Návyky českých spotřebitelů při nákupu a prodeji chytrých telefonů

Návyky českých spotřebitelů při nákupu a prodeji chytrých telefonů

Společnost Swappie provedla ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar průzkum spotřebitelského chování Čechů týkající se nákupu a prodeje repasovaných chytrých telefonů: 3 z 5 dotazovaných by si koupili smartphone online, 1 ze 3 by už ale svůj starý telefon neprodali.

Trh s repasovanými chytrými telefony stabilně roste a mezi lety 2022 až 2027 se očekává průměrný meziroční růst o 10,23 %. Toto číslo ukazuje, že se spotřebitelé stále více přiklání k udržitelným a odpovědným nákupním rozhodnutím. Swappie, finský startup, který vykupuje, repasuje a prodává iPhony, provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar průzkum, aby zjistil, jaký postoj mají k repasovaným zařízením čeští spotřebitelé a jaké jsou jejich nákupní zvyky.

Češi nakupují chytré telefony online

Studie, kterou provedla agentura Kantar1, ukazuje, že nákup chytré elektroniky online je v České republice běžnou praxí, přičemž o nákupu smartphonu online by uvažovalo 63 % respondentů. Tento trend je nejvíce patrný v Plzeňském kraji (78 %), v Praze (72 %) a poté také v Jihočeském, Pardubickém a Jihomoravském kraji (68 %). Online nákupy chytrých telefonů nejčastěji preferuje věková skupina 18–34 let.

V případě, že se Češi rozhodnou pro online nákup repasovaného telefonu, očekávají kvalitu, srovnatelnou s novým zařízením. Mezi hlavní důvody tohoto nákupního rozhodnutí patří zejména úspora financí. Zákazníci také oceňují, že je nákup repasovaného telefonu šetrnější k životnímu prostředí.

Prodej telefonu je pro Čechy zatím překážkou

Češi sice nakupují chytré telefony online, přístup se však mění v případě jejich prodeje – i přes to, že by třetina respondentů uvažovala nad prodejem chytrého telefonu online nebo na kamenné prodejně, 34 % o prodej starého telefonu nemá zájem vůbec. Jen 17 % respondentů někdy svůj starý telefon prodalo, zatímco více než polovina všech respondentů (64 %) si starý telefon nechává jako záložní. Ten však většina z nich použije jen v krajních případech a třetina z nich ho nevyužije vůbec.

Největší podíl lidí, kteří nezvažují prodej svého telefon se nachází v Ústeckém (41 %), Karlovarském (41 %) a Zlínském (38 %) kraji, přičemž jejichž věk přesahuje 45 let.

„Součástí dlouhodobého směřování společnosti Swappie je naučit spotřebitele, aby dělali vědomá a odpovědná nákupní rozhodnutí. Poskytujeme jim proto platformu, kde mohou prodávat své staré telefony a nakupovat repasované, zpřístupňujeme jim cestu k udržitelnějšímu životnímu stylu a přispíváme k rozvoji cirkulární ekonomiky,” říká Michaela Mackovičová, Country manažerka Swappie pro Českou republiku. „Na českém trhu bezpochyby existují překážky, které musíme neustále překonávat, a tak považujeme za důležité, abychom spotřebitele učili, jaké výhody má nákup repasovaných telefonů. Ukazujeme jim, že pokud chtějí koupit či prodat chytrý telefon, Swappie jim tuto službu díky profesionálnímu přístupu poskytne spolehlivě,” dodává.

Zdroj informací

Swappie a NejBusiness.cz

Datum

18. července 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.1835 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál