Smartlook představuje analýzu uživatelského chování napříč platformami. Je to odpověď na rostoucí poptávku po „crossplatformním“ fungování webů a aplikací, které uživatel používá na vícero zařízeních současně. Smartlook nově umožňuje marketérům, vývojářům a provozovatelům aplikací či webů vyhnout se složitému analyzování nesourodých dat o uživatelském chování na odlišných platformách. Díky možnosti sjednocené analýzy ví například o pohybu uživatelů mezi jednotlivými platformami. Uvedením nové funkce chce Smartlook pomoci firmám šetřit čas a umožnit jim efektivnější vývoj produktů.
„Marketéři a vývojáři musí držet tempo s uživateli. Spuštěním crossplatform analytiky chceme dát firmám do rukou nástroj, který jim umožní přehledně zaznamenávat, jak je jejich produkt používán, ať už jsou jeho uživatelé na mobilu, na počítači, nebo mezi nimi přecházejí. Pokud Smartlook například ukáže, že velký počet uživatelů při určitém kroku odpadává a přechází z webu do aplikace, provozovatel se může podívat na specifické případy, kdy a proč se tak stalo. Firmy navíc nemusí pálit cenné hodiny manuálním zpracováváním dat, protože dostanou jednotné datasety. Současný trend zároveň jasně ukazuje, že dnešní řešení jsou nedostačující,“ komentuje CEO Smartlooku Petr Janošík.
Jak ukazuje studie z roku 2020 vypracovaná pro společnost Google, analýza chování napříč platformami představuje pro vývoj softwaru problém. V průzkumu studie méně než polovina ze 750 dotázaných marketérů odpověděla, že používá nástroj umožňující analýzu chování na vícero platformách současně, přestože 84 % z nich označilo implementaci takového nástroje za velmi důležitou.
Díky rozšířené analýze Smartlooku mají vývojáři přehled o chování uživatele v rámci pohybu napříč platformami, tedy například také o počtu uživatelů, kteří si po kliknutí na výzvu ke stáhnutí aplikace klienta aplikaci skutečně stáhnou. Doposud bylo nutné zaznamenávat kliky, pohyb a další úkony uživatelů zvlášť u jednotlivých platforem.
„Přestože si to většina z nás neuvědomuje, crossplatformní život už je standard. Když například uživatel upravuje text na notebooku, automaticky očekává, že si ho bude moci přečíst taky v mobilní aplikaci po cestě do práce. Crossplatform je zkrátka považován za samozřejmost. To nutí všechny – vývojáře, marketéry, ale také nás ve Smartlooku, aby přicházeli s novými řešeními, jak analýzu dat zjednodušit. Crossplatform analytika je další metou na cestě ke konsolidaci analytických nástrojů,“ vysvětluje Ondřej Machek, CTO Smartlooku.
Smartlook.com, s.r.o. a NejBusiness.cz
22. července 2022
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...