málokdy totiž hledají zboží přesně podle názvu či popisu, pod nímž e-shop výrobek eviduje. „Pro zjednodušení můžeme uvést například slovo ‚pivo‘, které v názvu svého produktu obsahuje jen velmi málo značek. Pokud by vyhledávač pracoval fulltextově a bral v potaz jen přesnou shodu zadání s názvem produktu, zákazníkovi by nemusel zobrazit žádné výsledky. A to i přesto, že by dané zboží e-shop v nabídce měl,“ uvádí Michal Barla. Mezi nejčastější problémy, se kterými by si měl vyhledávač umět poradit, jsou přitom překlepy, cizojazyčné pojmy, slangové výrazy či jednotné a množné číslo. Podle Barly totiž u e-shopů, které optimalizaci vyhledávání neřeší, končí 10–20 % vyhledávání bez výsledků. V některých případech dokonce až 40 %. Naopak u těch, které ji upřednostňují a soustředí se i na přiřazování relevantních alternativ k produktům, se toto číslo pohybuje mezi 1–3 %.

„Častým problémem, se kterým se nevyladěné vyhledávače potýkají, je hledání zboží fulltextově. Tedy že srovnávají hledaný pojem s textem, který k produktu zadal prodejce. Což představuje zásadní překážku ve chvíli, kdy například zákazník zadá pojem chybně nebo jinak, než jak je výrobek evidován v internetovém obchodě,“ podotýká Michal Barla. Původní vyhledávání internetového supermarketu komplikovalo také zobrazování určitých produktů v nelogických kategoriích. Například při hledání tabulky čokolády se objevovaly jogurty, proteiny a zmrzliny, které čokoládu obsahovaly. Stejně tak se třeba hovězí svíčková objevovala v kategorii ryby, spadala totiž do nadřazené kategorie masa.

Optimalizace slovenským nástrojem dokázala problémy vyřešit, díky čemuž se už zákazníkům ukazují jen relevantní produkty. Pokud se totiž nakupujícím nezobrazí ve vyhledávání relevantní či žádné výsledky, až 30 % z nich e-shop ihned opouští. Optimalizací prošly i sezonní produkty jako svatomartinská husa, aby se ve správném období ukazovaly na prvních místech vyhledávání, přestože v porovnání s běžnými produkty mají mnohem nižší míru vyhledávání i nákupu.

Zdroj informací

Košík.cz a NejBusiness.cz

Datum

22. července 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.3893 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál