Společnost FM Logistic zveřejnila své finanční výsledky za rok končící 31. března 2022. Kompletní auditované výsledky jsou k dispozici ve výroční zprávě. FM Logistic dosáhla ve fiskálním roce 2021–2022 tržeb ve výši 1 518 milionů eur, což představuje nárůst o 10,7 % (při konstantních směnných kurzech) oproti předchozímu roku. Tento růst byl způsoben silnou dynamikou omnichannel prodeje, přičemž v nově uzavřených smlouvách se rozšířily aktivity v oblasti e-commerce.
Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) činil 31,5 milionu eur. Rok 2021–2022 byl ve znamení významných investic na podporu komplexních projektů v oblasti start-upů a automatizace, jejichž přínosy se budou měřit v dlouhodobém horizontu.
„Navzdory ekonomickým vzestupům a pádům a napětí v globálních dodavatelských řetězcích společnost FM Logistic opět dokázala svou sílu a odolnost. Srovnatelné tržby vzrostly o 10,7 % a podepsali jsme nové zakázky v hodnotě 262 milionů eur, z nichž 60 % tvořil omnichannel. Zvláště bych chtěl vyzdvihnout neuvěřitelnou houževnatost našich týmů, které prokázaly i přes několik výluk neochvějné odhodlání dokončit pro naše klienty ty nejsložitější projekty. A konečně rok 2021 byl ve znamení realizace našeho strategického plánu Powering 2030, který je zaměřen na podporu udržitelného omnichannel dodavatelského řetězce pro naše zákazníky. Otázka klimatu se týká každého z nás a my chceme být mezi těmi, kdo se zaslouží o jeho ochranu,“ řekl Jean-Christophe Machet, prezident společnosti FM Logistic.
Tržby společnosti ve středoevropském regionu (Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko) rostly na podobné úrovni jako celosvětově, tj. o 10,6 %.
Růst obchodu byl zajištěn především rostoucími operacemi v odvětví e-commerce. Počet objednávek, které poskytovatel v tomto sektoru vyřídil, se meziročně zvýšil přibližně o 30 %. Je to důsledek zahájení činnosti pro nové zákazníky, např. pro Yves Rocher, Maxi Zoo v Polsku, a prodloužení smluv se stávajícími zákazníky, např. babymarkt.de a Bauhaus v České republice. Celkový obrat všech nově uzavřených smluv, a to pro všechny produkty poskytovatele (smluvní logistika, omnichannel, doprava, co-packing), činil 62 milionů eur. Zahájení některých operací je však naplánováno až na finanční rok 2022/2023.
Vzhledem k rychlému růstu se zvýšil i počet provozoven, které FM Logistic v regionu provozuje. V loňském roce přibyly další tři: v Lędzinách ve Slezsku, kde provozovatel obsluhuje velkého maloobchodního zákazníka; Wiskitki mezi Lodží a Varšavou – vlastní sklad společnosti, kde byl v únoru letošního roku zahájen logistický provoz a zároveň byla zahájena výstavba dalšího modulu; a Głogów v Dolním Slezsku – investice realizovaná společností Panattoni. Dokončeno bylo také rozšíření skladu FM Logistic v Błonie u Varšavy, který má nyní 85 000 m2 a je největším distribučním centrem pro farmaceutický průmysl ve střední Evropě. O dalších 11 000 m2 byla rozšířena také logistická platforma v Będzinu a v České republice se zdvojnásobila skladová plocha závodu v Lovosicích. Celkem tak FM Logistic ve střední Evropě získala k dispozici dalších 200 000 m2 skladových prostor.
Nové zakázky v hodnotě 262 milionů eur získané v roce 2021/2022 svědčí o dynamice růstu v Evropě a Asii, zejména u mezinárodních zákazníků z oblasti rychloobrátkového zboží.
Aby podpořil svůj silný růst, svěřil řetězec obchodů se zvířaty Maxi Zoo společnosti FM Logistic zásobování svých 263 prodejen ve Francii, jakož i přípravu a expedici svých objednávek v rámci e-commerce. Provozovna (57 000 m2) v Savigny-sur-Clairis (Francie) spravuje skladové zásoby 15 000 kusů zboží a ročně vyřídí téměř 5 milionů objednávek, z toho 1,2 milionu objednávek podaných jednotlivci prostřednictvím internetových stránek. Od prosince 2021 spravuje společnost FM Logistic také online objednávky německých a polských zákazníků společnosti Maxi Zoo, přičemž objem objednávek by měl do roku 2022 dosáhnout 3 milionů. Pro tuto činnost bude brzy vyhrazen nový sklad o rozloze 35 000 m2 v polském Głogowě.
Rozmach dodávek do domácností je však doprovázen zvýšeným znečištěním, dopravními zácpami a nedostatkem místních skladovacích prostor. Zvýšila se poptávka po řešeních městské logistiky a Španělsko je v jejím čele:
• Společnost CITYlogin, která ve Španělsku řídí městskou logistiku, v roce 2021 zdvojnásobila svůj obrat a překročila hranici 600 zaměstnanců. Otevřela pobočky ve třech nových městech, v Barceloně, Huelvě a Badajozu, čímž se jejich celkový počet zvýšil na 13. Její vozový park se rozrůstá, má více než 370 vozidel, z nichž 120 má alternativní motory.
• Logistické centrum pod náměstím Plaza Mayor vzniklo ve spolupráci s madridským dopravním úřadem (EMT). Od října 2021 rozváží společnost CITYlogin jménem giganta v oblasti e-commerce zásilky z prostoru o rozloze 200 m2, který se nachází v podzemním parkovišti na slavném náměstí. Sedm elektrických tříkolových vozů Scoobic doručuje zásilky v hlavním městě za méně než dvě hodiny. Uvezou 420 kg zboží a na jedno nabití ujedou 80 km. Elektrické dodávky zásobují minicentrum ze skladu za městem.
V souladu s ambicemi definovanými ve strategickém plánu Powering 2030 pokračuje společnost FM Logistic v dalším rozvoji udržitelnějších dodavatelských řetězců. Mezi nejvýznamnější úspěchy tohoto roku patří například:
• V Brazílii společnost FM Logistic podporuje společnost Henkel ve snižování emisí CO2 díky dodávkám elektrickými vozidly ze svého závodu vybaveného solárními panely. Společnost Kraft nahradila plast v obalech. Výsledek: o 94 % méně plastu
a o 30 % nižší provozní náklady.
• Stanice na výrobu ekologického vodíku: společnost FM Logistic ve svém logistickém areálu na předměstí Madridu instalovala stanici na výrobu ekologického vodíku, která je poháněna solární energií. Potřebná elektřina pochází z fotovoltaických panelů na střeše budovy. Stanice vyvinutá společností H2B2 dokáže vyrobit až 45 kg zeleného vodíku týdně.
• Zpráva o dynamickém dopadu: Společnost FM Logistic vyvinula ve spolupráci
s poradenskou firmou EY nástroj pro podávání zpráv o sociálních
a environmentálních dopadech své činnosti. Měřením pozitivních a negativních dopadů svých činností chce společnost FM Logistic poskytnout svým zákazníkům, zaměstnancům a partnerům jasné informace, které jim pomohou při rozhodování.
„Je to další krok směrem k udržitelnější logistice a hmatatelná ukázka naší touhy vytvářet pozitivní změny pro naše zaměstnance, zákazníky a společnost,“ dodal Jean-Christophe Machet.
FM Logistic a NejBusiness.cz
20. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....